tiistai 30. syyskuuta 2014

Makkaramainoksia ja ryhmätöitä

HEI!!!!!!!!! tänään b ryhmällä oli KERTOTAULUTESTI!!!!!!!se ei ollut kovin vaikea (minun mielipiteeni) tänään oli ruokana hernekeittoa, pehmeä leipä (joka oli oikeastikkin todella pehmeä!)
ja myös VIHREÄ omena. Tänään oli myös PALKKITUNTI:b me (mä ja mun kamut)pidettiin puuhakerhoa joka on siis kerho jota pidämme kakkosluokkalaisille siellä tehdään kaiken laista kivaa!
                                                                            
                                                              
Kotitehtävät:

Matikka (b): s.41 ja mökki 18
Äidinkieli: palkkimoniste
Englannin läksy

T:Noa ja Lotta!:o



maanantai 29. syyskuuta 2014

AAMUNAVAUS UNOHTUI :-)

Tänään aamulla PITI olla aamunavaus mutta me MYÖHÄSTYIMME sieltä tattaraaa hyvä opettaja! Oli lisää uskontoa moniste. (A) ryhmällä oli matikkaa ja oli KERTOTAULU TESTI (B) ryhmälle tuli englannista läksyksi tehtävä 11 sivulta 35 (lue) tehtävä 15 sivulta 36 ja menaisin kin vielä unohtaa vatupassivihkosta kin tuli läksyä kysele vanhemmilta onko heistä ollut huhuja liikkeellä. Ja nyt mä ja mun kamu joka kirjoitti tätä mun kaa (mutta meni välkälle)taistellaan siitä kumpi kirjoittaa nyt se tuli takas ja sano mähän en luovuta helpolla. JA NYT ME MENNÄÄNKIN MUSAN TUNNILLE JOTENKA MOIDO!! ZAUKKI!!




TERVEISIN LOTTA 

perjantai 26. syyskuuta 2014

Open synttäripäivänaatto

Hei!

Tänään ehdittiin ihan vähän juhlia synttäreitä pyyhkeiden ompelemisen ja tietsikkatunnin välissä. 4e:n oppilaat ja opettaja kävivät tekemässä yllätysonnitteluvisiitin. Käytiin ruokailemassa normaalia aikaisemmin ja syötiin mehujäät. Kuunneltiin Hppy Birthday (Katy Perry) ja Happy (Pharrell Williams). Oppilaat kirjoitteli kortteja ja synttärionnitteluja taululle. Minulle tehtiin myös pari pyramidia sekä kunniakuja. Olipa kivaa!

Läksyäkin ehdin antaa:

Matikka: s. 40 tehtävät 1 ja 2. Harjoittele kaikki kertotaulut ulkoa ensi matikantunnille

Halasin kaikkia.
Hyvää viikonloppua!

p.s. Olemme neljän tähden päässä palkintotunnista

Viisi valmista näppipyyhettä




Synttärikortti

Mitähän siistijä sanoo tästä?

torstai 25. syyskuuta 2014

Kirjastoreissu

Tänään mentiin suoraan kirjastoon paitsi lukuun ottamatta niitä kahta öö propleemaa. Yhdellä pojalla unohtu pyörän avaimet kotiin ja toiselta lähti ketjut kun oltiin ajettu oisko 90 metrii. Lainasimme kirjastosta kirjoja ja lähdimme takaisin koululle pyörillä. Paluumatkalle lähtiessä yksi avain katkesi lukkoon ja pojat hölkkäilivät vuorotellen.

Mutta, onneksi ei satanut! :)

Ruokailun jälkeen tehtiin kirjajulisteita ja eläinesitelmiä.

Läksyt:

matikka: s. 38 loppuun ja mökki 17

keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Sanelua

Tänään oppilailla oli 4.luokkatason yhteinen sanelutehtävä, jossa mitataan oikeinkirjoituksen tasoa. Lisäksi teimme liikennesääntötehtäviä, kertotauluja ja luimme.

Kotitehtävät:

matikka: mökki 16
äidinkieli: lue s. 24-25 tee tehtävä 1 s. 25

tiistai 23. syyskuuta 2014

Kylmä päivä!

Tänään kannustettiin Seminaarin koulun viestijoukkueita Kaurialan stadionilla jäätävässä säässä. 1.- ja 3.luokat voittivat mestaruuden omilla luokkatasoillaan.

Sitä ennen ehdimme kerrata laskujärjestystä ja työstää kirjajulisteita ryhmissä. Puuhakerhossa oli tänään vain kaksi osallistujaa! Se oli hassua! Minna-ope haki oppilaat kentältä engalnnintunnille.

Läksyt:

Matikka (b): Monisteesta kaksi tehtävää
Englannin läksyt kaikille

maanantai 22. syyskuuta 2014

Linkki Unicef-kävelyn videoon ja Liikenneturvallisuusvideoon

Seminaarin koulu ja oppilaat ovat päässet esille Ylen paikallisuutisissa viime perjantaina ja maanantaina.
Tässä linkki Unicef-kävelyvideoon sekä videoon, joka kuvattiin liikenneturvallisuusviikon aluksi. Siinä 5c:n oppilaat kertovat älypuhelimen ja pyöräilyn yhdistämisen vaaroista.


http://areena.yle.fi/tv/2389634/#/play


http://yle.fi/uutiset/sadat_koululaiset_kavelivat_rahaa_unicefille_hameenlinnassa__video/7482058



Poliisit ja opettajat on the road


Tänään oli jälleen kerran paljon tapahtumia. Aamulla uskonnonkokeen jälkeen olimme Liikenneturvallisuusviikonpäivän- avauksessa.

Poliisit olivat kertomassa meille mitä pyörässä on hyvä olla ja kuinka kypärä suojaa päätä. Kertasimme pihalla liikennemerkkejäkin.

Yhdeksi suuntasimme Hämeenlinnan torille, jossa Aapiskukko jo odotteli meitä OAJ on the road -tapahtuman alkaessa. Esitimme torilla "Hyvä kiertään"-esityksen, joka huipentui tosi hienoihin pyramideihin. Ne onnistuivt ensimmäistä kertaa ilman säätöä. :)

Oli kiva nähdä kuinka oppilaat olivat iloisia ja reippaita lavalla, vaikka opettaja vähän sekoilikin. Saimme kiitokseksi mehua ja pullaa. Ilma oli todella viileä, joten paluumatkalla takitta lähteneet oppilaat olivat kylmissään. Onneksi porukasta löytyi herrasmiehiä, jotka lainasivat tuulitakkejaan hetkeksi. Nyt on syksy!

Läksyt:

Uskonto: lue s. 24-25 ja tee teht. 1,2 ja 3 vihkoon.
Matikka (a-ryhmä): Tee monisteesta kaksi valitsemaasi tehtävää

perjantai 19. syyskuuta 2014

unicef-kävely

Tänään aloitimme unicef-kävelyllä Axl Smith oli siellä. Me tytöt olimme innoissamme. Saatiin nimmarit ja yhteiskuva. Me olimme innokkaita juoksemaan! Puolet esittivät tanssin: Hyvä kiertää!Se meni hyvin. Ruokana oli kanakeittoa ja vispipuuroa.


Huom! Olemme illalla ehkä paikallisuutisissa. Wilmassa on tarkemmat tiedot! :)

Hyvää viikonloppua!

t:Jenni-ope

torstai 18. syyskuuta 2014

puutyöt ei siis puukässää

Kuviksen tunnilla teimme puita.  Sai tehdä ulkona jos halusi. Teimme fantasiapuun ja oikean puun. Tänään myös haahuilimme (tai no, tytöt haahuili). Sitten Jenni kuulutti että tanssitreenit olisi Seminaarisalissa :)

Sitten harjoitelimme tanssia unicefkävelyä varten ja oaj torilla, johon meitä pyydetiin. Kyllä vanha koirakin oppii uusia temppuja! Hehehe, ei vaiskaa!

Tänään tuli läksyksi:
-matikasta mökki 15. s135
- äidinkielestä  tuli s23 t.2ab

t:åsa ja juliana

keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Aurinkoinen päivä

Tänään tehtiin powe point-esityksiä, pelattiin 10monkeys-peliä, laskettiin päässälaskut, pelattiin tarkkuusfutista, työnnettiin kuulaa, heitettiin moukaria, treenattiin Hyvä kiertään, luettiin kirjoitelmia ja kirjoitettiin lauseita.

Olipas monipuolinen päivä!

Läksyt:

Matikka: mökki 14
Äidinkieli: Lue s. 22 (Artsi futistarzan) ja tee s. 23 teht. 1 vihkoon

maanantai 15. syyskuuta 2014

tämän päivän ohjelma

Tänään oli 2h uskontoa. Sitten oli matikankoe. Menimme sitten jälleen kerran syömäään.Ruokana oli perunoita,nakkikastiketta ja salaattia. b ryhmällä oli englantia. a ryhmällä oli matikkaa. a ryhmä teki 10monkeys netti tehtäviä smartilla. Ja nyt me mennäänkin musiikin tunnille.  

Läksyt:

Uskonto: lue s. 20-21 ja tee tehtävät 4 ja 5 abc
Lue uskonnon kokeeseen (22.9.) s. 6-21

Matikka (a-ryhmä): Kertaa kertotaulut ja kokeile pelata www.10monkeys.con -osoitteessa saamillasi tunnuksilla, jos ehdit ennen klo 16.00


BY.Juliana ja hänen apulaisensa Reetta

perjantai 12. syyskuuta 2014

Näppipyyhkeitä, kännykkätelineitä, Sanoma Prota, Power Pointtia ja Open Officea

Tänään puukäsitöistä valmistui luovia kännykkätelineitä, joista näin vilauksen matikan tunnilla. Myös tekstiilikässän puolella osa oppilaista sa näppipyyhkeensä jo lähes valmiiksi. Hommat ovat edenneet ihailtavan reippaasti perjantaisin, kun meillä on kaksoistunti aikaa syventyä käsityön saloihin. :)

Haimme tänään Gideonin veljiltä pulpetteihin Uudet testamentit. Käytämme niitä etsiskelytehtävissä uskontotunneilla nyt kun käsittelemme aika paljon Jeesuksen lapsuutta ja elämää.

Matikkaa kertasimme Sanoma Pro:n avulla. Oppilaat valitsivat parin, jolla oli samat kertaustarpeet kuin itsellä ja he tekivät tehtäviä vuorotellen. Kehotin oppilaita kotona lukemaan Matikka 4-kirjasta ensimmäisen jakson keltaisia laatikoita ja tekemään harjoituksen vuoksi tekemättömiä tehtäviä joko kirjasta tai SanomaProsta. Maanantaina pidetään ensimmäinen varsinainen koe matikasta 4.luokalla.

Viimeisellä tunnilla tarkistimme sähköpostit ja vaihdoimme muutamia viestejä. Sen jälkeen harjoittelimme Power Point -esityksen laatimista ja tallentamista On Driveen. Osa oppilaista oli jo viimeksi saanut esityspohjan tallennettua ja huomasimme, että On Line -muokkaus on todella hidas ja jumittumisaltis. Suosittelen siis muokkaamista varsinaisessa Power Pointissa, jos se on mahdollista.

Oppilaat olivat kovin tähdellisiä tänään ja saivat mm. Jukalta erityisesti kehuja aamupäivän särmikkäästä käytöksestä. :)

Hyvää viikonloppua!

torstai 11. syyskuuta 2014

Liiku liiku juokse pois

Liikuntapäivä oli vauhdikas ja aurinkoinen! Oppilaat voivat kertoa tästä lisää huomenna.

Liikunnallisen aamupäivän jälkeen kertasimme vähän matematiikkaa ja saatoimme Kompassitunnin sopimukset loppuun.

Läksyt:
Matikka:moniste loppuun
Päällystä Kompassivihko (ensi viikolla)

keskiviikko 10. syyskuuta 2014

keskiviikko 10.9.

Kotitehtävät:

Äidinkieli:
- Moniste 8 : Lause, tehtävä 2
- Kirjoitelma tärkeistä esineistä loppuun

tiistai 9. syyskuuta 2014

tiistai 9.9.

Tänään me tultiin kouluun 9.20 ensimmäisellä tunnilla meidän piti lukee omaa valittua kirjaa. kaikki saman kirjan valitsiat menivät omiin ryhmiin. no mutta seuraavaksi oli ylliä. yllissä jenni jako meille laput jossa luki joku eläin. me mentiin ryhmiin. jenni kertoi että meidän piti tehä niissä ryhmissä PowerPoint-esitys.

Kotitehtävät:

ÄI: Lue oma kirja loppuun ja tee lukupassin tehtävät
YLLI: Etsi tietoa ryhmätyön aiheena olevasta eläimestä (esim. netistä tai tietokirjasta). Kirjoita tietoja ylös ja laita lähde.

maanantai 8. syyskuuta 2014

Koulukuvaukset:)

Tänään oli matikkaa ja enkkua. Ruokana oli makaroonilaatikkoa ja salaattia. Meillä oli myös uskontoa ja ylliä. Yllissä me tutkittittiin rusakkoa ja jänistä.  Meillä on tänään koulukuvaukset tytöt kysyvät koko aja milloin se on ja monelta?!!

HUOM MATIKAN KOE 15.9.S.6-26!

Läksyt:
Uskonto: lue s. 18-19 ja tee teht. 2 ja 4 vihkoon
Ylli: Lue s. 27 ja tee teht. 2, 3 ja 4 vihkoon

torstai 4. syyskuuta 2014

torstai

Tänään aloitimme kuvikksella. teimme puu maalauksia ja piirustuksia ulkona.sitten menimme ruokailuun ruokana oli pinaati lettuja peruna salaatia ja puolukka hilloa
:)kirjoitanut Eemu karlberg

Läksyt:

äidinkieli: moniste (lause) teht. 1 ja tuo keskiviikoksi kouluun 2-3 pientä (käteen mahtuvaa) esinettä, jotka kertovat sinusta jotain ja/tai ovat sinulle tärkeitä

Matikka: mökki 12
Ylli: s. 24-25 lue ja tee puumoniste loppuun


keskiviikko 3. syyskuuta 2014

Elenia areenalla

oltiin elenia areenalla. Pelasimme sählyä,sen jälkeen oli käsipalloa ja vielä lentopalloa.
Ennen pelejä olimme katselu kieroksella. Läksyksi tuli matikasta MÖKKI 11 ja äikästä s. 20 tehtävä 4.

VOLTTImonttu odottaa pehmusteita.

Aitioonkin pääsimme vilkaisemaan.

Näkymä katsomosta

Lisää kuvateksti

Saimme käsipallon luokalle.

tiistai 2. syyskuuta 2014

Tiistai 2.9. Tähdet tähdet

Kotitehtävät:

Matikka (b-ryhmä): mökki 10 HUOMISEKSI
Ylli: lue s. 23 ja valitse 2 tehtävistä 1-4
Äidinkieli: palkista saatu monisteläksy HUOMISEKSI

Ensi tiistaiksi lukuprojektin kirjasta 3/4 luettuna.

Itselläni on ääni edelleen käheänä ja luokassa oli ihailtavan hiljaista. :) Puhuimme eilen oppilaiden kanssa luokan sopimuksista ja mietimme yhdessä mitä siitä seuraa, jos sopimuksia ei noudata. Otin esiin keltaisen ja punaisen valon ja oppilaiden mielestä nämä muistutukset ovat edelleen hyvät. Puhuimme myös vihreästä valosta ja vihreästä kortista ja siitä, että myös kehuja olisi hyvä antaa silloin kun homma rullaa sovitulla tavalla.

Niinpä päätimme ottaa ensimmäisen sopimustsempin aiheesta työrauha. Luokan tavoitteena on kerätä yhteensä 15 tähteä. Tähden saa, kun luokassa on päivän ajan ollut työrauha ja on muistettu viittaamalla pyytää puheenvuoroa. 15 tähden jälkeen sovimme yhteisestä palkkiotunnista.

Tänään tähtitilanne vaikutti varsin hyvältä... Tosin tiedotin englanninopettajaa vasta äskettäin Wilmassa tästä projektista. Katsotaan haluaako Minna-ope olla mukana projektissa vai arvioidaanko vain minun tuntejani.

Huomenna areenalle!


maanantai 1. syyskuuta 2014

Maanantai

           Moi!
Tänään on maanantai ja päiväys on 1.9.2014!!!!!Uskonnosta tuli läksyks lue s.15-17,teht 1-4.matikasta tuli läksyks vaan a ryhmälle mökki 10 ja s.23.ja enkusta tuli läksyks vaan b ryhmälle -ex.5.page 23     -ex.18.page 18 vihkoon.ja yllistä tuli läksyks s.21 tehtävä 4 emme nyt valitettavasti voinut pitää musiikin tuntia koska Jenniltä lähti ääni melkein kokonaan.ruokana oli omenapossuu  ja perunaa ja salattii.keskiviikkona on retki elenia-areenalle ja b-ryhmä tulee kouluun myös klo 8.30.

t:Iso Iida ja pikku Sara