Tänään
sekotettiin, vaivattiin, kohotettiin,
laskettiin mäkeä,
vaivattiin, kohotettiin,
voideltiin, ripoteltiin,
ruokailtiin,
paistettiin, jäähdytettiin,
laskettiin mäkeä,
vatkattiin, halkaistiin,
täytettiin
ja nautittiin itseleivotuista laskiaispullista.
Niitä taisi tulla yhteensä 48 kappaletta! Yksi annettiin Tatu-opelle, yksi Tuija-apulaiselle ja yksi rehorille. Kaikki saivat kaksi pullaa.
Niin ja viimeisimmät pipotkin valmistuivat tänään. Tosi hienoja tuli!
Rentouttavaa talvilomaa kaikille!
Maaliskuussa alkaa jo aurinko lämmittää!
t:Jenni
Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
perjantai 24. helmikuuta 2017
keskiviikko 22. helmikuuta 2017
keskiviikko
Tänään alkoi uskonnon kokeella. Sen jälkeen oli välkkä ja kaksi tuntia kuvista, jossa tehtiin tinkercadilla savimajoja. Ruokana oli nakkikeittoa. Sitten oli matikkaa ja musiikkia.
KT: Matika s. 72 teht 1-2
KT: Matika s. 72 teht 1-2
tiistai 21. helmikuuta 2017
Tiistai
Tänään koulu alkoi A2-kielillä. Sitten oli jakotunnit. Sitten oli myös lukutunti. Ruokana oli kirjolohikiusausta. SItten on vielä matikkaa ja hiihtoa
Läksyt: Äidinkieli s.86-87 teht 5-7
Matikka s. 68 kt 1-2
Mustat sanat niistä kuusi lausetta ja start 11
Läksyt: Äidinkieli s.86-87 teht 5-7
Matikka s. 68 kt 1-2
Mustat sanat niistä kuusi lausetta ja start 11
maanantai 20. helmikuuta 2017
perjantai 17. helmikuuta 2017
Vanhojen päivän perjantai
Tänään aloitettiin koulu jo 8.00. Vararehtorimme tuli jatkamaan hissan kokeen valvomista, kun ope lähti 3.-4.luokkien tyttöjen joukkueen kanssa Elenia-areenalle. Koulussa seurattiin Vanhojen tansseja ja sen jälkeen Sami piti pari tuntia ruotsia. Luokalta lähti viisi poikaa edustamaan Seminaarin koulua 5.-6.luokkien salibandyotteluihin ja kuulin, että voittohan sieltä tuli! 3.-4.luokkien tytötkin pääsivät pronssille.
Hyvää viikonloppua!
t:Jenni
Hyvää viikonloppua!
t:Jenni
torstai 16. helmikuuta 2017
torstai 16.2.
Kässätuntien jälkeen kävimme osan oppilaista kanssa keskustassa katsomassa penkkariajelua. Koululla kertaismme hieman historian kokeeseen ja tarkistimme äidinkielen tehtävät ja jatkoimme predikaattien ja subkejtien tunnistamistehtäviä.
Läksy:
Äidinkieli: lue s. 84 ja tee teht. 3 (s. 85) sekä monisteesta teht. 1-4
keskiviikko 15. helmikuuta 2017
Keskiviikko 15.2
Tänään koulu alkoi 9.20. Ensimmäisenä oli uskontoa ja me katsotiin Islamin ja Juutalaisuuden esitelmät. Sitten meillä oli lyhyt päivänavaus. Sen jälkeen oli välkkä ja sitten oli valinnaiset eli kuvista ja liikuntaa. Sitten meillä oli ruokailu ja ruokana oli pernamuusia ja kalapyöryköitä. Nyt meillä on välkkä ja sen jälkeen matikan ja musiikin kokeet.Koulu loppuu 14.15.
LÄKSYT: Uskonto: Lue kokeeseen!
T: Iida & Sara ((:
tiistai 14. helmikuuta 2017
Ystävänpäivä
Tänään ulkoiltiin iltapäivä. Oli loistava sää ja luistavat reitit! Reippailimme Ahvenistolle ennätysajassa, mutta todella liukasta reittiä pitkin, mikä oli aikamoinen seikkailu. Sen jälkeen hiihdimme/kävelimme järven jäällä 3-6 km. Sitten laskettiin mäkeä ja syötiin kodassa eväitä. Siinä tuli liikkumista lumella.
Matikassa kerrattiin desimaalilukulaskuja.
Läksyt:
Matikka:harjoittele kokeeseen
Äidinkieli: lue loppuun lukukirjasi ja tee siitä valitsemasi lukudiplomitehtävä ensi tiistaiksi.
Matikassa kerrattiin desimaalilukulaskuja.
Läksyt:
Matikka:harjoittele kokeeseen
Äidinkieli: lue loppuun lukukirjasi ja tee siitä valitsemasi lukudiplomitehtävä ensi tiistaiksi.
maanantai 13. helmikuuta 2017
Maanantai
Tänään saimme äidinkielen kokeet. Liikunnan sijaan me teimme ystävänpäivä kortteja.
Meilä oli ruokana perunaa ja nakkikastiketta.
LÄKSYT: ENKKU: T.4 S.113 T.15 A S.118 ÄIKKÄ: S.85 T.1 JA 2'
T.NEA JA KIIA
perjantai 10. helmikuuta 2017
Perjantai
Tänään oli kipakka pakkanen, joten jäimmekin koululle liikkumaan. Oli tosi kivat liikkatunnit. Ensin juostiin, sitten oli reaktiolähtöjä ja vähän reagointia ja yhteistyötreeniä Lontoon bussi-pelissä. Sen jälkeen harjoiteltiin dodgeballia ja salibandyä, koska näistä on tulossa koitokset tänä keväänä. Minäkin pelasin taas mukana ja kyllä tuli hiki!
Katsottiin tänään 6d:n Semppu-TV. He "vähän" ehkä piikittelivät meille dodgeball-mestaruudestaan. :) Olihan siinä jaksossa hyviäkin aiheita, kuten varaston sotkuisuudesta ( ja Donlad Trumpista) sekä Kielikadun avajaisista.
Kerrattiin matikan desimaalilukulaskuja ja oppilailta tuli kommenttia, että nämähän ovat helppoja...
Vaikeinta on desimaaliukujen jakolaskut, joten niitä kannattaa kerrata! Koe on 15.2. keskiviikkona.
Hyvää viikonloppua!
t:Jenni-ope
p.s. Läksynä on tehdä omat kertaustehtävät matikasta loppuun
Katsottiin tänään 6d:n Semppu-TV. He "vähän" ehkä piikittelivät meille dodgeball-mestaruudestaan. :) Olihan siinä jaksossa hyviäkin aiheita, kuten varaston sotkuisuudesta ( ja Donlad Trumpista) sekä Kielikadun avajaisista.
Kerrattiin matikan desimaalilukulaskuja ja oppilailta tuli kommenttia, että nämähän ovat helppoja...
Vaikeinta on desimaaliukujen jakolaskut, joten niitä kannattaa kerrata! Koe on 15.2. keskiviikkona.
Hyvää viikonloppua!
t:Jenni-ope
p.s. Läksynä on tehdä omat kertaustehtävät matikasta loppuun
keskiviikko 8. helmikuuta 2017
Kuvispalkki
Hei kaikki rakkaat lukijat,
Tänään meillä oli ensimmäinen kuvispalkki kerta. Aamulla oli äidinkielen tukari, mihin osallistui ihmisiä. Ruokana oli pastaa ja se oli hyvää.
Läksyt:
matikka: S. 62-63
Tänään meillä oli ensimmäinen kuvispalkki kerta. Aamulla oli äidinkielen tukari, mihin osallistui ihmisiä. Ruokana oli pastaa ja se oli hyvää.
Läksyt:
matikka: S. 62-63
tiistai 7. helmikuuta 2017
Pakkas tiistai
Ekalla tunnilla oli A-ryhmällä Enkkua ja B-ryhmällä äikkää. Sitten oli lukutunti ja ruokailu. Ruokana oli kanakiusausta. Sitten vaihdettii ja B-ryhmällä oli enkkua ja A-ryhmällä äikkää. Sitten on matikkaa ja sitten lähdemme hiihtämään Moottoriradalle.
LÄKSYT:
Enkku: Lue kokeeseen! Eye on culture 10 s.121 ja teht.18 s.120
LÄKSYT:
Enkku: Lue kokeeseen! Eye on culture 10 s.121 ja teht.18 s.120
perjantai 3. helmikuuta 2017
Orjakauppaa historian tunnilla
Tänään kahdella ekalla tunnilla oli historiaa. Me tarkistettiin läksyt ja teimme muistiinpanoja. Sen jälkeen menimme liikuntasaliin ja teimme orjakauppaa. RAAKAA TOUHUA. eivaa xD Vietimme myös Matiaksen syntymäpäiviä. Menimme välkälle. Välkkä loppui 10.30 ja alkoi jakotunnit.A-rymällä oli Ruotsia ja b-ryhmällä oli matikkaa. Sitten menimme ruokailuun. Ruokana oli yllättäen lasagnea. Koulu päättyi 12.15 Hyvää viikonloppua kaikille! Happy weekend! un buen fin de semana! :]
kirjoittajat: Juliana ja Reetta
Läksyt:
Lue historian kokeeseen!
[Muista myös Fyken koe maanantaina. ]
Matikka s. 56 Kt. 1-2
kirjoittajat: Juliana ja Reetta
Läksyt:
Lue historian kokeeseen!
[Muista myös Fyken koe maanantaina. ]
Matikka s. 56 Kt. 1-2
![]() |
| Pettymys oli suuri, kun makaronilaatikko oli peruttu. |
![]() |
| Amerikasta Eurooppaan tuotiin löytöretkien seurauksena kaikenlaista.... |
torstai 2. helmikuuta 2017
Torstai 2.9.17
Tänään aamulla B-ryhmällä oli puukässää ja A-ryhmällä oli matematiikkaa. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli perunamuusia ja jauhelihapihvejä. Ruokailun jälkeen oli englantia. Nyt meillä on välkkä ja seuraavaksi on äidinkieltä.
LÄKSYT:
-englanti: start 10 p.112, ex. 6 p. 114, ex.7 p.114
Terveisin: Reetta ja Lotta
LÄKSYT:
-englanti: start 10 p.112, ex. 6 p. 114, ex.7 p.114
Terveisin: Reetta ja Lotta
keskiviikko 1. helmikuuta 2017
Luistelua
Tänään oli hieno luistelusää. Oltiin Pullerilla Ice Skating -tapahtumassa. Osa porukasta luisteli todella aktiivisesti!
Läksyksi tuli matikasta s. 52 Kt. 1-2
Läksyksi tuli matikasta s. 52 Kt. 1-2
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




