Tänään koulussa oli aika vähän, koska suurin osa oli kipeänä.
Ruokana oli puuroa. Ekalla tunnilla menimme saliin yhteislaulu harkkoihin. Toisen tunnin teimme ahkerasti hommia käsitöissä. Kolmannella tunnilla harjoittelimme enkussa ääntämistä ja lauloumme vanhoja lauluja.
Läksy:
Enkku: kirjoita 6 käskyä t.9 sanoja käyttäen ja suomenna lauseet myös.
Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
torstai 15. joulukuuta 2016
torstai 8. joulukuuta 2016
Torsdag
Tulimme tänään kouluun 9.20. Käsitöiden jälkeen oli ruokailu, jonka jälkeen oli enkkua. Seuraavaksi on äikkää ja sitten loppuu koulu.
LÄKSYT:
En: ex 11 p. 86, ex 12 p. 86, ex 9 p.85
Äi: ?
keskiviikko 7. joulukuuta 2016
Sirpsakka keskiviikko
Tänään aloitimme päivän uskonnon kokeella. Sitten harjoittelimme joulujuhlaa. Seuraavaksi on matikkaa ja sitten musiikkia.
LÄKSYT:
MA: s. 160 kt. 1&2
LÄKSYT:
MA: s. 160 kt. 1&2
maanantai 5. joulukuuta 2016
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Terveiset Verkatehtaalta! Tänään juhlimme 99-vuotiasta Suomea kutosluokkalaisten kanssa koululla ja Verkatehtaalla. Koulun juhlassa tuli kylmät väreet heti alkuun, kun esityksessä laulettiin Finlandia-hymni kirkkaalla äänellä.
Verkatehtaalla oli todella paljon ihmisiä ja jonottamista ja odottamista oli alkuun aika lailla. Kättelimme kaupunginjohtaja Timo Kenakkalaa ja apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuota. Kuuntelimme mahtipontista musiikkia torvisoittokunnan esittämänä ja sen jälkeen nostimme maljat ja kuuntelimme puheita. Puheiden jälkeen oli ruokailu ja musiikkiesityksiä sekä vapaata seurustelua.
Päivä sujui mukavasti ja joutuisasti jonotusta lukuun ottamatta.
t:Jenni-ope
lauantai 3. joulukuuta 2016
perjantain puuhia ja joulukuusen koristelu
Aamulla tehtiin Move!-mittauksista viivajuoksu ja istumaannousut. Lisäksi sovittiin joulujuhlan roolituksista ja ihan vähän vielä säädettiin Semppu-TV-editointeja. Sain ohjelman ladattua Youtubeen klo 8.30 ja linkin lähetettyä opettajille klo 10.05, kun esitysaika on klo 10.30.... hyvissä ajoin siis! :)
Jaoin linkin vanhemmille Wilmassa, joten kotiläksyksi jäi katsoa viimeisin versio kotona yhdessä vanhempien kanssa, nimittäin olimme katsoneet erilaiset versiot jo aika useasti tämän viikon aikana luokassa.
Niinpä pyyhälsimme matikan pinta-ala-asioihin, kunhan pikkuinen joulukuusi oli koristeltu ja sähkötyöt tehty ja toinen paketti avattu... Tänään tehtiin vielä viimeisiä ruotsinkielen suullisia kokeita. Sitten olikin viikko paketissa.
Huh, huh! Kyllä alkaa huomata, että kolmen viikon päästä on jo joulu lähellä...
t:Jenni-ope
Läksyt:
Ruotsin kokeeseen valmistautuminen
Matikka: s. 156 Kt. 1-2
Jaoin linkin vanhemmille Wilmassa, joten kotiläksyksi jäi katsoa viimeisin versio kotona yhdessä vanhempien kanssa, nimittäin olimme katsoneet erilaiset versiot jo aika useasti tämän viikon aikana luokassa.
Niinpä pyyhälsimme matikan pinta-ala-asioihin, kunhan pikkuinen joulukuusi oli koristeltu ja sähkötyöt tehty ja toinen paketti avattu... Tänään tehtiin vielä viimeisiä ruotsinkielen suullisia kokeita. Sitten olikin viikko paketissa.
Huh, huh! Kyllä alkaa huomata, että kolmen viikon päästä on jo joulu lähellä...
t:Jenni-ope
Läksyt:
Ruotsin kokeeseen valmistautuminen
Matikka: s. 156 Kt. 1-2
torstai 1. joulukuuta 2016
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

