keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

Iloista vappua!

Tänään teetin oppilailla pari testiä, jotka valmistelevat oppilaita viimeisiin matikan ja äidinkielen isoihin kokeisiin. Tänään oli oppilaskunnan järjestämä hattupäivä ja luokassa näkyikin hauskoja hattuja. Muutamat oppilaat olivat itse tuunanneet tosi huvittavia keväisiä päähineitä. Päivän lopuksi äänestimme parasta hattua ja kotitekoinen hattu vei voiton.

Meillä oli tänään kolme taksvärkkiläistä töissä Kaurialan koulusta. Susanna ja Ellen ovat aikoinaan olleet minun opetuksessani ja Maiju tuli heidän rohkaisemanaan mukaan. Tytöistä oli tosi paljon apua. Kuvistunneilla he toimivat ryhmänvetäjinä kun laadimme ruokaloihin mainosjulisteet "Makuja maailmalta" -ruokalakisaa varten. Kisailemme ensi viikolla siitä kumpi ruokala heittää vähemmän kansainvälisiä makupaloja biojätteeseen.

Samaan aikaan teimme lasitteita saviruukkuihin pienryhmissä. Saa nähdä millaisia savikipoista tulee lasituspolton jälkeen. Värin lopullinen sävy on täysi mysteeri!

Hauskaa vappua ja minilomaa kaikille!

tiistai 29. huhtikuuta 2014

Tämä on katous

Tänään suunniteltiin yhdessä kevätjuhlaohjelmaa ja mitä kukakin haluaa tehdä juhlan eteen. Meidän luokasta löytyy ainakin paljon innokkaita esiintyjiä! Myös ideoita löytyi hirveä määrä. Meinasin hukkua ideoihin, joten varmasti saamme esityksestä hauskan ja energisen.

Äidinkielen tunnilla kirjoitettiin kirjoitelmia, joita on nyt työstetty viikon ajan. Kolmasosa oppilaista sai kirjoitelman valmiiksi tunnilla ja lopuille annoin sen viimeistelemisen kotitehtäväksi. Saanpahan vappuvapaille jotain luettavaa!

perjantai 25. huhtikuuta 2014

Kalevala

Tällä viikolla ei ole kukaan ehtinyt kirjoitella. Tämä johtuu varmaan siitä, että järjestäjät ovat mieluummin menneet välitunniksi ulos potkimaan palloa, varsinkin kun haasteottelut ovat maanantaina edessä. Asiat tärkeysjärjestykseen!

Kerron sen verran, että yllin kokeen ja enkun tunnin jälkeen sukelsimme Kalevalan maailmaan. Oppilaat olivat Kalevala-vaelluksella, jossa tutustuttiin Kalevalan hahmoihin, kirjoittajaan ja tarinoihin. Oppilaat olivat tosi innoissaan ja niin tietysti minäkin!

Aurinkoista viikonloppua!

torstai 17. huhtikuuta 2014

KIRKKO JA PÄÄSIÄIS YLLÄRI PYLLÄRI

 


TÄNÄÄN  me käytiin kirkossa. siellä oli pappi joka kertoi meille kaiken mitä pääsiäisenä tapahtui! Se oli väärin tehty Jeesus ei tehnyt MITÄÄN PAHAA Jeesus kuoli jotta me pääsisimme synneistämme. sitten me lähdettiin kirkosta pois kirkosta koululle.sitten meillä oli pääsiäis jahti jossa me piilotettiin ja etsittiin yllätyksiä!siten meillä eli b ryhmällä oli mmatikkaa ja a ryhmällä oli englantia nyt meillä on yllliä ja sitten lähdetään lomalle!!!!!!!






                                HYVÄÄ  PÄÄSIÄISTÄ!!!!!!


                                                            T: ÅSA JA LOTTA POTTA!

keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Savessa

Hei!

Open terveiset pitkästä aikaa. Tänään oli mahtavan aurinkoinen päivä ja aamulla keräsimme kevään merkkejä taulukkoon. Oppilaat olivat nähneet jo krookuksia, sinivuokkoja, valkovuokkoja ja kärpäsiäkin ulkona. Lapset taitavat olla parempia havainnoimaan ympäristöä kuin mitä itse olen.

Matikassa jatkettiin desimaalilukujen opiskelua ja äidinkielessä luettiin millaisia satujen tapahtumapaikkoja ja päähenkilöitä oppilaat olivat keksineet. Jaoin oppilaille palautteet IKJ-Moodle-tehtävistä kirjoitelmavihkoihin. Ensi viikolla kirjoitetaan mielettömän upeita satuja!

Kuvistunnin alussa keskusteltiin liikennesäännöistä ja liikkumisesta koulupäivän aikana. Oppilaat ihmettelivät miksei pääsiäiskirkkoon saa mennä itse tai miksi emme mene sinne pyörillä. Rehtori linjasi juuri eilen, että jokainen Seminaarin oppilas kävelee huomenna kirkolle, ettei tule kohellusta pyörien kanssa. Kun oppilaat kulkevat keskenään niin liikennesäännöt tuppaavat unohtumaan.


Kuviksessa teimme makkaratekniikalla astioita. Kuivuvaa savea oli välillä aika vaikea käsitellä, mutta kaikki saivat jonkinlaisen astian muotoiltua kumminkin.


tiistai 15. huhtikuuta 2014

Uintireissu

Olimme uimassa siellä oli kivaa. Tänään oli ruokana kalaa salaattia ja perunamuussia . tänään oli myös musiikkia muuta ei tänään  ollut.

t: Rosanna Noa ja Siiri :-)

maanantai 14. huhtikuuta 2014

Paljon Äikää


  • Ekalla tunnilla oli Uskontoa/ET
  • Loput tähän saakka on ollut Äikkää
  • Ruokana oli Täysjyvä pastaa ja Jauhelihakastiketta
  • Loput oli Äikkää
  • Ennen välkkää katsoimme Movie Makerilla tehdyt elokuvamme
  • Jonka jälkeen oli välkkä ja välkällä kuulemma pelattiin jalkapalloa


PS. Ekalla välkällä pelattiin myös jalkapalloa peli päätty 2-1 B-ryhmä voitti muistaakseni.

keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Kaikki pelissä

Terveiset kumirouheen tuoksuiselta jalkapallohallilta!

Pelasimme kolme peliä, joista kaksi voitimme, vaikka eihän siellä pisteitä laskettu. Ensimmäinen peli oli Kirkonkulman 3c:tä vastaan ja se päättyi muistaakseni 6-2. Seuraava peli oli Kirkonkulman 3a:ta vastaan ja sen me hävisimme 4-3 aivan viimeisellä minuutilla. Viimeinen peli oli FC Ortelaa vastaan ja sen voitimme 8-1, jos muistan oikein. Reissu meni kokonaisuudessaan kivasti.Oli kannustusta ja taukojoogaa sekä väliaikapallottelua. Lopuksi halukkaat saivat tukea HJS:n toimintaa tuhlaamalla 2-3 € kanttiinissa.

Uhkasin, että mahdollisesti pidän Mitä osaan-testin hallilla, mutta taidan pitää sen vasta huomenna. Kotona kannattaa siis lukea IKJ:tä ja kerrata murtolukulaskuja.



maanantai 7. huhtikuuta 2014

pääsiäisvaellus

Olimme tänään pääsiäisvaelluksella Poltinahonseurakuntatalolla saimme sieltä rukouskivet, suklaamunat ja keksin ja mehun. Kun tulimme satoi aika paljon ja olimme aika märkiä. :-)

T:Siiri ja Reetta

perjantai 4. huhtikuuta 2014

torstai 3. huhtikuuta 2014

PITKÄ TORSTAI

Tänään tulimme kouluun  me mentiin pelaan ketju hippaa ja poltto palloa kun kellot soi me menimme sisälle. Tänään  oli hyvää sitruuna kalaa saatiin unohdus laput. Jee kivaa keskiviikkona on kaikki pelissä turnaus.ekalla tunnilla oli musiikkia, musiikissa me laulettiin.B ryhmällä oli matikkaa ja a ryhmällä oli enkkua.Äidinkielen tunnilla me tarkistettiin läksyt. Vimpalla tunnilla b ryhmä tekee ystävännyörit loppuun ja alotetaan kangaskassien painokuvia. A ryhmällä oli puukässää.Hyvää päivän jatkoo kaikille!                                                                                 







        kirjoittajat nauru kaksoset :Nea Juliana

keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Vieton päivä !

Tänään oli ruokana puuroa ! Se oli maukasta ja hyvää. Me tykättiin ! Meillä oli tänään oppituntina kiehuttava matikka ja söpö äidinkieli. Se oli hyvin mukavaa ! Meillä on kohta kaikki pelissä, ja kaikki odottaa sitä päivää innoissaan ;) ! Välkällä kaikki leikkii yhessä sovussa. Koulu on kivaa. Se on myös kivaa että meidän rakas opettaja Jenni ei ole ennään kipeä. Jenni on paras opettaja koko plösössä mailmassa :) Kaikki meidän koulun tyypit on viettomia. Me tarkistettiin läksyt. Kukaan melkein ei saanut unohdusta. Jenni oli siitä hyvin hyvin hyvin hyvin hyvin hyvin hyvin hyvin iloinen. Me rakastetaan meidän vanhempia ja Jenniä. Mutta myös sisaruksia.

  T: Kiva Nea ja hauska Maria ! BEST XD !