perjantai 30. tammikuuta 2015

Kaikenlaista kässää

Tänään käsitöissä B-ryhmän kanssa värjättiin kangasta, poistettiin kankaasta väriä, huovutettiin ja silitettiin. Tunnit menivät siis vauhdilla. Valitettavasti muutama väriroiske saattaa löytyä hihansuusta tai lahkeesta. Homma oli kivaa ja tulokset hienoja.

Puhuimme kevään retkestä B-ryhmäläisten kanssa käsitöiden lomassa. Osa haaveili, että voisimme tehdä retken Tampereelle Leenaa moikkaamaan. Osa unelmoi kirkkovenesoudusta. Oikeasti olemme menossa yökouluun Syöksynsuuhun toukokuussa 4e-luokan kanssa.



Äidinkielen tunti meni Cross Fit-kyytien selvittelyyn ja evästilauksiin sekä hiihtokisailmoittautumisiin. Maanantaina tarkistetaan keskiviikkona annettu läksy.

Läksy:

Matikka (b-ryhmä): mökki 10


torstai 29. tammikuuta 2015

Terveiset Liikkuva koulu -seminaarista Tampereelta

4c:llä oli matikan koe, äidinkieltä ja kuviksessa omakotitaloarkkitehtuuria. :)

Läksy:

Äidinkieli: s.80 teht. 3-4

Itse olin Tampereella kuuntelemassa mm. Timo Polarin luentoa ja keskustelemassa oppimisympäristöjen toiminnallistamisesta rehtori Arto Nykäsen kanssa. Opimme uuden oppilaslähtöisen liikuntatuntipedagogiikan nimeltä CDG (creating and developing games) sekä saimme vinkkejä erilaisista sovelluksista ja QR-koodin käytöstä liikuntayhteyksissä.

Hiihtopäivä

Tänään ehdimme pitää matematiikan päässälaskut ja vähän kerrata jakolaskuja sekä katsoa muutamia PowerPoint-esityksiä ennen kuin lähdimme syömään ja Apparalle. Saimme tavaroille autokyydin, mikä helpotti siirtymistä huomattavasti. Hiihdimme yhdyslatua moottoriradalle. Suurin osa oppilaista lähtikin radan takalenkille sivakoimaan, vaikka tarkoituksena oli alunperin hiihtää vain peruslenkkiä. Hiihtoretki piti sisällään mm. katkenneet sauvat, hukkuneen pidikepussin, itsensä voittamisen tunteita, hikeä ja vauhdin hurmaa. :)

Läksy:

Matikka: moniste loppuun


tiistai 27. tammikuuta 2015

tiistai 27.1. luistelukarsinnat

Heippa!

Tänään luisteltiin koulun sisäiset luistelukarsinnat lumipyryssä koulun kentällä. Olin tosi iloinen meidän luokan panostuksesta! 3.-4.luokkia lähtee edustamaan peräti kolme 4c-luokkalaista, ehkäpä jopa neljä. Kisat sujuivat hienosti ja hyvässä hengessä.

Huomisen ope on Liikkuva koulu-seminaarissa Tampereella ja torstaina nähdään taas! Haimmo jo sopivankokoiset lainamonot, sukset ja sauvat torstain hiihtoretkeä varten valmiiksi.

Läksyt:

Äidinkieli:oma hölömläistarina loppuu, ja s. 77 teht. 1-2
Matikka: harjoittele huomiseen matikan kokeeseen
Ylli: Moniste Norjasta ja lue s. 80-81

maanantai 26. tammikuuta 2015

torstai 22. tammikuuta 2015

Terveiset Bridge Academy Hackneystä

Tänään seikkailumieltä bussilla, metrolla ja junalla kouluvierailulle. Kiertelimme matematiikkaan erikoistuneessa koulussa, jonka nuorimmat oppilaat olivat meidän 4.luokkalaisten ikäisiä. Siellä käytettiin aika paljon Ipadeja opetuksessa. Smart-edustajat esittelivät meille Notebook14-versiota, jossa on mm. paremmat interaktiiviset työkalut ja hyviä uusia ongelmanratkaisutehtäviä. Koulu oli mielenkiintoinen. Oppilailla oli kouluasut ja he olivat tosi sivistyneen näköisiä. Koulu näytti laivalta ja sijaitsi kanavan varrella.



keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Terveiset Lontoon Bett-messuilta!

Hei oppilaat!
Lähdimme aamulla klo 4.45 Hämeenlnnasta ja lento Lontooseen kesti kolme tuntia. Seikkailumieltä metroissa, junissa ja bussissa. Pääsimme messualueelle vasta kolmen aikaan. Olemme ehtineet kokeilla erilaisia oppimspelejä ja mm. älylattiaa. Älylattiaa oli huippu kiva ja innostava! Sen avulla pystyi harjoittelemaan vaikka muistipeliä Euroopan lippuja tai pelaamaan jalkapalloa.



tiistai 20. tammikuuta 2015

Starttasimme tänään äidinkielellä. Sen jälkeen oli äikän harjoituskoe. Sitten on ylliä sitten matikkaa ja enkkua. Tänään ruokana oli ohrasuurimopuuroa. Se oli hyvää.    











T: Rosanna XD

maanantai 19. tammikuuta 2015

maanantai 19.1.

Starttasimme päivän uskonnolla. Uskonnon jälkeen oli ylliä. Ruokana oli makkarakastiketta ja perunaa. Sitten a-ryhmällä oli matikkaa ja b-ryhmällä enkkua. Sen jälkeen on musiikkia.





KOTILÄKSYT
uskonto: lue s.58-59 ja tee teht 1-3 opettele isä meidän- rukous.
ylli: moniste loppuun
matikka: (vain a-ryhmä) mökki 6 ja s.15 loppuun
enkku: (vain b-ryhmä) s.92 kokonaan




T: Siiri ja Rosanna 

torstai 15. tammikuuta 2015

Luistelua

Oli ihana luistelusää tänään. Olimme Pullerilla pelaamassa ja leikkimässä. Jää oli hyvä!

Kotitehtävät:

Äi: s.65 teht. 3-4
MA: mökki 5
Ylli: moniste "Itämerta pitää suojella"

keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Kuvaamataitoa

Tänään 4c:n oppilaat olivat Heinin luona Kultakauden taiteilijoihin tutustumassa. Minulla oli 4e tutkimassa lähiympäristön arkkitehtuuria. Kuvispalkit pyörivät nyt viiden viikon ajan aina keskiviikkoisin.

Läksyt:

Matikka: moniste loppuun
Äidinkieli: Harjoittele tiedonhankintakokeeseen

tiistai 13. tammikuuta 2015

tiistai 13.1.

Läksyt

Matikka: mökki 4
Ylli: moniste kpl26 (s. 72-73)
Äidinkieli: Moniste: Luetunymmärtäminen (Lihansyöjäkasvit)

maanantai 12. tammikuuta 2015

Tavallinen koulupäivä koulussa

Tänään me tultiin kouluun, niinkuin yleensä. Mutta siis asiaan asiaan.. meillä oli tännän uskonnontunti, sen jälkeen yllintunti. Yllintunnilla me katsottiin videoita, eri maiden tavoista, luonnosta JNE. Sitten me mentiin syömään ruokaa. Ja sen jälkeen a-ryhmä meni matikan tunnille laskemaan ja b-ryhmä enkun tunnille enkuttamaan. Seuraavaksi meilllä on musiikkia ja silloin me soitamme nokkahuilua silllee jännästi.


Maria ja Siiri

Läksyt:

Uskonto: s. 56-57 tehtävät 1-3
Ylli: lue s. 72-73 ja tee tehtävät 1-2 vihkoon
Matikka: mökki 3 ja s. 8-9 tehtävät 1-4 loppuun
Musiikki: Harjoittele sävelet c2 ja d2 sekä laulut (Satu meni saunaan ja Ukko Nooa)

perjantai 9. tammikuuta 2015

ei mitään erikoista

Katsoimme aamulla kalenterin, mutta sen te jo varmaan tiesitte, sillä se tapahtuu joka ainoa aamu, heh heh. Mutta siis, asiaan asiaan.. tänään meillä oli matikan tunti, jolloin me laskettiin matikkaa, miten tavallisestikkin. Myös tännään oli äidinkieltä, jolloin me ei laskettu äidinkieltä, vaan kirjoitettiin äidinkieltä, heh heh. Tänään myös me mentiin ruokajonoon, mutta ennen sitä me pestiin kädet, että kädet eivät olisi likaiset (no, miksi niitä käsiä pestäänkin, heh heh). Tänään oli ruokana ruokaa, ja se oli ihan hyvää. Muuten tänään ei tapahtunut mitään erikoista, kukaan ei valloittanut mailmaa tai mitään semmoista jännää. Tänään oli tavallinen päivä, jolloin opillaat menivät kouluun ja opiskelivat, kunnes menivät kotiin, heräsivät ja menivät uudestaan kouluun ja niin se jatkuu koko elämä. Mutta tänään tapahtui myös yksi suuri asia, nimittäin meillä LOPPU NYT KOULU JEE! Mutta joudumme menemään sinne taas maanantaina. Joten hyvää ja onnelista viikonloppua joka ikiselle! MOIKKAAAAA

Maria ja Lotta <33

Läksyt:

A-ryhmä: enkun läksyt
B-ryhmä: matikka mökki 3

torstai 8. tammikuuta 2015

YSTÄVÄÄ ETSITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TÄNÄÄN ME KATSOIMME UUTTA LUKUJÄRJESTYSTÄ. SITTEN TULI SUSANNA .
JA OLI VATUPASSIA JA  SUSANNA AUTTTOI KUVIKSESSA.JA VATUPASSISSA ME TEHTIIN YSTÄVÄÄ ETSITÄÄN JUTTUA.




TEHNYT:VEERA JA LOTTA:)

Läksyt:

Matikka: mökki 2 ja s. 7 loppuun
Ylli: s. 70 tehtävät 3-6 vihkoon

keskiviikko 7. tammikuuta 2015

SOTAAAAA!!!!!!!!!!!!

Tänään oli SOTAAAAAA  se oli tosi kivaa!!!!! :-).Tänään oli ruokana makkarakeittoa.Ja tänään on eka koulupäivä nyt muut tulee sisälle eli adios!                    T:Nea:), Lottis Pottis Haisuli Rottis