Tänään olimme heti aamusta urheilumielellä Kantolan Cross Fit-salilla. Sali näytti heti houkuttelevalta. Siellä oli kaikenlaisia telineitä, köysiä, renkaita, isoja palloja, paljon tatamia, renkaita ja laatikoita. Aluksi harjoittelimme kuinka banaanista tulee supermies ja mikä on burbee. Sitten oppilaat tekivät 7 minuutin cross fit-patterin, johon kuului tangossa roikkuminen ja käännös, 5 burbeeta ja 5 boksihyppyä. Sillä aikaa puolet ryhmästä teki köysissä heilahduksia. Kokeilimme myös käsilläseisontaa ja kieppiä renkailla. Lopuksi meillä oli tuolileikki voimapalloilla. Loppukisassa kolme poikaa taisteli pallojen herruudesta. Kokonaisuus oli tosi mukaansatempaava ja hauska. Treenin jälkeen osa oppilaista kävi suihkussa (mikä herätti hilpeyttä, koska suihkuun piti mennä käytävän läpi pelkkä pyyhe päällä) ja kaikki söivät eväitä.
.jpg) |
| Cross Fit-salille menossa |
Oli huikean upea aurinkoinen kävelysää ja matkaa koululle oli noin 3,5 km. Pysähdyimme matkalla kirjastoon pelailemaan, lukemaan ja lainaamaan luettavaa. Jokaiselle löytyi jotain lukemista. Kävelimme kirjastosta koululle.
Huomenna retkeily jatkuu laskiaisriehan merkeissä Apparalla. Olisipa sää yhtä mahtava kuin tänään! Tosin vähän lämpimämpi saa toki olla. :)