perjantai 29. toukokuuta 2015

Hyvää kesälomaa ja tervetuloa 5 ceelle

Perjantaina teimme kortit rinnakkaisluokille ja uusille oppilaille. Niiden myötä ope toivottelee kaikille oikein rentouttavaa kesälomaa!


4c:n kylvämät siement kasvoivat näin suuriksi taimiksi kuukauden aikana. Ruohosipuli, herne, basilika ja persiljä lähtivät keälomalla opettajan kotiin. Siellä niillä on edessä kouliminen. Kasvattaja vaihtaa alaa lapsista kasveihin.

Viimeisiä viedään ja terkut Turengista





keskiviikko 27. toukokuuta 2015

27.5.2015 keskiviikko

TÄNÄÄN ME  TEHTIIN MATIKKAA. SEURAAVAKSI MEILLÄ ON LIIKKAA. ME PÄÄSEMME KOULUSTA KLO 12.15


MATIAS

tiistai 26. toukokuuta 2015

26.5.2015 TIISTAI

Tänään me menimme hämeensaareen. Sielä oli urheilupäivä. pelasimme norsupalloa,pesäpalloa ja myös heitimme frisbiitä. emme ehdi enepää kirjoittaa,koska lähdemme enkuntunnille


kaj ja matias

maanantai 25. toukokuuta 2015

Kaikenlaista puuhaa

Tänään teimme kakenlaista kuten:

-esiteltiin loput lemmikkiesitelmät
- Pepe-kani esittäytyi
- palautettiin yllin ja äidinkielen kirjoja
- tehtiin neulontatöitä loppuun
- kuunneltiin musiikkia
- juteltiin arvioinnista
- suunniteltiin palkintotunteja (nyt 1 oppitunti + 50 min.)
- laulettiin kevätjuhlan yhteislauluja
- suunniteltiin kasvion päivittämistä

Läksy:

Ota kasvio kotiin.
Mieti minkä elokuvan haluaisit katsoa.

perjantai 22. toukokuuta 2015

Terveiset Syöksynsuun leirikoulusta

Yhteinen kertomus :

Olimme yötä eilen Syöksynsuussa.Siellä pelattiin pingistä. Me melottin. Jukka-ohjaaja teki kanootilla sukellustempun. Voitimme 4e:n jalkapallopelissä. Olimme saunassa ja uimassa. Vesi oli tosi kylmää. Ryhmäpainostuksella saimme Jukankin uimaan. Ja monet muutkin uskaltautuivat sukeltamaan veteen.Grillasimme makkaraa. Paistoimme vaahtokarkkeja. Siellä oli tietomiekkailu. Ja saimme tosi hyvää ruokaa. Illalla esitimme Meksikon pikajunan, Vino-shown ja ja uutiset. Kaikki eivät heti saaneet nukuttua. Yöllä kuului omituisia ääniä.
Harjoiteltiin ampumaan jousipyssyllä.

Saatiin melontaohjeet.
Melontaa
Tietomiekkailu

Iltaohjelman aloitus.

Kotimatkan pyöräletka



keskiviikko 20. toukokuuta 2015

seko poldsi päivä

Tänään meillä oli liikunnassa pesistä .Meidän luokkaan" tuli kaksi uutta oppilasta" toisella oli kovakilpi ja toisella oli tosi kova ääni toisen nimi oli Elli ja Sulo. Ruokana oli makaroonia ja jauheliha kastiketta.

Läksy:

Matikka: s. 96-97 loppuun ja mökki 43



                                                                         T:NEA(:

Elli kaikkien kaveri

Sulo

tiistai 19. toukokuuta 2015

Maanantaina 18.5. vierailimme Hämeen linnassa ja opimme viestimään viuhkoilla



Kalakeitto

Tänään meidän luokka tutustui poikaan, nimeltään Joona. Tosi mukava poika. Tänään myös jotkut meistä pääsi esittämään pretsit. Miten otsikosta huomaa, tänään oli ruokana kalakeittoa. Myös sai valita jälkituuaksi baananin, appelsiinin tai omenan. Me harjoiteltiin meidän esitystä, mitä me esitetään syöksynsuussa 4E-luokalle. Oli mukava koulupäivä.

Läsynä:

Matikka mökki 42
Voit jatkaa prezi-työtä vielä kotona

Naurava kaksikko MN

keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Kuvauksia ja pelailua

Tänään kuvasin Liikkuva koulu-välipalaliikuntakortteja oppilaiden kanssa aamulla. Sen jälkeen meillä oli liikunnassa sisäpesistä ja sulkista. Sää oli ihan ok, mutta olimme jo päättäneet jäädä sisälle. Pelailu oli kivaa. Nyt pesisksen säännöt on kerrattu ja toivottavasti pääsemme seuraavilla kerroilla pihalle.

Tänään ei tullut läksyä!

Hyvää helatorstaita kaikille!

Perjantaina on oppilaskunnan kirppari.

tiistai 12. toukokuuta 2015

Vinkkejä omiin elokuviin

Hei!

Tässä kootusti Viljami Tabellin ohjeet omien elokuvien tekemiseen:

Sovelluksia (ilmaisia) elokuvien leikkaamiseen:
- Samsung: Kinemasterpro
- Iphone: Imovie
- tietokone: VSDC

- kaikki pystyy nykyään tekemään elokuvia ja leikkaamaan niitä
- kaikki pystyy julkaisemaan youtubessa elokuvia, tarvitaan gmail-tili tai sähköposti
- pitää muistaa pyytää kuvattavilta luvat julkaisua varten

MUISTA!

- äänen käyttö sopivaa tilanteen mukaan
- sormet pois linssin edestä
- varmista ettei hälyääniä kuulu kuvauksen aikana

12.5.2015

Tänään aloitimme B-ryhmän kanssa äikällä. Sen jälkeen Outi ope tuli kertomaan,että meille tulee uusi oppilas joka on poika meidän koulusta. Kävimme poikien kanssa moikkaamassa häntä. Sitten teimme prezejä. Sitten oli ruokailu ja ruokana oli kalaa. Nyt on välkkä ja enkun koe.

t. Aleksi ja Eero

maanantai 11. toukokuuta 2015

11.5.2015

Aamulla oli uskontoa ja siinä käsittelimme perhejuhlia, kaikkien piti kumittaa kirjat ja palauttaa ne Jennille.Sitten Veeran kissa tuli käymään ja se piiloutui kaapin taakse se saatiin onneksi kiinni.Ruokana oli possukastiketta, pehmeää leipää, salaattia ja perunaa.B-ryhmän enkun ja a-ryhmän matikan jälkeen Iidan kissa tulee käymään ja harjoittelemme Mexikon pikajuna laulua jonka esitämme 4e luokalle Syöksynsuun leirikoulussa!


Kirjoitti:Eero :):):)

torstai 7. toukokuuta 2015

Se vähän erilaisempi torstain alku

Aloitimme päivän katsomalla eilisen retken kuvia, eli olimme siis Kissankulman eläinpihalla kirjoitimme myös muille nelosille matkakuulumisia. Sitten tutustuimme lastenoikeuksiin, koska teemme niistä kuvis työn. Seuraavaksi jakaudumme ryhmiin ja sitten laitamme hihat heilumaan kuvis työn parissa.

T:Siiri ja Rossu

keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Terveiset Kissankulmasta

Retki Kissankulman eläinpihalle sujui hienosti. Pyöräily 40 oppilaan letkassa meni lähes moitteettomasti. Saimme kehuja reippaudesta ja eläinrakkaudesta. :) 12/20 kävi ratsastamassa. Sadekin alkoi vasta paluumatkalla.

Läksyksi tuli äidinkielestä s. 121 teht. 1




tiistai 5. toukokuuta 2015

ÄÄNTÄ KEHHIIN!!!

Tänään päivä alkoi äänekkäästi, koska  palohälytin soi  ja jouduimme lähteä ulos ulkokentälle. Mutta sitten selvisi että b-osan ruokalassa kärähti/räjähti.Mutta kukaan ei kuollut. Sori lyhyys..... no ei ny!!!!!!! Juu ja nyt mä vasta lopetannnnn.XD :)

Läksyt:

Tee huomiseksi MITEN OSAAN-testi!

Muista varustautua huomiseen pyöräretkeen sään mukaan!



maanantai 4. toukokuuta 2015

En tiiä mitä kirjotan

Tänään oli ruokana lihapullia ja perunamuussia. Me katsoimme myös tekemiämme elokuvia. Läksyksi tuli enkkua. Meillä oli myös musiikkia loppu tunnilla.