Tiistaina kerättiin pääsiäisen aikana liikutut Muuvit-rastit ja niitä kertyikin reilusti! Pääsimme etenemään Euroopan kartalla monta kaupunkia eteenpäin. Juttelimme tänään myös luokkaretkimahdollisuudesta. Kuvistunnilla tutustuttiin kahteen uuteen oppilaaseen valmistavalta luokalta. Sitten alettiin suunnitella kasvillisuus- ja eläimistöesitettä.
Matikassa päästiin jakson loppuun ja Mitä osaan-aukeamaan. Ensi maanantaina on koe. Historiassa jatkettiin sotasankari-Hannibalin tutkimista ja päästiin Antiikin Rooman kulttuurin synnyinsijoille.
t:Jenni-ope
läksyt:
MA:Mitä osaan-aukeama loppuun, jos jäi kesken.
HI: s. 111 teht. 5 (voi tehdä kaikki tehtävät)
Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
tiistai 29. maaliskuuta 2016
torstai 24. maaliskuuta 2016
Torstai
Tänään on torstai. Kaikilla alkoi koulu 9.20. Enisn me tultiin luokkaa ja sit me lähettiin pääsiäiskirkkoon. Me oltiin siellä hetki ja sittenn lähdettiin takaisin koululle. Me mentiin piilottamaan meidän pikkukummeille pääsiäisyölätyksiä. Sitten eaiteltiin loput uskonnonesitelmät. Sitten oli ruokailu ja ruokana oli nugettia ja perunamuusia. Nyt on vällkä ja sen jälkeen me mennään etsimään pikkukummien piilottamia yllätyksiä ja ne etsii meidön yllätykset. LÄKSYT: Ei tullu.
T. Iisa ( Sara & Iida )
HYVÄÄ PÄÄSIÄISLOMAA!
T. Iisa ( Sara & Iida )
HYVÄÄ PÄÄSIÄISLOMAA!
keskiviikko 23. maaliskuuta 2016
Tylsä ja perus keskiviikko
Tänään on keskiviikko ja kaikilla alkoi koulu 8.30..Ekana meillä oli Katrin luokassa historiaa ja me tehtiin esitelmiö koneilla. Sitten meillä oli uskintoa ja me esiteltiin uskonnon esitelmät. Sitten oli välitunti jonka jälkeen meillä oli biologian koe. Se oli aika vaikea. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli kasvisosekeittoa ja riisipiirakkaa + omenoita. Sitten oli kaikilla englantia ja sit välkkä js sit äidinkieltä.......
T: Iisa ( Iida & Sara )
LÄKSYT: Enkku. ex.12 ex.13 & ex.14
T: Iisa ( Iida & Sara )
tiistai 22. maaliskuuta 2016
Perus tiistai
Tänään on tiisti. Koulu alkoi kaikilla 10.30. Ensin meillä oli kuvista ja me tehtiin pikkukummeille jotain pääsiäishommia, joihin liiteään pieniä suklaamunia. Sitten meillä oli ruokailu ja ruokana oli perunaa ja kalaa. Nyt on välkkä ja sitten meillä on matikkaa ha historiaa. Viimeisenä meillä on musiikkia.
T: Iisa ( Iida ja Sara)
Läksyt:
Matikka: s. 116 Kt. 1-2
Historia: Selvitä kaksi asiaa sotapäällikkö Hannibalista
Harjoittele biologian kokeeseen!
T: Iisa ( Iida ja Sara)
Läksyt:
Matikka: s. 116 Kt. 1-2
Historia: Selvitä kaksi asiaa sotapäällikkö Hannibalista
Harjoittele biologian kokeeseen!
maanantai 21. maaliskuuta 2016
Tylsä maanantai
Tänään oli tylsä maanatai. Aamulla B-ryhmällä oli äidinkieltä. Sitten A-ryhmä tuli kouluun ja kaikilla oli englantia. Sitten oli välkkä. Sen jälkeen me tarkistettiin matikan läksyt ja meillä oli toimintatunti eli me pelattiin matikkapeljeä.
Sitten meillä oli ruokailu ja ruokana oli perunaa ja possukastiketta. Nyt meillä on välkkä ja sen jälkeen B-ryhmällä on puukässää ja A-ryhmällä rättikässää. Sitten osalla on saksaa, venäjää tai ranskaa. Sitten viimeistään kaikki on päässy koulusta.
Sitten meillä oli ruokailu ja ruokana oli perunaa ja possukastiketta. Nyt meillä on välkkä ja sen jälkeen B-ryhmällä on puukässää ja A-ryhmällä rättikässää. Sitten osalla on saksaa, venäjää tai ranskaa. Sitten viimeistään kaikki on päässy koulusta.
torstai 17. maaliskuuta 2016
17.3.
Eilen Jukka Virtanen tuli käymään meijän luokassa. No tänään alotettiin musiikilla sitten oli välkkä. Sen jälkeen oli äikkää ja ruokana oli pastaa.Vikoilla tunneilla on matikkaa ja enkkua. Ainii ja sit on vielä lisäkielet.
tiistai 15. maaliskuuta 2016
Tiistain ajatuksia
Tänään oli ensimmäisenä kuvista, mutta ennen sitä oli kansallisuus-konsertti. Kuviksessa jatkoimme kukin omia töitämme. Seuraavaksi on historian koe. Sitten on musiikkia, jonka jälkeen pääsemme kotiin ;)
T: Järjestäjät
T: Järjestäjät
maanantai 14. maaliskuuta 2016
Maanantain tuhinoita
Tänään ensimmäisenä oli englantia ja sen jälkeen opettajamme antoi meille liikuntapassit. Muistakaa täyttää sitä passia! Ja myös vanhemmille on tarjolla liikuntahaaste ;). Seuraavaksi on käsityötä ja sitten A2-kielet.
Läksyt:
EN:s.116 teht 8
MA:s.94 kotiteht. 1-2
Läksyt:
EN:s.116 teht 8
MA:s.94 kotiteht. 1-2
torstai 10. maaliskuuta 2016
Torstain turinoita
Tänään oli aika rauhaisa päivä. Tai siltä ainakin tuntuu, kun istun tässä luokan aulassa ja luokasta ei kuulu pihahdustakaan, koska terveydenhoitaja pitää "murkkutuntia" pojille ja oma ope on ulkoistettu! :)
Tänään käytiin vielä vähän vauva-aikaan liittyviä asioita läpi. Järjestäydyttiin jonoon eri perusteilla ja kuultiin millainen kukakin oli ollut vauvana. Katsottiin kuinka raskaus etenee ja miten sikö kasvaa kohdussa.
Läksyt:
BG: Lue aukeama "Kysymyksiä terveydenhoitajalle"
ÄI: Harjoittele sanaluokat ja sijamuodot (palauta monistenippu tehtynä ja tarkastettuna opettajalle huomenna)
Tänään käytiin vielä vähän vauva-aikaan liittyviä asioita läpi. Järjestäydyttiin jonoon eri perusteilla ja kuultiin millainen kukakin oli ollut vauvana. Katsottiin kuinka raskaus etenee ja miten sikö kasvaa kohdussa.
Läksyt:
BG: Lue aukeama "Kysymyksiä terveydenhoitajalle"
ÄI: Harjoittele sanaluokat ja sijamuodot (palauta monistenippu tehtynä ja tarkastettuna opettajalle huomenna)
keskiviikko 9. maaliskuuta 2016
keskiviikon kuhinaa
Tänään oppilaat viimeistelivät juhlapyhäjulisteitaan ja sitten pohdittiin vähän ihmisen lisääntymistä, hedelmöittymistä ja raskausaikaa. Tyttöjen kanssa jatkettiin terkkarin "murkkutunnilla" ja kysymyksiä oli niin paljon, että 45 minuuttia ei riittänyt, vaan aikaa meni yli tunti. Terkkari Katri lupasi tulla vielä uudestaan ensi viikolla, koska joitain asioita jäi vielä kesken. Täytyy sanoa, että on meilla aktiivinen luokka!
Viimeisellä tunnilla kerrattiin sijamuotoja ja sanaluokkia. Huomenna kerrataan vielä vähän, koska äidinkielen koe siirtyi perjantaille.
t:Jenni-ope
Läksyt:
BG: moniste raskausajasta ja vauva-ajasta, lue kpl 45 loppuun kirjasta
ÄI: Harjoittelua äidinkielen kokeeseen (sanaluokat, sijamuodot)
Viimeisellä tunnilla kerrattiin sijamuotoja ja sanaluokkia. Huomenna kerrataan vielä vähän, koska äidinkielen koe siirtyi perjantaille.
t:Jenni-ope
Läksyt:
BG: moniste raskausajasta ja vauva-ajasta, lue kpl 45 loppuun kirjasta
ÄI: Harjoittelua äidinkielen kokeeseen (sanaluokat, sijamuodot)
tiistai 8. maaliskuuta 2016
tiistai
Tänään uurastettiin edelleen ruutusuurennosten parissa ja valmistakin alkoi syntyä. Matikassa tarkasteltiin kuvadiagrammeja ja historian tunnilla kerrattiin antiikin Kreikan tapahtumia ja ilmiöitä.
MA: s.92 Kt.1-2
HI: harjoittele kokeeseen s. 69-106 Koe on tiistaina 15.3.
MA: s.92 Kt.1-2
HI: harjoittele kokeeseen s. 69-106 Koe on tiistaina 15.3.
maanantai 7. maaliskuuta 2016
maanantai
ekalla tunnilla oli b-ryhmällä äikkää.tokalla tunnilla oli enkkua.sitten oli matikkaa ja äikkää.sitten oli ruokailu.sitten oli vain kässäää
Läksyt:
MA: s. 86 teht.2 loppuun ja s. 88 KT.1.
ÄI: s. 83 teht. 3-4 vihkoon
Läksyt:
MA: s. 86 teht.2 loppuun ja s. 88 KT.1.
ÄI: s. 83 teht. 3-4 vihkoon
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
