perjantai 24. helmikuuta 2017

Hyvää talvihiihtolomaa!

Tänään
sekotettiin, vaivattiin, kohotettiin,
laskettiin mäkeä,
vaivattiin, kohotettiin,
voideltiin, ripoteltiin,
ruokailtiin,
paistettiin, jäähdytettiin,
laskettiin mäkeä,
vatkattiin, halkaistiin,
täytettiin
ja nautittiin itseleivotuista laskiaispullista.

Niitä taisi tulla yhteensä 48 kappaletta! Yksi annettiin Tatu-opelle, yksi Tuija-apulaiselle ja yksi rehorille. Kaikki saivat kaksi pullaa.

Niin ja viimeisimmät pipotkin valmistuivat tänään. Tosi hienoja tuli!

Rentouttavaa talvilomaa kaikille!
Maaliskuussa alkaa jo aurinko lämmittää!

t:Jenni


keskiviikko 22. helmikuuta 2017

keskiviikko

Tänään alkoi uskonnon kokeella. Sen jälkeen oli välkkä ja kaksi tuntia kuvista, jossa tehtiin tinkercadilla savimajoja. Ruokana oli nakkikeittoa. Sitten oli matikkaa ja musiikkia.
KT: Matika s. 72 teht 1-2

tiistai 21. helmikuuta 2017

Tiistai

Tänään koulu alkoi  A2-kielillä. Sitten oli jakotunnit. Sitten oli myös lukutunti. Ruokana oli kirjolohikiusausta. SItten on vielä matikkaa ja hiihtoa

Läksyt: Äidinkieli s.86-87 teht 5-7
            Matikka s. 68 kt 1-2
            Mustat sanat niistä kuusi lausetta ja start 11

perjantai 17. helmikuuta 2017

Vanhojen päivän perjantai

Tänään aloitettiin koulu jo 8.00. Vararehtorimme tuli jatkamaan hissan kokeen valvomista, kun ope lähti 3.-4.luokkien tyttöjen joukkueen kanssa Elenia-areenalle. Koulussa seurattiin Vanhojen tansseja ja sen jälkeen Sami piti pari tuntia ruotsia. Luokalta lähti viisi poikaa edustamaan Seminaarin koulua 5.-6.luokkien salibandyotteluihin ja kuulin, että voittohan sieltä tuli! 3.-4.luokkien tytötkin pääsivät pronssille.

Hyvää viikonloppua!

t:Jenni

torstai 16. helmikuuta 2017

torstai 16.2.

Kässätuntien jälkeen kävimme osan oppilaista kanssa keskustassa katsomassa penkkariajelua. Koululla kertaismme hieman historian kokeeseen ja tarkistimme äidinkielen tehtävät ja jatkoimme predikaattien ja subkejtien tunnistamistehtäviä.

Läksy:

Äidinkieli: lue s. 84 ja tee teht. 3 (s. 85) sekä monisteesta teht. 1-4

keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Keskiviikko 15.2

Tänään koulu alkoi 9.20. Ensimmäisenä oli uskontoa ja me katsotiin Islamin ja Juutalaisuuden esitelmät. Sitten meillä oli lyhyt päivänavaus. Sen jälkeen oli välkkä ja sitten oli valinnaiset eli kuvista ja liikuntaa. Sitten meillä oli ruokailu ja ruokana oli pernamuusia ja kalapyöryköitä. Nyt meillä on välkkä ja sen jälkeen matikan ja musiikin kokeet.Koulu loppuu 14.15.


LÄKSYT: Uskonto: Lue kokeeseen!

T: Iida & Sara ((:

tiistai 14. helmikuuta 2017

Ystävänpäivä

Tänään ulkoiltiin iltapäivä. Oli loistava sää ja luistavat reitit! Reippailimme Ahvenistolle ennätysajassa, mutta todella liukasta reittiä pitkin, mikä oli aikamoinen seikkailu. Sen jälkeen hiihdimme/kävelimme järven jäällä 3-6 km. Sitten laskettiin mäkeä ja syötiin kodassa eväitä. Siinä tuli liikkumista lumella.

Matikassa kerrattiin desimaalilukulaskuja.

Läksyt:

Matikka:harjoittele kokeeseen
Äidinkieli: lue loppuun lukukirjasi ja tee siitä valitsemasi lukudiplomitehtävä ensi tiistaiksi.



maanantai 13. helmikuuta 2017

Maanantai

Tänään saimme äidinkielen kokeet. Liikunnan sijaan me teimme ystävänpäivä kortteja.
Meilä oli ruokana perunaa ja nakkikastiketta.


LÄKSYT:  ENKKU: T.4 S.113    T.15 A S.118       ÄIKKÄ: S.85 T.1 JA 2'







                                 T.NEA JA  KIIA








perjantai 10. helmikuuta 2017

Perjantai

Tänään oli kipakka pakkanen, joten jäimmekin koululle liikkumaan. Oli tosi kivat liikkatunnit. Ensin juostiin, sitten oli reaktiolähtöjä ja vähän reagointia ja yhteistyötreeniä Lontoon bussi-pelissä. Sen jälkeen harjoiteltiin dodgeballia ja salibandyä, koska näistä on tulossa koitokset tänä keväänä. Minäkin pelasin taas mukana ja kyllä tuli hiki!

Katsottiin tänään 6d:n Semppu-TV. He "vähän" ehkä piikittelivät meille dodgeball-mestaruudestaan. :) Olihan siinä jaksossa hyviäkin aiheita, kuten varaston sotkuisuudesta ( ja Donlad Trumpista) sekä Kielikadun avajaisista.

Kerrattiin matikan desimaalilukulaskuja ja oppilailta tuli kommenttia, että nämähän ovat helppoja...

Vaikeinta on desimaaliukujen jakolaskut, joten niitä kannattaa kerrata! Koe on 15.2. keskiviikkona.

Hyvää viikonloppua!

t:Jenni-ope

p.s. Läksynä on tehdä omat kertaustehtävät matikasta loppuun

keskiviikko 8. helmikuuta 2017

Kuvispalkki

Hei kaikki rakkaat lukijat,
Tänään meillä oli ensimmäinen kuvispalkki kerta. Aamulla oli äidinkielen tukari, mihin osallistui ihmisiä. Ruokana oli pastaa ja se oli hyvää.

Läksyt:
matikka: S. 62-63

tiistai 7. helmikuuta 2017

Pakkas tiistai

Ekalla tunnilla oli A-ryhmällä Enkkua ja B-ryhmällä äikkää. Sitten oli lukutunti ja ruokailu. Ruokana oli kanakiusausta. Sitten vaihdettii ja B-ryhmällä oli enkkua ja A-ryhmällä äikkää. Sitten on matikkaa ja sitten lähdemme hiihtämään Moottoriradalle.





LÄKSYT:
Enkku: Lue kokeeseen! Eye on culture 10 s.121 ja teht.18 s.120

perjantai 3. helmikuuta 2017

Orjakauppaa historian tunnilla

  Tänään kahdella ekalla tunnilla oli historiaa. Me tarkistettiin läksyt ja teimme muistiinpanoja. Sen jälkeen menimme liikuntasaliin ja teimme orjakauppaa. RAAKAA TOUHUA. eivaa xD Vietimme myös Matiaksen syntymäpäiviä. Menimme välkälle. Välkkä loppui 10.30 ja alkoi jakotunnit.A-rymällä oli Ruotsia ja b-ryhmällä oli matikkaa. Sitten menimme ruokailuun. Ruokana oli yllättäen lasagnea.  Koulu päättyi 12.15 Hyvää viikonloppua kaikille!  Happy weekend! un buen fin de semana! :]

kirjoittajat: Juliana ja Reetta

Läksyt:
Lue historian kokeeseen!
 [Muista myös Fyken koe maanantaina. ]
Matikka s. 56 Kt. 1-2
Pettymys oli suuri, kun makaronilaatikko oli peruttu.

Amerikasta Eurooppaan tuotiin löytöretkien seurauksena kaikenlaista....


torstai 2. helmikuuta 2017

Torstai 2.9.17

Tänään aamulla B-ryhmällä oli puukässää ja A-ryhmällä oli matematiikkaa. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli perunamuusia ja jauhelihapihvejä. Ruokailun jälkeen oli englantia. Nyt meillä on välkkä ja seuraavaksi on äidinkieltä.


LÄKSYT:
-englanti: start 10 p.112, ex. 6 p. 114, ex.7 p.114



Terveisin: Reetta ja Lotta

keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Luistelua

Tänään oli hieno luistelusää. Oltiin Pullerilla Ice Skating -tapahtumassa. Osa porukasta luisteli todella aktiivisesti!

Läksyksi tuli matikasta s. 52 Kt. 1-2