Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
perjantai 19. joulukuuta 2014
Viimeinen koulupäivä!!!!
Tänään ekana oli kässää puutyökäsityöläiset hakivat työnsä puukäsityön luokasta. Ja kohta haemme koneet jos niitä riittää. Ja osa sai neulomistyöt valmiiksi. Eilinen joulujuhlan esitys meni tooosi hyvin. Koulu loppuu siis ihan kohta.
torstai 18. joulukuuta 2014
Viimeisiä viedään
Tänään harjoittelimme vielä kerran joulujuhlaesityksen. Viime hetken jännitystä oli ilmassa,
kun joulupukki oli edelleen sairaana ja jouduimme jälleen harjoittelemaan sijaispukilla. Yrtin ottaa esityksen videolle kolmennen kerran ja epäonnistuin jälleen. Se oli suuri pettymys!
Juhlatreenien jälkeen oli kuvista. Oppilaat suunnitelivat omat design-piparkakkutalonsa. Sillä aikaa kävin keskusteluja oppilaiden kanssa heidän itsearvioinneistaan. Päivä olikin tosi lyhyt. Illalla nähdään omassa luokassa n. klo 17.00. Osa aikoi tulla jo vähän aiemminkin.
Ei läksyä!
t:Jenni-ope
kun joulupukki oli edelleen sairaana ja jouduimme jälleen harjoittelemaan sijaispukilla. Yrtin ottaa esityksen videolle kolmennen kerran ja epäonnistuin jälleen. Se oli suuri pettymys!
Juhlatreenien jälkeen oli kuvista. Oppilaat suunnitelivat omat design-piparkakkutalonsa. Sillä aikaa kävin keskusteluja oppilaiden kanssa heidän itsearvioinneistaan. Päivä olikin tosi lyhyt. Illalla nähdään omassa luokassa n. klo 17.00. Osa aikoi tulla jo vähän aiemminkin.
Ei läksyä!
![]() |
| Kuvassa joulupukki kovistelee Tonttu Tomeraa |
t:Jenni-ope
keskiviikko 17. joulukuuta 2014
Luminen päivä
NONNI! Tänään kaikki olivat onnelisia,koska satoi valkoista lunta. Me harjoiteltiin joulujuhla esitystä. Harmi vain, että meidän rakas joulupukki, oli kipeä! NYYH! :( Harjoitusten jälkeen oli äikkää, siinä teimme kaupunki-projektia eli valitsimme kaupungin ja teimme siitä powerpoint esityksen. Seuraavaksi on matikkaa, viimeinen mökki IHANAA!!!!!!!!!!!!!!
Läksy: matikka mökki 46
Läksy: matikka mökki 46
Kirjoitti: Siiri, Maria ja Allu
tiistai 16. joulukuuta 2014
Elokuva ja harjoitukset
Aamulla b-ryhmällä oli lukutunti ja käsialaa.Sen jälkeen meillä oli matikkaa ja matikan jälkeen katottin niko 2 lentäjäveljeksiä. Sitten menimme syömään ruokana oli nakkikeittoa ja pehmeetä leipää. Sen jälkeen menimme harjoittelemaan joulu juhlaan. Meillä on enään enkkua ja joillain on sen jälkeen vielä muita kieliä.
Läksyt:Mökki 45 sivu 102-103 tehtävät 1-5!
Kirjoitti:Eero ja Kasperi :)!
Läksyt:Mökki 45 sivu 102-103 tehtävät 1-5!
![]() |
| Tip tap tip tap.... |
Kirjoitti:Eero ja Kasperi :)!
maanantai 15. joulukuuta 2014
Taitoluistelua Ritariareenalla
Olimme tänään katsomassa 24 askelta jouluun taitoluistelu näytelmää.Siellä oli mielenkiintoisia ja hienoja esityksiä. Sitten lähdimme koululle syömään. Syömisen jälkeen menimme harjoittelemaan joulujuhlaa, harjoittelimme kaikki yhdessä lavalla jolla esiinnymme. Seuraavaksi on musiikkia harjoittelemme joulujuhlassa laulettavia lauluja.
Kirjoitti: Siiri ja Kasperi
Kirjoitti: Siiri ja Kasperi
torstai 11. joulukuuta 2014
Luistelua
Keskiviikkona kävimme Hakio-hallilla luistelemassa. Menimme luistelureissulta suoraan ruokalaan, jossa oli jouluinen tunnelma. Kaikille oli tarjolla jouluruokaa: porkkana- ja lanttulkaatikkoa, kinkkua, rosollia, perunaa ja kastikkeita. Jälkiruuaksi oli omena-kaneli-kiisseliä. Osa oppilaista oli tosi innoissaan jouluruuasta, osaa taas piti kannustaa maistamaan jokaista ruokalajia edes vähän. Hyvä saada vähän esimakua jouluruuista! Kiitos Linnan ateria!
![]() |
| Hyvältä näyttää! Oli kivaa, mutta muutamia rakkoja tuli, kun luistimet oli pitkästä aikaa jalassa. |
Joulujuhla harjoituksia ja matikan kokeiden saamisia
Ekana oli äikkää ja sitten oli välitunti. Sitten oli matikkaa saimme matikan kokeet takaisin MUISTAKAA NÄYTTÄÄ HUOLTAJILLENNE!!!!!!!!!! Sitten oli joulujuhla harjoitukset kaikilla ryhmillä meni hyvin ja esitys alkaa jo muodostua ja hitsautua yhteen. Seuraavalla tunnilla on kuvista ja tannsiryhmä käy klo 14.00 vielä salissa lavalla.
Läksyt:
matikka: s. 100-101 loppuun ja mökki 44
äidinkieli: s. 62 tehtävä 2 (teht. 1 vapaaehtoinen)
KIRJURIT: Siiri ja Aleksi K.
Läksyt:
matikka: s. 100-101 loppuun ja mökki 44
äidinkieli: s. 62 tehtävä 2 (teht. 1 vapaaehtoinen)
KIRJURIT: Siiri ja Aleksi K.
![]() |
| Arvaatko kuka on joulupukkina? Mitä outoa hänessä mahtaa olla? |
tiistai 9. joulukuuta 2014
Joulujuhla harjotuksia!
Ensimmäisenä oli B-ryhmäntunti (äikkä). Sitten oli joulujuhla harjoitukset. Jokainen oli oman ryhmän kanssa harjoittelemassa esityksen omaa osuutta. Sitten harjoittelemme huomiseen matikan kokeeseen. Ja sitä seuraavalla tunnilla on geometria-palkkeissa tehtyjen kokeiden palautus. Sitten meillä on ruokailu. Ruokana on ohrasuurimopuuroa hillolla ja kanelilla. Pääsemme koulusta klo 12.15, koska opettajilla on joku kokous.
Läksyt:
ÄI: B-ryhmä jokaisella oma läksy Kaunottaresta.
MA: Muista huomenna matikan koe joten muista harjoitella siihen!
Kirjoittajat: Aleksi K. ja Siiri
Läksyt:
ÄI: B-ryhmä jokaisella oma läksy Kaunottaresta.
MA: Muista huomenna matikan koe joten muista harjoitella siihen!
Kirjoittajat: Aleksi K. ja Siiri
maanantai 8. joulukuuta 2014
perjantai 5. joulukuuta 2014
Oi maamme suomi...!
Tänään aloitimme koulun kässän tunnilla. A-ryhmällä oli tekstiili kässää ja B-ryhmällä
puu kässää. Sitten klo 9.20 menimme luokkaan heittämään reput pois ja menimme
lipun nostoon. Sen jälkeen lähdimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet pois.
Sen jälkeen menimme saliin ja siellä laulettiin lauluja mitä olimme harjoitelleet.
Sitten menimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet päälle ja ei kun ulos!
Sitten me tulemme TAAS!!! luokkaan ja menemme opiskelemaan.
Sen jälkeen meillä on ruokailu. Ruokana on karjalanpaistia. NAM!
Sitten meillä on joulujuhla harjoitukset.
Tällänen päivä tänään sit!
Kirjoittaja: Aleksi K.
puu kässää. Sitten klo 9.20 menimme luokkaan heittämään reput pois ja menimme
lipun nostoon. Sen jälkeen lähdimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet pois.
Sen jälkeen menimme saliin ja siellä laulettiin lauluja mitä olimme harjoitelleet.
Sitten menimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet päälle ja ei kun ulos!
Sitten me tulemme TAAS!!! luokkaan ja menemme opiskelemaan.
Sen jälkeen meillä on ruokailu. Ruokana on karjalanpaistia. NAM!
Sitten meillä on joulujuhla harjoitukset.
Tällänen päivä tänään sit!
Kirjoittaja: Aleksi K.
torstai 4. joulukuuta 2014
Ja käsi kädessä kuljemme taloon autioon!
Ensimmäisellä tunnilla menimme isoon saliin. Siellä oli tonttujumppa. Sitten palasimme takaisin luokkaan. Sen ensimmäisen tunnin me sitten laulettiin. Lauluja nimeltä: Autiotalo, Sata kesää tuhat yötä, Hämäläisten laulu, Maamme laulua, Sininen ja valkoinen ja Nostetaan lippu salkoon. Sitten meillä oli välitunti. Sitten meillä oli kuvis tunti tai oikeastaan tunnit. Nyt meillä on välkkä. Seuraavaksi meillä on 2 tuntia ja niitten välissä pieni välkkä.
Kirjoittaja: Aleksi K.
keskiviikko 3. joulukuuta 2014
Kolmas luukku ja korista
Tänään kertasimme A-ryhmänkin kanssa geometrian käsitteistöä 10monkeys-pelin avulla. Minulle tuli eilen sähköposti, jossa kerrottiin, että saamme jatkaa 10monkeys-pelin käyttöä ensi vuoden kevätlukukauden ajan koulussa klo 7-14. Kiva juttu!
Äidinkielessä kertasimme vähän aakkostamista ja tietotekstin lukutekniikoita. Liikunnassa oli onnistuneet koris- ja lentistunnit. Pelit sujuivat tytöillä tosi hienosti ja innokkaasti. Pojilla oli Kurren mukan ollut myös hauskaa ja kaikki olivat tehneet aktiivisesti harjoituksia. Pojat tekivät sormilyönti, hihalyönti- ja istumaannoustestit. Tytöt tekivät kuntopiirin ja istumaannoustestin.
Viimeisellä tunnilla on geometrian koe palkkiryhmissä.
t:Jenni-ope
Läksyt:
Äidinkieli: Lue ajatuksella s. 55 ja tee teht. 1 (teht. 2 vapaaehtoinen)
Lue yllin kokeeseen alue s. 44-69
Äidinkielessä kertasimme vähän aakkostamista ja tietotekstin lukutekniikoita. Liikunnassa oli onnistuneet koris- ja lentistunnit. Pelit sujuivat tytöillä tosi hienosti ja innokkaasti. Pojilla oli Kurren mukan ollut myös hauskaa ja kaikki olivat tehneet aktiivisesti harjoituksia. Pojat tekivät sormilyönti, hihalyönti- ja istumaannoustestit. Tytöt tekivät kuntopiirin ja istumaannoustestin.
Viimeisellä tunnilla on geometrian koe palkkiryhmissä.
t:Jenni-ope
Läksyt:
Äidinkieli: Lue ajatuksella s. 55 ja tee teht. 1 (teht. 2 vapaaehtoinen)
Lue yllin kokeeseen alue s. 44-69
tiistai 2. joulukuuta 2014
Toinen luukku ja matikkaa!
Ensimmäisellä tunnilla oli B-ryhmän ryhmätunti. Heillä oli matikkaa ja 10monkeys.com.
Seuraavalla tunnilla meillä oli äidinkieltä.
Me harjoittelimme myös Maammelaulua, Dingon Autiotaloa, Sata kesää, tuhat yötä, hämäläistenlaulua ja nostetaan lippu salkoon. Me harjoiteltiin siis Itsenäisyyspäivä
lauluja. Tänään oli ruokana leipää, maitoo/vettä, kalakeittoo ja tomaattia leivän kanssa+voi!
Erittäin herkullista. Yllin tunnilla meidän aihe oli jousi. Me tehtiin ryhmässä jousia, se oli
opettavaista ja hyvin hauskaa. Seuraavaksi menemme enkun tunnille opiskelemaan.
Heippaaa
Maria, Juliana <33 :DDDD
Läksyt:
Ylli: Lue s. 68-69 ja tee kaksi tehtävistä vihkoon
Matikka: Harjoittele geometrian kokeeseen. Se on huomenna.
maanantai 1. joulukuuta 2014
Ensimmäinen luukku aukeaa!
Tänään aamulla askartelimme pienet piparit pahvista ne tuoksuivat hyvältä.
Ne meni joulukalenteriin josta kaikki saa avata yhden luukun!
Toisella tunnilla pidimme yllin tunnin, koska muuten yllin tunnilla olisi ollut
joulujuhla harjoitukset.
Ruokana oli nuudeli-broilerivuokaa.SITTEN A-RYHMÄLLÄ OLI MATIKKAA JA
B-RYHMÄLLÄ ENKKUA SEN JÄLKEEN OLI VÄLKKÄ.Viimeisellä tunnilla on
musiikkia jossa jotkut soittavat nokkahuilu testin Jennille.
LÄKSYT:
USKONTO:S.46-47 TEHT 1,2,5
YLLI:S 66-67 TEHT 1,2,3
ENGLANTI:LUE KOKEESEEN!
MATIKKA A-RYHMÄ MÖKKI 32
Ne meni joulukalenteriin josta kaikki saa avata yhden luukun!
Toisella tunnilla pidimme yllin tunnin, koska muuten yllin tunnilla olisi ollut
joulujuhla harjoitukset.
Ruokana oli nuudeli-broilerivuokaa.SITTEN A-RYHMÄLLÄ OLI MATIKKAA JA
B-RYHMÄLLÄ ENKKUA SEN JÄLKEEN OLI VÄLKKÄ.Viimeisellä tunnilla on
musiikkia jossa jotkut soittavat nokkahuilu testin Jennille.
LÄKSYT:
USKONTO:S.46-47 TEHT 1,2,5
YLLI:S 66-67 TEHT 1,2,3
ENGLANTI:LUE KOKEESEEN!
MATIKKA A-RYHMÄ MÖKKI 32
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)









