maanantai 31. elokuuta 2015

KIVA-KOULU HAASTE!

Tänään b. ryhmällä oli matikkaa ja a. ryhmällä ei ollut silloin tuntia koska ne tulivat 9.20 kouluun. Sitten a. ryhmä tuli kouluun ja b. ryhmä meni enkun tunnille ja a. ryhmällä oli matikkaa. Sen jälkeen kaikilla oli vähän aikaa kuvista ja sen jälkeen kompassia jossa puhuimme jälleen kerran koulukiusaamisesta. Katsoimme kaksi videota joista toisen yritämme liittää tähän blogi tekstiin.

https://www.youtube.com/watch?v=-3GGKLku60Y#t=111

terveisin Iida ja Lotta


LÄKSYT:
matikka: s28 kt1B
B ryhmä enkusta: lue kpl2, s.23 teht 4 s. 24 teht 7

perjantai 28. elokuuta 2015

pearbanaanipastilli:DDD

Tänään tulimme kouluun 8.30 . Ensimmäisillä kolmella tunnilla kierettiin liikunnallisia pisteitä.Sen jälkeen oli luku tunti jossa luettiin hyvä kirjoja esim.konstaa,simpsoneita,aku ankkaa,lassea,nuija päiväkirjoja.Sen jälkeen oli ruokailu rukana oli pallermon pastaa.









LÄKSY A RYHMÄ ÄIDINKEILI S.15 .TEHT 4

torstai 27. elokuuta 2015

torstai 27.8.15

tänään tulimme kaikki kouluun 9.20. Ekalla tunnilla me pelattiin kivapeliä. Tokalla tunnilla meillä oli Historiaa. Historian jälkeen menimme syömään. Ruokana oli kebakkoa ja perunamuusia. Ruokailun jälkeen meillä oli matikkaa. Saimme jäädä välkäksi sisälle pelaamaan Kivapeliä. Tänään lähti myös toinen jumppapallo rinnakkais luokalle. 12 välkän jälkeen meillä oli Englantia. Pääsimme koulusta 13.30. Osalla oli A2-kieli.


Läksyt:
Historia s.21 mieti vastaus kysymyksiin ja kirjoita ne vihkoosi.
Englannista emme vielä tiedä.

Kirjoittajat Akusti ja Juliana :)

keskiviikko 26. elokuuta 2015

Hienot maalaukset:DDD

Ensimmäisellä tunnilla meillä oli Katri Vihtilän hissan tunti, siellä teimme tietokoneilla ryhmätöitä.
Sen jälkeen menimme katsomaan medän kummioppilaitamme joidenka kanssa teimme palapelejä ja hienoja maalauksia. Sitten ruokailussa oli riisipiirakoita,mansikkakiisseliä ja kasvissosekeittoa:(:(!
Sitten oli enkkua ja äikkää!!!!!







A-ryhmä enkku s.20 koko sivu ja s.16 teht.10
B-ryhmä äikkä s.15 teht.4
Hissa kysy minkälaista isovanhemmillasi oli koulussa.

tiistai 25. elokuuta 2015

Tiistai

Tänään tulimme kouluun 10.30. Tänään luokassamme kävi terveyden huoltaja:Katri Jakku. Katri Jakun jälkeen tuli luokassamme käymään Raimo Mattila. Tokalla tunnilla oli matikkaa. Jotkut tekivät matikan kertolaskutestin. Menimme sitten syömään. Ruokana oli kalapaistosta,perunaa ja salaattia. 12.15 alkoi välkkä.Välkän jälkeen teimme kuvis jutut loppuun. Sen jlkeen me tehtiin QR- koodeja. koulu loppui 14.30

LÄKSYT.
Matikka s.24 kt. 1-2

maanantai 24. elokuuta 2015

Maanantai omassa luokassa!

Tänään koulupäivä alkoi B-ryhmällä matikalla klo 8.30. A-ryhmällä koulu alkoi myös matikalla mutta klo 9.20. Seuraavana on kaksi tuntia kuvista sitten on kaksi tuntia käsityötä ja sitten on A2 kielet eli saksa, ranska ja venäjä.


T:järjestäjät


LÄKSYT
MA: (A-ryhmä) s.19 loppuun ja s.20 kotitehtävä teht 1-2

perjantai 21. elokuuta 2015

Helteinen kummipäivä

Tänään tapasimme ensimmäistä kertaa pikkukummit. Menimme hakemaan pikkukummeja heidän luokastaan. Pikkukummeja on 11 ja heidän opettajansa on Kaisa Pakkanen. Meillä on oppilaita 22, joten jokainen pikkukummi sai kaksi isoa kummia. Suurin osa sai tyttö- ja poikakummin. Vitosluokkalaisia jännitti etukäteen ainakin kirjan lukeminen. Onneksi pikkukummit olivat valkanneet aika helppolukuisia kirjoja ja lukuhetket sujuivat oikein kivasti. Oli hienoa seurata kuinka hyvin 5.luokkalaiset osasivat jutella ja autella pikkukummeja. Isot kummioppilaat ovat pienille ekaluokkalaisille ihan hurjan tärkeitä! Lopuksi pikkukummit esittelivät meidän luokkalaisille vielä lelunsa, jotka he olivat tuoneet kouluun. Leikkiessä olisi vierähtänyt vielä vaikka kuinka paljon aikaa, mutta meidän piti jo kiirehtiä ulos ja liikuntatunneille Kaurilan kentälle.Jatkamme kummeilua säännöllisesti. Seuraavan kerran ensi viikolla.

Kaurialan kentällä kokeilimme keihään ja kiekon heittoa, juoksimme sukkulavietsiä ja testasimme aitajuoksuakin. Oli kivaa, mutta helteinen sää verotti jaksamista. Silti muutamat jaksoivat hölkätä vielä koulullekin. Olisitteko uskoneet, että matkaan menee hölkäten vain 6 minuuttia?

Hyvää viikonloppua!

LÄKSYT:

MATIKKA: s.16 Kt.1-2 ja s. 15  teht.4 loppuun
ÄIDINKIELI (A-ryhmä): s. 14 teht.1-3


t:Jenni-ope

torstai 20. elokuuta 2015

Normaali torstai höystettynä kertotaulutestillä

Torstai alkoi musiikilla. Musiikin tunti oli rauhallinen. Opettelimme kuppilaulun ja lauloimme myös mexikon pikajunaa. Sitten oli historiaa, historiasssa käsittelimme Tollundin miestä. Sitten oli matikkaa, matikan tunnilla oli kertotaulutesti niillä jotka eivät ole "kertotaulukuninkaallisia". Seuraavaksi on englantia ja sitten pääsemme koulusta eli 13.30. Tänäänhän ei siis ole A2 kieliä.


T:järjestäjä

LÄKSYT:
¨HI:s.14-15 teht 1-3
MA:s.14 opettele vihreän laatikon sanat

keskiviikko 19. elokuuta 2015

KIVA KOULU

Tänään aloitettiin mukavalla historialla. Historian jälkeen teimme KiVa kompassia. Sitten meillä oli äidinkieletä. nyt meillä on toinen tunti äikkää. sitten meillä on enään musiikkia.

LÄKSYT:

Äidinkieli B-ryhmä  s.14 tehtävät 2-3
Historia tuli moniste

tiistai 18. elokuuta 2015

Paljon puhetta säännöistä ja suunnittelua

Tänään teimme paljon luokan yhteistä suunnittelytyötä ja keskustelimme mm.

- kummitoiminta
- oppilastiimit
- luokan säännöt ja niiden noudattaminen
- välkkäritoiminta
- tutkimusmatkaajaryhmät

Läksy:

MATIKKA: s. 10-11 teht. 1-3 loppuun ja s. 12 Kt. 1-3

maanantai 17. elokuuta 2015

Maanantain pärinät

Aloitimme toisen kouluviikon matikan kertotaulutestillä, aikaa oli 3 minuuttia ja tehtäviä 48. Tulokset olivat tasaisia. Toisella tunilla oli kuvista, eli teimme siis vahaliitutyön kesästä. Sitten oli ruokailu, ruokana oli nakkikastiketta ja perunaa. Seuraavaksi on käsityötä ja B-ryhmä on rättikässässä ja A-ryhmä puukäsitöissä. Sitten on A2 kielet eli saksa, ranska ja venäjä.

T:järjestäjät


LÄKSYT:  MA s.7 loppuun tai 5 tehtävää

lauantai 15. elokuuta 2015

Päivä Ahvenistolla

Tänään  olimme Ahvenistolla, koska meillä oli liikuntapäivä. Ensimmäisenä me juoksimme  Apparan järvilenkin. Kun olimme juosseet ja jotkut kävelleet lenkin niin ne jotka halusivat saivat yrittää parantaa aikaansa. Ne jotka eivät halunneet juosta lenkkiä toista kertaa niin ne aloittivat jo lentopalloa. Kun molempien luokkien eli 5c ja 5d kaikki oli kasassa niin sitten lenkiltä tulleet hyppäsivät joukkueisiin ja sitten pelattiin hetki lentopalloa ja sitten mentiin maauimalaan uimaan. Kun uinnit oli uitu niin sitten lähdimme pyöräilemään takaisin koululle. Kun olimme saapuneet koululle niin menimme syömään ja sitten oli välkkä ja sitten on äikkää.


T:5c:n järjestäjät

Läksyt:päällystä matikan kirja ja harjoittele matikankertotaulutestiä joka on maanataina.



torstai 13. elokuuta 2015

Tollundin Mies ja Garage Band

Eka tunnilla meillä oli musaa Outi Tammisen kanssa. Sitten oli välkkä. Tokalla tunnilla oli Hissaa. Me puhuttiin Tollundin miehestä. Tutkimme Tollundin miestä ja Jenni kysyi meiltä kysymyksiä Tollundin miehestä Socrativen avulla. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli perunaa ja jauhelihakastiketta. Sitten oli matikan tunti. Saimme uudet Tuhattaituri 5a kirjat. Nyt on välkkä ja seuraavaksi enkun tunti.

Kirjoittajat: Aleksi K. ja AKUSTI

Läksyt:
HI: Tee kirjoitelma Tollundin miehen viimeisestä viikosta.
MA: S.6 loppuun ja kotitehtävä 1. (Muista 17.8 kertotaulutesti!!!!!!!!!!)

tiistai 11. elokuuta 2015

Loma loppu ja koulu alkaa

Tänään oli ensimmäinen historian tunti. Historian tunnilla tutustuttiin Katri Vihtilään. Ja saimme historian vihkot.Katsoimme kasviot, koska loman aikana piti kerätä kaikki A-listalta jääneet kasvit ja B-listalta vähintään kaksi kasvia. Kasveja yhteensä koko luokalla oli todella paljon. Kohta varmaankin ei ole Hämeenlinnassa enää kasveja jäänyt kuin pari kappaletta. XD        


Läksyt:

HI: Kirjoita "Oma historiani" vihkoon
BG:

Kuningas-kubbe

maanantai 10. elokuuta 2015

Koulu alkaa!

Tapaamme koulun pihalla klo 9.00. Olen teitä vastassa 5c-kyltti kourassa ja Seminaarin koulun t-paita päällä! Nähdään pian!

Koulu päättyy tiistaina klo 12.15