perjantai 18. joulukuuta 2015

Pikkujouluperjantai

Tänään aamulla opiskeltiin vielä vähän fykeä eli puhuttiin maapallon vesivaroista ja kerrattiin veden kiertokulkua kuvien avulla. Sen jälkeen alettiin valmistautua pikkujouilemaan. Olimme tehneet Kahoot-visan 5c:n oppilaista. Taisto 5c:n tuntijasta oli tulinen ja sijoitukset vaihtelivat loppuun asti.

Oppilaat olivat keksineet ohjelmaa ja heittäytyivät hienosti omissa esityksissään. Saimme seurata kokkishowta, sketsihahmokisaa, voice of Finlandia, epähauskoja kotivideoita ja hurjaa muodonmuutosta. Pelasimme myös silmäniskumurhaajaa, jossa löytyi todellinen murhaajataituri. Lopuksi vietimme erään oppilaan läksiäisiä. Ruuaksi oli joulupuuroa, jota vain harvat jaksoivat syödä kunnolla, koska tänään sai tuoda omiakin herkkuja.

Huomenna jaan vielä todistukset ja sitten vapaudumme ansaitulle joululomalle!


t:ope

Tulostaulu Kahoot-kisasta.

Eräs sketsihahmoista

Kokkishown piparitaikina.

keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Yhteislaulu harjoituksia

Tänään aloitettiin Katrin hissalla, jossa käsiteltiin muinaissuomalaisten uskomuksia. Sen jälkeen saimme Jenniltä SUURET aplodit, koska olimme viimein laittaneet kenkämme hyllyyn siististi!:) Sitten meillä oli ussaa jossa esitimme pantomiimina omat tunnus eläimemme ja muut yrittivät arvata mikä eläin toinen oli. Sitten menimme isoon saliin yhteislaulu harjoituksiin. Menimme tänään aikaisimmin syömään ja ruokana oli palermon pastaa. Sitten saimme olla vartin pihalla ennen enkkua.


LÄKSYT:
US: Mieti kuvallinen symboli itsestäsi.
HI: EI LÄKSYY!
EN: EI LÄKSYY!

Terkuin: Lotta ja Veera! <3

tiistai 15. joulukuuta 2015

Tiistai 15.12

Tänään oli aluksi matikkaa jonka jälkeen oli ruokailu. Ruokana oli pinaattilettuja. Ruokailun jälkeen on välkkä ja sitten on kuvista.


LÄKSYT:
MA: Kt S.176 teht.1-2


Terkuin: Lotta ja Veera

maanantai 14. joulukuuta 2015

Kummi Tunti

  Päivä alkoi sillä, kun valmisteltiin isosali joulua varten. Laitettiin piuhat ja järjesteltiin tuolit.  Tämän urakan jälkeen alkoi kummitunnit. Leivoimme kummien kanssa pipareita joista sitten tulikin  aikamoisia sokeri pommeja! ;)  Kummituntejen jälkeen meillä oli hissaa jossa käsiteltiin Kreikan jumalia.

 LÄKSYT:
HI: valitse yksi kreikan jumalista ja kirjoita vihkoosi hänen tarinansa ja taitonsa.


Terveisin: Lotta (Pippuri) ja Maria (Sokeri)



perjantai 11. joulukuuta 2015

Tanssia ja koreografioita

tänään aloitimme matikan kokeella ja siitä jatkoimme lucia juhlaan lauloimme joulu juhla lauluja ja katsoimme lucia kulkuetta sitten menimme liikunta tunille tansimme siellä ja saimme tehdä omia koreografioita nyt odotamme a ryhmän äikän tuntia


Läksyt:ei mitään ja ei ole tietoa äikästä

kirjoittanut:Eemu

torstai 10. joulukuuta 2015

10.12.2015

Tänään oli matikka, biologiaa, musaa ja enkkua. Ruokana oli broileripihvejä ja perunamuussia.

Kirjoittajat: Aleksi K ja Andre

Läksyt:
Matikka: Lue kokeeseen
Biologia: MONISTE

keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Matikka-päivä

Tänään aamulla oli Katrin historian tunti, sen jälkeen oli uskontoa sitten biologiaa. Ruokana oli jouluruokaa. Sen jälkeen oli matikkaa.

tiistai 8. joulukuuta 2015

8.12.2015

Tänään oli matikkaa. Nyt on välkkä. Ruokana oli kalavuokaa, peruna ja suklaavanukasta.


Kirjoittajat: Aleksi K ja Andre


Läksyt:
  • MA: Harjoittele kokeeseen
  • s.158-159 loppuun
  • s.160 Kt.1-3
  • s.161-162 loppuun
  • s.163 Kt.1-2

maanantai 7. joulukuuta 2015

maanantai

ekalla tunnilla oli B: ryhmällä äikkää. sitten oli enkun koe ja sen jälkeen oli hissaa. sitten oli vain enään kaksi tuntia kässää.


LÄKSYT:

HISTORIA VALITSE KAKSI TEHTÄVÄÄ SIVULTA 79

sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Itsenäisyysjuhlapäivä

Perjantaina aloitimme koulupäivän juhlasalissa harjoittelemalla itsenäisyysjuhlaesitystä. Kokeilimme, että mikit toimivat ja siirtymät sujuivat. Juhla meni hienosti ja saimme esityksestä hyvää palautetta opettajilta. Juhlan jälkeen harjoiteltiin matikassa kolmion kulmien laskemista ja piirtämistä ja tutustuttiin veden ominaisuuksiin. Välkän jälkeen oli vielä vuoden viimeinen varsinainen enkuntunti ennen koetta. Oppilaat jaksoivat tämän koulupäivän tosi hienosti!

LÄKSYT:
Matikka kolmion kulmat kotitehtävälaatikko

torstai 3. joulukuuta 2015

Iloinen torstai päivä

Rakas päiväkirja,
Aloitimme päivän joulukalenterin avauksella. Sen jälkeen oli matikkaa, jossa opettelimme erilaisia kuvioita ja niiden nimeämistä. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli lihapullia ja perunamuusia. Ruokailun jälkeen oli biologiaa. Kävimme myös läpi huomisen päivän ohjelmaa, koska huomenna on itsenäisyysjuhla. Seuraavaksi menemme Sibelius-konserttiin, jonka jälkeen pääsemme koulusta. Hyvää päivän jatkoa!


LÄKSYT:
BG: moniste loppuun
MA: s.148 kotitehtävä laatikko
(Jos sinulla on A2-kieli muistathan kysyä ja tehdä myös siitä läksyt!)



T:Siiri ja Veera

keskiviikko 2. joulukuuta 2015

keskiviikko

tänään ensimmäisellä tunnilla oli hissaa ja toisella oli uskontoa ja aamun avaus. sitten oli b- ryhmällä matikkaa ja b- ryhmällä enkkua. sitten oli enään musiikkia ja äikkää.


läksyt.

bg: Lue s. 98-99

historia: moniste