sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

KIITOS JA NÄKEMIIN RAKKAAT 6c:n oppilaat ja vanhemmat!

Hei!

Tässä tulee todennäköisesti viimeinen blogikirjoitukseni tänne. Saatte toki jatkaa kirjoittelua ja laittaa tänne vaikka yläkoulukuulumisia vuoronperään, jos innostutte. Muistatte varmaan tunnukset.

Yllätin itseni eilen todistustenjakotilaisuudessa sillä, etten vuodattanut yhtään kyyneltä. Ehkä se johtui siitä, että minun oli vielä pidettävä tiukasti opettajaroolista kiinni ja vietävä tämä lukuvuosi kunnialla pakettiin. :)

Katsoimme ppt-esityksen, johon olin kerännyt kuvia kuluneelta viideltä vuodelta. Välissä katsoimme myös videoita. Olen ladannut esityksen, videot ja kuvat OneDriveen ja jokainen oppilas pääsee omilla Airo-tunnuksillaan katsomaan niitä myös kotona.

Tässä vielä sanat, jotka halusin kaikille jakaa yhteisesti:

ASKELEET TYYTYVÄISYYTEEN

Jokaisen pitäisi tietää:
Et voi olla kaikkea kaikille ihmisille
Et voi tehdä kaikkea kerralla
Et voi tehdä kaikkea yhtä hyvin
Et voi olla kaikessa muita parempi

Siis:
Sinun pitää ottaa selvää kuka olet – ja olla sitä
Sinun pitää päättää mikä on etusijalla ja tehdä se ensin
Sinun pitää löytää vahvuutesi ja käyttää niitä
Sinun pitää oppia olemaan kilpailematta toisten
kanssa, koska vain sinä olet oman itsesi ekspertti

Ja silloin:
Opit hyväksymään oman ainutlaatuisuutesi
Opit tekemään valintoja ja päätöksiä
Opit elämään omien rajoitustesi kanssa
Opit antamaan itsellesi arvoa ja pystyt olemaan
paras mahdollinen ”sinä”.

John Burroughs/Positiivarit


AINOA LAATUAAN

Koko maailmankaikkeudessa, koko maailmanhistoriassa,
sinä olet ainoa Sinä.
Koskaan eivät molekyylit ole osuneet yhteen juuri samalla tavalla kuin Sinussa.
Koskaan kukaan ei pysty toistamaan sinun tekemiäsi jalanjälkiä.
Sinun voimasi on sellaista voimaa, johon voi luottaa.
Sinun elämäsi on äärimmäisen merkityksellinen elämä.
Hyvä Sinä!

 Positiivarit


Lopuksi kuvat 6e:n ja 6c:n sieniltä. Teitte viimeisillä kuvistunneilla upeat julisteet yhteistyössä!
Näiden kuvien myötä toivotan kaikille oikein hyvää kesälomaa ja onnea yläkouluun!

Halataan, kun tavataan! Ja tervetuloa moikkaamaan minua ja tulevia ykkösiä Sempulle syksyllä!


toivoo: Jenni-ope
















sunnuntai 28. toukokuuta 2017

Viimeistä viikkoa viedään


Tässä kuvia toisiksi viimeiseltä viikolta

Syntymäpäiväkriisi: Lola-leppis, kilppari, susi ja Pete-nalle kaakun äärellä

Chinese brush painintings

Ohjelmisto pikkukummeille

Saatiin pikkukummeilta iso kortti!

keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Keskiviikko 16.5

Tänään meillä oli uskontoa. Uskonnossa piti palauttaa uskonnon vihkot. Sitten oli valinnaisia. Lopukai oli vain biologiaa

maanantai 15. toukokuuta 2017

Maanantai 15.5

Tänään päivä alkoi biologian kierrätyskansioiden tekemisella ja siitä sitten enkun tunnille.
sen jälkeen oli liikuntaa ja liikunnassa oli pesäpalloa mm. rasteja ja sitten myös peliä

läksyt

ENG: valitse 2 tehtävää

maanantai 8. toukokuuta 2017

Maanantain materiaalia

Tämän viikon aloitimme tunnilla, jolla piti saada kierrätyskansion kansi valmiiksi. Sen tunnin perästä oli enkkua, jossa työskentelimme monisteen parissa, joka on ollut työn alla viimeiset tunnit. Enkun jälkeen oli ulkoliikuntaa, pelasimme pesistä. Sitten suuntasimme ruokalaan syömään perunaa ja makkarakastiketta.Sitten oli välkkä. Välkän jälkeen Jenni kertoi tärkeitä asioita. Jatkoimme kierrätyskansion kansien koristelua yms. Saimme myös Ronilta karkkia, koska oli hänen syntymäpäivät. Sitten oli ruotsia.

tiistai 2. toukokuuta 2017

HUBAISA TIISTAI :)

Tänään tulimme kouluun 9.20. Kaikki oli innoissaan, koska lähdemme huomenna leirikouluun Pajulahteen. A-ryhmällä oli englantia ja B-ryhmällä oli äidinkieltä. Sitten oli välkkä. Välkän jälkeen saimme tietää kenen kanssa pääsimme samaan huoneeseen. Kaikki oli jännittyneitä. Katsoimme hetken kirjaesitelmävideoita?. Menimme syömään. Ruokana oli broiler-perunavuokaa. Sen jälkeen oli taas jakotunnit. 12.15 alkoi välkkä. Välkän jälkeen meillä oli matikankoe. Aiheena oli (aika).Hermoja raastavan matikankokeen jälkeen me teimme kierrätyskansioita. Se oli ihan kivaa. vikalla tunnilla me katsoimme taas kirjavideoita. Kaikki sai lapun johon piti laittaa yhdestä esityksestä aina arvioinnin/mielipiteen. Ne olivat kivoja ja hubaisia.
       HUOMENNA LEIRIKOULUUN

Läksyä tuli englannista
-ex. 14 p.184
-1 teht s.184-185                                   Kirjoittaja: Juliana :)

torstai 27. huhtikuuta 2017

Torstai

Ekoilla tunneilla oli kässää. Osalla rätikääsää ja osalla puukässää. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli perunamuussia ja pihvejä. Sitten oli englantia ja vikalla tunnilla hissan koe.



Läksyt:
Englanti. s. 180 teht.4 ja s.181 teht.6