Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
lauantai 21. joulukuuta 2013
torstai 19. joulukuuta 2013
Siivoilua, laulajaisharjoittelua ja kaikenlaisia kortteja
Siivosimme tänään joulujuhlatreenin jälkeen pulpetit. Itse kävin läpi eteiseen unohtuneita vaatteita ja asusteita. Osalle löytyi omistaja, mutta osalle ei. Oppilaat eivät tunnistaneet omakseen kaikkia meidän aulasta löytyneitä vaatekappaleita, joten kiikutan ne kouluisännälle vuoden alussa, jos omistajia ei löydy.
Teimme joulukortit niille aikusille, jotka ovat olleet kanssamme tämän lukukauden. Postissa oli mukava yllätys, kun Hämeenlinnan taidemuseo oli lähettänyt meille tekemämme postikortit. Jaoin läksykansioihin kortit, Rudolf Koivu -tehtävän (isovanhempien kanssa tehtäväksi) ja lukuläksyn lomalle.
Omistajaa vailla!
| Vien nämä kouluisännän kansliaan huomenna, jollei omistajaa löydy meidän luokalta. |
Arviointikeskusteluja kahden kesken
Tänään parilla viimeisellä yhteisellä tunnilla Anu oli luokassamme apuna ja sain käytyä lähes jokaisen oppilaan kanssa kahdenkeskeisen lyhyen keskustelun todistuksesta ja itsearvioinnista.
Suurin osa oppilaista oli tosi hyvin kartalla omista vahvuuksistaan. Puhuimme lyhyesti arvioinnin perusteista ja missä asioissa keväällä kannattaa tsempata tai missä asioissa on hyvä jatkaa niinkuin tähänkin asti.
Ajattelin, että tämä päivä olisi ollut raskas, mutta omalta osaltani se oli palkitseva. Oli mukavaa kun ehdin jutella jokaisen kanssa rauhassa.
Suurin osa oppilaista oli tosi hyvin kartalla omista vahvuuksistaan. Puhuimme lyhyesti arvioinnin perusteista ja missä asioissa keväällä kannattaa tsempata tai missä asioissa on hyvä jatkaa niinkuin tähänkin asti.
Ajattelin, että tämä päivä olisi ollut raskas, mutta omalta osaltani se oli palkitseva. Oli mukavaa kun ehdin jutella jokaisen kanssa rauhassa.
Englantia ja Matikkaa!!!!!
Tänään oli A-ryhmällä enkkua ja matikkaa B-ryhmällä. Tänään linnan ateria tarjosi meille tonnikalapastaa se oli ihan hyvää. Tänään oli myös musiikkia me harjoteltiin joululaulajaisia varten pari laulua ne ei ollut ollenkaan vaikeita.
T:) Siiri :) Rosanna :)
T:) Siiri :) Rosanna :)
keskiviikko 18. joulukuuta 2013
Ryhmätöitä alulle
Tänään Nalle palasi ensimmäiseltä oppilasvierailultaan. Nalle oli opetellut englanniksi numerot 1-9. Nalle oli käyttäytynyt hyvin ja ollut hyväntuulinen. Se oli saanut nukkua nukensängyssä. Tänään Nalle lähti seuraavaan yöpaikkaan. Pitää miettiä missä Nallen kannattaisi viettää joululoma. Täällä luokassa on tosi yksinäistä lomailla.
Kertasimme vielä yhdessä sovittuja välituntisääntöjä ja oppilaat alkoivat suunnitella erilaisia futispelijakoja ensi vuodelle. Tänään oli keskustelua siitä, etteivät kaikki kuitenkaan halua aina osallistua peleihin. Puhuimme myös muista säännöistä, jotka liittyvät toisen kunnioittavaan kohteluun yleisesti.
Kaikki saivat paperinukketyönsä valmiiksi kuvistunnilla ja niitä esiteltiin aulassa. Laitoimme alulle yllin ryhmätyöt. Jokainen ryhmä esittelee kaksi suomalaista villieläintä toisille. Todennäköisesti projekti jatkuu tammikuussa.
Kertasimme vielä yhdessä sovittuja välituntisääntöjä ja oppilaat alkoivat suunnitella erilaisia futispelijakoja ensi vuodelle. Tänään oli keskustelua siitä, etteivät kaikki kuitenkaan halua aina osallistua peleihin. Puhuimme myös muista säännöistä, jotka liittyvät toisen kunnioittavaan kohteluun yleisesti.
Kaikki saivat paperinukketyönsä valmiiksi kuvistunnilla ja niitä esiteltiin aulassa. Laitoimme alulle yllin ryhmätyöt. Jokainen ryhmä esittelee kaksi suomalaista villieläintä toisille. Todennäköisesti projekti jatkuu tammikuussa.
tiistai 17. joulukuuta 2013
pingviinien matkassa!
Eilen olimme taitoluistelu näytöksessä se oli hieno. Tytöillä oli hienoja pukuja ne oli tosi hienoja !!!!!!!! Silloin oli myös ruokana lihapullia ja peruunamuusiia. Katsoimme eilen myös pingviinien elokuvan monen mielestä se oli hyvä. Jukka oli sijaisena aamupäivän.
T Siiri Rosanna Noa
T Siiri Rosanna Noa
torstai 12. joulukuuta 2013
Jouluaskartelua ja lyhyt koulupäivä
Tänään olin itse luotsaamassa Seminaarin tyttöjoukkuetta salibandyhallilla koulujen välisissä peleissä. Voitimme kummatkin pelit. Huomenna karsintapelit jatkuvat ja finaalit pelataan tammikuussa.
Kun tulin peleistä koululle, oli luokka koristeltu mukavan jouluiseksi. Tontut olivat jonossa ikkunoissa ja lumihiutaleet leijailivat niiden päällä. Kaunista! Oppilaat olivat kuuntelemassa Unicefin lähettilään kertomusta siitä miten meidän Unicef-päivän rahoja on käytetty auttamaan kehitysmaiden olosuhteita. Koulummehan sai kerättyä Unicefille yli viisituhatta euroa rahaa!
Puolikkaan ryhmän tunnilla käytiin keskustelua käyttäytymisestä ja pelattiin matikkapelejä. Koulua on jäljellä enää reilu viikko ja vielä pitäisi jaksaa olla fiksusti. Tontutkin kurkkivat ja nyt meitä vahtii kokonainen armeja ikkunalla.
Kun tulin peleistä koululle, oli luokka koristeltu mukavan jouluiseksi. Tontut olivat jonossa ikkunoissa ja lumihiutaleet leijailivat niiden päällä. Kaunista! Oppilaat olivat kuuntelemassa Unicefin lähettilään kertomusta siitä miten meidän Unicef-päivän rahoja on käytetty auttamaan kehitysmaiden olosuhteita. Koulummehan sai kerättyä Unicefille yli viisituhatta euroa rahaa!
Puolikkaan ryhmän tunnilla käytiin keskustelua käyttäytymisestä ja pelattiin matikkapelejä. Koulua on jäljellä enää reilu viikko ja vielä pitäisi jaksaa olla fiksusti. Tontutkin kurkkivat ja nyt meitä vahtii kokonainen armeja ikkunalla.
keskiviikko 11. joulukuuta 2013
Tosi kiva Talent-päivä
Tänään koulpäivä alkoi jouluruokailulla. Tarjolla oli kinkkua, rosollia, kastikkeita, perunoita ja lanntu- ja porkkanalaatikkoa. Jälkkäriksi oli kaneliomenakiisseliä. Ruokailun jälkeen kokoonnuimme 3e-luokkaan katsomoon. Meillä oli yhteensä yksitoista esitystä. Oppilaat olivat kyllä tosi taitavia ja rohkeita! Esitysten jälkeen kuunneltiin toivelauluja ja herkuteltiin.
Pidin pienen musiikkitestin, jossa kuunneltiin rytmejä, soittimia ja lauluja. Tämän jälkeen jaoin takaisin äidinkielen ja matikan kokeet sekä tarkastetut uskonnon vihot. Lopuksi Anu-tonttu jakoi pikkujoulupaketit. Kaikki lahjat olivat tosi kivoja. Paketeista löytyi mm. värikyniä, muovailuvahaa, vesivärejä, joulukoristeita, piparimuotteja, suklaata ja heijastimia.
Tänään ei siis tullut mistään oppiaineesta läksyä,, mutta a-ryhmäläisten kannattaa tietysti harjoitella huolella enkun kokeeseen.
Pidin pienen musiikkitestin, jossa kuunneltiin rytmejä, soittimia ja lauluja. Tämän jälkeen jaoin takaisin äidinkielen ja matikan kokeet sekä tarkastetut uskonnon vihot. Lopuksi Anu-tonttu jakoi pikkujoulupaketit. Kaikki lahjat olivat tosi kivoja. Paketeista löytyi mm. värikyniä, muovailuvahaa, vesivärejä, joulukoristeita, piparimuotteja, suklaata ja heijastimia.
Tänään ei siis tullut mistään oppiaineesta läksyä,, mutta a-ryhmäläisten kannattaa tietysti harjoitella huolella enkun kokeeseen.
tiistai 10. joulukuuta 2013
perjantai 6. joulukuuta 2013
torstai 5. joulukuuta 2013
Itsenäisyyspäivän aatto
Tänään olisi ollut lipunnosto yhteisesti aamulla, mutta 3c:n oppilaat tulivat vasta klo 10.30 kouluun. Lauloimme kuitenkin musiikin tunnilla Maamme-laulun Suomen itsenäisyyden kunniaksi. Tänään on ohjelmassa äidinkielen kielitietotesti ja Talent-ohjelmien harjoittelua.
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Hyvää itsenäisyyspäivää!
keskiviikko 4. joulukuuta 2013
Seinillä nyt
KIVA PÄIVÄ
Tänään oli ruokana kalapullia , perunamuusia ja salaattia. Tänään oli myös kivoja oppoiaineita nimittäin matikkaa ja äikkää..
tiistai 3. joulukuuta 2013
Vatupassitunti ja pikkujoulujen suunnittelua
Tänään aloitinkin päivän Quest-ohjelman Vatupassi-tunnilla. Se toimi mielestäni hyvin. Leikimme hedelmäsalaattia ja James Bond -kahvinkeitin -varies -leikkiä aluksi. Sitten mietimme ideavirtana ryhmissä mihin tarvitsemme muita ja mihin muut tarvitsevat meitä. Lopuksi teimme ristikon luokan oppilaiden nimistä.
Matikassa jatkettiin kellonaikojen harjoittelua ja äidinkelessä harjoiteltiin yhdyssanoja. Nämä ovat tämän vuoden viimeiset ns. tärkeät asiat, jotka on vielä jaksettava opetella. Suunnittelimme myös hieman ensi viikon Talent-päivää, joka on 11.12. Sovimme, että tuolloin on pikkujoulut ja pienissä ryhmissä tuodaan yhteiset eväät. Oppilaat sopivat jo hieman keskenään tuomisia.
Matikassa jatkettiin kellonaikojen harjoittelua ja äidinkelessä harjoiteltiin yhdyssanoja. Nämä ovat tämän vuoden viimeiset ns. tärkeät asiat, jotka on vielä jaksettava opetella. Suunnittelimme myös hieman ensi viikon Talent-päivää, joka on 11.12. Sovimme, että tuolloin on pikkujoulut ja pienissä ryhmissä tuodaan yhteiset eväät. Oppilaat sopivat jo hieman keskenään tuomisia.
Luistelua
Eilen olimme luistelemassa hakio-hallilla.Ne jotka halusivat pelata saivat pelata lätkää. Mutta päivän kohokohta oli että... kenellekkään ei käynyt mitään!Eilen ruokana oli spagettia ja kastiketta.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)



