Tänään paljastimme salaiset ystävät. Hyvin harva oli arvannut kuka on viikon ajan ollut poikkeuksellisen auttavainen ja ystävällinen salainen ystävä. Johtuuko tämä siitä, että kaikki ovat olleet ystävällisiä toisilleen? Toivottavasti.
Maanantain jälkeen muutamme istumajärjestystä niin, että jokainen istuu entisen salaisen ystävänsä vieressä. Ehkäpä siirräämme pulpetit uusille paikoille vanhempainillassa, joka on maanantaina klo 18.00. Aloitetaan yhteisesti isossa auditoriossa ja sieltä siirrymme katsastamaan oman luokan. Pidetään peukkuja, että maanantaina ei sada (ainakaan paljoa) ja pääsemme viettämään virkistävän liikuntapäivän.
Lapset olivat tänään hieman pettyneitä kun kerroin, ettemme pääsekään joka perjantai kirjastoautolle. Koulussamme on niin paljon luokkia, että meidän kohdallemme osuu vain pari kirjastoautovuoroa tämän sykysyn aikana. Ilmoitan niistä erikseen, sillä ne ovat vasta marraskuussa.
Koulun kirjasto on onneksi avattu ja sinne saimme vuoron parillisen viikon perjantaiksi. Sieltä saa lainata kirjoja omalla nimellä ilman kirjastokorttia. Näitä kirjoja ei kuitenkaan viedä kotiin. Lupailin oppilaille, että voisimme käydä pari kertaa pääkirjastossakin. Laitoin kirjastokorttihakemukset eteenpäin ja saan kortit oppilaille todennäköisesti maanantaina - ehkäpä vanhempainillassa voi jakaa ne.
Kuten lupasin, en antanut viikonlopuksi läksyjä. Rentouttavaa viikonloppua!
Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
perjantai 31. elokuuta 2012
torstai 30. elokuuta 2012
Leena vieraili Seminaarilla
Luokkaamme oli eilen ilmestynyt kirja ja purkillinen karkkia. Kirjeessä luki:
"Hei Jenni ja kaikki entiset oppilaani. Mukavaa syksyä teille kaikille! T:Leena tässä pikkuisen hyvää, josta ope voi tarjota :)"
Olipas kivat terveiset! Nautiskelimme siis karkit ruokailun jälkeen käsialavihkouurastuksen lomassa. Kiitos Leenalle! Seuraavaksi voisimme puolestamme lähettää Leenalle kirjeen ja terveiset.
Tänään kävimme ensimmäisen kerran kuvataideluokassa ja osa oppilaista ehti tehdä siellä itselleen vesiväripaletin. Maalasimme järjestäjien kanssa luokan kylttiä vielä välitunnillakin. Siitä tuli tosi makea. Näette sen sitten vanhempainillassa.
Tänään on liikenneaiheinen vanhempainilta klo 18.00.
KOTITEHTÄVÄT:
YLLI: vihkotehtävänä miettiä kolme asiaa rakennettua ympäristöä ja kolmea asiaa luonnon ympäristöä omasta pihasta tai lähipuistosta
KÄSIALAVIHKO: sivut 9 ja 10 loppuun.
Huomenna jätetään kaikki kirjat varmuuden vuoksi kouluun, joten en anna huomenna läksyä. Maanantaina kannattaa ottaa reppu mukaan jos sää vaikuttaa sateiselta.
"Hei Jenni ja kaikki entiset oppilaani. Mukavaa syksyä teille kaikille! T:Leena tässä pikkuisen hyvää, josta ope voi tarjota :)"
Olipas kivat terveiset! Nautiskelimme siis karkit ruokailun jälkeen käsialavihkouurastuksen lomassa. Kiitos Leenalle! Seuraavaksi voisimme puolestamme lähettää Leenalle kirjeen ja terveiset.
Tänään kävimme ensimmäisen kerran kuvataideluokassa ja osa oppilaista ehti tehdä siellä itselleen vesiväripaletin. Maalasimme järjestäjien kanssa luokan kylttiä vielä välitunnillakin. Siitä tuli tosi makea. Näette sen sitten vanhempainillassa.
Tänään on liikenneaiheinen vanhempainilta klo 18.00.
KOTITEHTÄVÄT:
YLLI: vihkotehtävänä miettiä kolme asiaa rakennettua ympäristöä ja kolmea asiaa luonnon ympäristöä omasta pihasta tai lähipuistosta
KÄSIALAVIHKO: sivut 9 ja 10 loppuun.
Huomenna jätetään kaikki kirjat varmuuden vuoksi kouluun, joten en anna huomenna läksyä. Maanantaina kannattaa ottaa reppu mukaan jos sää vaikuttaa sateiselta.
keskiviikko 29. elokuuta 2012
Kamalasti kanelia
Tänään jännitettiin mennäänkö liikuntatunnilla sateessa ulos. Aamulla osa oppilaista ehti nimittäin jo kouluun tullessaan kastua aika lahjakkaasti. Onneksi pääsimme juoksentelemaan ja hyppimään poutasäässä. Jouduimme tai pääsimme valitsemaan kaksi edustajaa koulun 2.luokkalaisten viestijoukkeeseen.
Ruokailussa hämminkiä aiheutti puuron kanssa tarjoiltu kaneli, jossa ei ollutkaan sokeria seassa. Monien mielestä kaneli oli hurjan väkevää ja joidenkin oppilaiden puurot menivät lopulta vaihtoon liiallisen kanelin "ripottelun" takia. Ehkä ensi kerralla kannattaa laittaa mausteita vähän vähemmän. :)
Läksyä tuli ainoastaan matikasta:
MATIKKA sivu 25 kotitehtävät 1 ja 2
Ruokailussa hämminkiä aiheutti puuron kanssa tarjoiltu kaneli, jossa ei ollutkaan sokeria seassa. Monien mielestä kaneli oli hurjan väkevää ja joidenkin oppilaiden puurot menivät lopulta vaihtoon liiallisen kanelin "ripottelun" takia. Ehkä ensi kerralla kannattaa laittaa mausteita vähän vähemmän. :)
Läksyä tuli ainoastaan matikasta:
MATIKKA sivu 25 kotitehtävät 1 ja 2
tiistai 28. elokuuta 2012
Ikiliikkujat
Olemme nyt keksineet liikkeet koko Ikiliikkuja-lauluun ja saamme sillä varmasti koko koulun lämpimäksi. Laulua saa lauleskella koton, jotta se jää paremmin mieleen. Laitan sanat kirjoituksen loppuun.
Tänään oli pari oppilasta poissa, joten läksyt voi tarkistaa täältäkin:
YLLI: Lukukirjasta lukuläksy s.8-9 ja siihen liittyvä vihkotehtävä
ÄIDINKIELI: Tehtäväkirjas s. 6-7 tehtävät 1 ja 3
Tänään oli pari oppilasta poissa, joten läksyt voi tarkistaa täältäkin:
YLLI: Lukukirjasta lukuläksy s.8-9 ja siihen liittyvä vihkotehtävä
ÄIDINKIELI: Tehtäväkirjas s. 6-7 tehtävät 1 ja 3
Ikiliikkuja
Kello voi pysähtyä
mutta minä en
minä juoksen, konttaan
taikka kävelen
minä kompastun mattoon
ja nousen taas
ei pienet esteet saa
mua lannistumaan.
Minä en pysy aloillani
minun on mentävä jaloillani!
Minä meen ja tuun – ja tuun ja meen
ja kaiken vielä uudestaan teen.
Hitaammat ne kattelee
ja huutelee vähän
rauhoituppa hetkeksi
ja istahda tähän
mutta minä vanhempana
huilailen vasta
nyt on aika nauttia liikunnasta.
Minä en pysy aloillani….
Minä meen ja tuun …
maanantai 27. elokuuta 2012
Lupalaput koteihin
Tänään tuli paljon kotona luettavaa ja täytettävää.
Kotitehtävänä 27.8.:
- Näyttää vanhemmille: täyttää ja allekirjoittaa lähes kaiken kattava lupalomake
- Matikka: s. 21 kotitehtävät
- Uskonto: vihkotehtävä + lukutehtävä
- Äidinkieli: lukutehtävä sivut 6-7
Ensi maanantaina 3.9. vietämme Seminaarin koulun 1.-3.luokkalaisten liikuntapäivää ja sitä varten harjoittelimme Ikiliikkuja-nimistä lämmittelytanssia. Kaikki olivat ihan "muussina" sen jälkeen! Toivottavasti liikuntapäiväksi osuu poutasää... Kirjoitutin nimittäin reissuvihkoihin, ettei maanantaina tarvita kirjoja, mutta jos sataa, niin voisimmekin jättää kirjat viikonlopuksi pulpettiin ja ottaa reput ainakin maanantaina varmuuden vuoksi mukaan. Pitääpä vielä tuunata ohjetta hieman.
Kotitehtävänä 27.8.:
- Näyttää vanhemmille: täyttää ja allekirjoittaa lähes kaiken kattava lupalomake
- Matikka: s. 21 kotitehtävät
- Uskonto: vihkotehtävä + lukutehtävä
- Äidinkieli: lukutehtävä sivut 6-7
Ensi maanantaina 3.9. vietämme Seminaarin koulun 1.-3.luokkalaisten liikuntapäivää ja sitä varten harjoittelimme Ikiliikkuja-nimistä lämmittelytanssia. Kaikki olivat ihan "muussina" sen jälkeen! Toivottavasti liikuntapäiväksi osuu poutasää... Kirjoitutin nimittäin reissuvihkoihin, ettei maanantaina tarvita kirjoja, mutta jos sataa, niin voisimmekin jättää kirjat viikonlopuksi pulpettiin ja ottaa reput ainakin maanantaina varmuuden vuoksi mukaan. Pitääpä vielä tuunata ohjetta hieman.
perjantai 24. elokuuta 2012
Kirjastoauto kävi pihassa ja vierailevia opettajia luokassa
Tänään kirjastoauto Pietari teki ensimmäisen vierailunsa Seminaarin koululle. Mainitsin tästä aiemmin viikolla oppilaille, mutta en muistanut muistuttaa eilen, joten vain parilla oppilaalla oli omat kirjastokortit mukana. Otin meidän luokalle luokkakortin ja lisäksi kirjastonhoitaja antoi oppilaille kirjastokorttihakemuksia mukaan.
Hakemuksen voi palauttaa täytettynä joko kirjastoon tai kirjastoautolle ensi perjantaina koululla. En edellytä, että oppilaalla olisi kirjastokortti. Voin lainata muutaman kirjan luokkaan luokankortilla ja halukkaat saavat lainata kirjoja itselleen. Kirjastokorttihakemusta ei siis tarvitse täyttää, jos ei halua.
Laaja-alainen erityisopettaja Päivi Peltokangas kävi tutustumassa luokkaamme ja oppilaisiin torstaina ja perjantaina. Päivi on luokkamme käytettävissä parin oppitunnin ajan viikossa ja hän on minun apunani opetuksen yleisen tuen järjestämisessä. Toinen vierailija kävi perjantaina pingviinien käsityötunnilla. Resurssiopettaja Sari Vajavaara on käytettävissämme kerran viikossa ainakin näin alkuun.
Tervetuloa Päivi ja Sari!
KOTTEHTÄVÄNÄ:
MA: s. 17 kotitehävälaatikko
Hyvää viikonloppua!
Hakemuksen voi palauttaa täytettynä joko kirjastoon tai kirjastoautolle ensi perjantaina koululla. En edellytä, että oppilaalla olisi kirjastokortti. Voin lainata muutaman kirjan luokkaan luokankortilla ja halukkaat saavat lainata kirjoja itselleen. Kirjastokorttihakemusta ei siis tarvitse täyttää, jos ei halua.
Laaja-alainen erityisopettaja Päivi Peltokangas kävi tutustumassa luokkaamme ja oppilaisiin torstaina ja perjantaina. Päivi on luokkamme käytettävissä parin oppitunnin ajan viikossa ja hän on minun apunani opetuksen yleisen tuen järjestämisessä. Toinen vierailija kävi perjantaina pingviinien käsityötunnilla. Resurssiopettaja Sari Vajavaara on käytettävissämme kerran viikossa ainakin näin alkuun.
Tervetuloa Päivi ja Sari!
KOTTEHTÄVÄNÄ:
MA: s. 17 kotitehävälaatikko
Hyvää viikonloppua!
torstai 23. elokuuta 2012
Salaisia ystäviä + läksyt
Tänään torstaina jaoin oppilaille salaiset ystävät. Salaiselle ystävälle pitää tehdä ystävällisiä tekoja (auttaa, avata ovi, kehua, kannustaa ja tervehtiä) viikon ajan kuitenkaan paljastumatta itse. Ensi viikon lopussa paljastamme kaikkien salaiset ystävät. Jännittävää.... :)
Keskiviikkona 22.8. kotitehtäväksi tuli
MATIKKA: sivu 13 kotitehtävät
Torstaina 23.8. kotitehtäväksi tuli
ÄIDINKIELI, TEHTÄVÄVIHKO s. 5 tehtävä 5 (myös sivu 4 pitäisi olla tehtynä loppuun)
Keskiviikkoisin luokalla onkin suhteellisen lyhyt päivä, kun liikuntatuntien lisäksi on vain yksi yhteinen matematiikan tunti. Keskiviikkona meillä on ruokailuvuoro liikuntatuntien lopuksi klo 11.40 alkaen. Eilen huomasin, että silloin on todella ruuhkaista ja ruokailu venähti jonossa odottamisen takia niin, että olimme valmiita vasta 12.10. Mietin vielä, voisimmeko sittenkin mennä ennen liikuntaa syömään eskarien vuorolla (klo 10.20) vai pidämmekö tämän myöhäisen ruokailuvuoron.
Keskiviikkona 22.8. kotitehtäväksi tuli
MATIKKA: sivu 13 kotitehtävät
Torstaina 23.8. kotitehtäväksi tuli
ÄIDINKIELI, TEHTÄVÄVIHKO s. 5 tehtävä 5 (myös sivu 4 pitäisi olla tehtynä loppuun)
Keskiviikkoisin luokalla onkin suhteellisen lyhyt päivä, kun liikuntatuntien lisäksi on vain yksi yhteinen matematiikan tunti. Keskiviikkona meillä on ruokailuvuoro liikuntatuntien lopuksi klo 11.40 alkaen. Eilen huomasin, että silloin on todella ruuhkaista ja ruokailu venähti jonossa odottamisen takia niin, että olimme valmiita vasta 12.10. Mietin vielä, voisimmeko sittenkin mennä ennen liikuntaa syömään eskarien vuorolla (klo 10.20) vai pidämmekö tämän myöhäisen ruokailuvuoron.
tiistai 21. elokuuta 2012
21.8.
Kotitehtävänä:
YLLI: lukukirjan päällystys kontaktimuovilla ja lukuläksy s. 6-7
Muutamat oppilaat ovat kotona päällystäneet/päällystyttäneet myös vihkoja, mistä olen ollut tosi ilahtunut. Olisin tilannut vihkoihin kannet, jos olisin itse tehnyt tilaukset, mutta nyt kansia ei ole käytössä. Itse en tykkää suttuisen ruttuisista vihoista, joten suosittelen päällystämään myös vihot, jotta ne kestävät paremmin. Tämä on siis vain minun mieltymykseni - ei pakollinen toimenpide.
Tänään oli liikennetietoutta tarjolla. Ilpo näytti meille miten pyöräilykypärälle voi käydä jos törmää pää edellä seinään ja kuinka kananmuna pysyy ehjänä, jos sille laitetaan kypärä päähän. Tutustuimme erilaisiin heijastimiin ja tärkeimpiin kevyen liikenteen sääntöihin.
Teimme luokalle omat "liikennesäännöt", jotka kaikki oppilaat allekirjoittivat (myös ope). Sääntöjä päivitetään tarpeen mukaan. tänään sovittiin muun muassa että ei tuoda kouluun omia leluja ja/tai pastilleja ilman erillistä sopimusta, koska luokalla on nyt yhteisiä xylitol-pastilleja vielä jaossa. Leluilla voi leikkiä koulun jälkeen.
Aamulla askartelimme naulakkomerkit käytävään ja luokkaan. Muistutan, että kannattaa ehdottomasti nimikoida lasten kaikki vaatteet ja muu omaisuus. Koulu on suuri ja löytötavaraa kertyy aina hirveästi. Ainakin omat tavarat kulkeutuvat helpommin omistajalle, jos niissä on nimi ja luokka.
t:ope
YLLI: lukukirjan päällystys kontaktimuovilla ja lukuläksy s. 6-7
Muutamat oppilaat ovat kotona päällystäneet/päällystyttäneet myös vihkoja, mistä olen ollut tosi ilahtunut. Olisin tilannut vihkoihin kannet, jos olisin itse tehnyt tilaukset, mutta nyt kansia ei ole käytössä. Itse en tykkää suttuisen ruttuisista vihoista, joten suosittelen päällystämään myös vihot, jotta ne kestävät paremmin. Tämä on siis vain minun mieltymykseni - ei pakollinen toimenpide.
Tänään oli liikennetietoutta tarjolla. Ilpo näytti meille miten pyöräilykypärälle voi käydä jos törmää pää edellä seinään ja kuinka kananmuna pysyy ehjänä, jos sille laitetaan kypärä päähän. Tutustuimme erilaisiin heijastimiin ja tärkeimpiin kevyen liikenteen sääntöihin.
Teimme luokalle omat "liikennesäännöt", jotka kaikki oppilaat allekirjoittivat (myös ope). Sääntöjä päivitetään tarpeen mukaan. tänään sovittiin muun muassa että ei tuoda kouluun omia leluja ja/tai pastilleja ilman erillistä sopimusta, koska luokalla on nyt yhteisiä xylitol-pastilleja vielä jaossa. Leluilla voi leikkiä koulun jälkeen.
Aamulla askartelimme naulakkomerkit käytävään ja luokkaan. Muistutan, että kannattaa ehdottomasti nimikoida lasten kaikki vaatteet ja muu omaisuus. Koulu on suuri ja löytötavaraa kertyy aina hirveästi. Ainakin omat tavarat kulkeutuvat helpommin omistajalle, jos niissä on nimi ja luokka.
t:ope
maanantai 20. elokuuta 2012
20.8. Läksyt ja tiistaina 21.8. on liikennepäivä
Kotitehtävät ma 20.8.
USKONTO: VIHKOTEHTÄVÄ (KAKSI PELISÄÄNTÖÄ)
MATIKKA: MONISTE LUKUJEN HAJOTELMISTA LOPPUUN/TEHT 1. TAI 2. (OSALLE)
KÄSIALA: S. 5 LOPPUUN (jos jäi kesken)
Huomenna tiistaina on poikkeuksellisesti koko luokalla koulua 8.30-13.15 liikennepäivän rastien takia. Klo 10.15 on liikenneturvallisuusluento, jonka jälkeen luokat kiertävät liikenneaiheisilla pisteillä n. klo 13. asti. Koulu loppuu klo 13.15 kaikilla.
Olkaahan tarkkoina liikenteessä!
USKONTO: VIHKOTEHTÄVÄ (KAKSI PELISÄÄNTÖÄ)
MATIKKA: MONISTE LUKUJEN HAJOTELMISTA LOPPUUN/TEHT 1. TAI 2. (OSALLE)
KÄSIALA: S. 5 LOPPUUN (jos jäi kesken)
Huomenna tiistaina on poikkeuksellisesti koko luokalla koulua 8.30-13.15 liikennepäivän rastien takia. Klo 10.15 on liikenneturvallisuusluento, jonka jälkeen luokat kiertävät liikenneaiheisilla pisteillä n. klo 13. asti. Koulu loppuu klo 13.15 kaikilla.
Olkaahan tarkkoina liikenteessä!
perjantai 17. elokuuta 2012
Hyvää viikonloppua
Kotitehtävä viikonlopuksi:
MA: sivu 7 loppuun ja sivu 9 kotitehtävät
SISÄKENGÄT (puuttuu muutamilta)
OPPILASTIETOLOMAKE (puuttuu kolmelta)
TODISTUS (puuttuu kahdelta)
KULMALUKKOKANSIO (puuttuu kolmelta)
Viikko meni nopeasti ja hyvin! Tänään oppilaat ja opettajat 1.-3.luokilta olivat kentällä esittäytymässä ja kuuntelemassa rehtorien esittelyn. Rehtorit muistuttivat hyvistä tavoista koulussa ja erityisesti siitä, ettei meidän koulussa kiusata ketään.
Ruokalajärjestelyt ovat toimineet mukavasti ja useat oppilaat ovat kehuneet Linnan Aterian kouluruokaa oikein maittavaksi. Olen tosi tyytyväinen myös oppilaiden ruokahaluun ja ruokailutapoihin! Muutenkin luokka tuntuu tosi kivalta ja odotan hyvillä mielin tulevia päiviä, viikkoja, kuukausia - vuosia?
Aurinkoista viikonloppua!
MA: sivu 7 loppuun ja sivu 9 kotitehtävät
SISÄKENGÄT (puuttuu muutamilta)
OPPILASTIETOLOMAKE (puuttuu kolmelta)
TODISTUS (puuttuu kahdelta)
KULMALUKKOKANSIO (puuttuu kolmelta)
Viikko meni nopeasti ja hyvin! Tänään oppilaat ja opettajat 1.-3.luokilta olivat kentällä esittäytymässä ja kuuntelemassa rehtorien esittelyn. Rehtorit muistuttivat hyvistä tavoista koulussa ja erityisesti siitä, ettei meidän koulussa kiusata ketään.
Ruokalajärjestelyt ovat toimineet mukavasti ja useat oppilaat ovat kehuneet Linnan Aterian kouluruokaa oikein maittavaksi. Olen tosi tyytyväinen myös oppilaiden ruokahaluun ja ruokailutapoihin! Muutenkin luokka tuntuu tosi kivalta ja odotan hyvillä mielin tulevia päiviä, viikkoja, kuukausia - vuosia?
Aurinkoista viikonloppua!
torstai 16. elokuuta 2012
Oppilastietolomake
Laitoin oppilaiden mukana tänään koteihin oppilastietolomakkeen, joka pitää tarkistaa huolella kotona.Vetäkää selkeästi yli väärät tai vanhat tiedot ja kirjoittakaa viereen oikea tieto. Muistakaa myös merkitä julkaisulupaa koskevat rastit 3.kohtaan. Muistattehan allekirjoittaa lomakkeen. Lomake pitäisi olla minulla viimeistään maanantaina 20.8., jotta voin toimittaa lomakkeet eteenpäin.
Toinen läksy: ÄI Työkirja sivu 2 alarivi.
Toinen läksy: ÄI Työkirja sivu 2 alarivi.
keskiviikko 15. elokuuta 2012
Kotitehtävät:
- lukukirjan päällystäminen vanhempien kanssa kotona
- tuo kulmalukkokansio kouluun (jos kotoa ei löydy, yritän etsiä koululta)
- tuo sisäkengät kouluun
Suurimmalla osalla oppilaista olikin kansio ja sisäkengät jo mukana, mutta muutamalta puuttui. Viimeistään maanantaiksi nämä olisi hyvä saada käyttöön kaikille. Tiedotusasiaa tulee edelleen paperilla aika paljon ja kokeetkin (sitten kun niiden aika on) kulkevat kansiossa siistimpinä.
- lukukirjan päällystäminen vanhempien kanssa kotona
- tuo kulmalukkokansio kouluun (jos kotoa ei löydy, yritän etsiä koululta)
- tuo sisäkengät kouluun
Suurimmalla osalla oppilaista olikin kansio ja sisäkengät jo mukana, mutta muutamalta puuttui. Viimeistään maanantaiksi nämä olisi hyvä saada käyttöön kaikille. Tiedotusasiaa tulee edelleen paperilla aika paljon ja kokeetkin (sitten kun niiden aika on) kulkevat kansiossa siistimpinä.
tiistai 14. elokuuta 2012
Ensimmäinen koulupäivä
Koulupäivä meni yllättävän nopeasti, mutta rauhallisesti. Välituntialue oli laajentunut ja ruokala oli muuttunut kovasti. Nämä asiat ihmetyttivät oppilaita eniten. Löysimme seitsemän wc:tä lähikäytäviltä, mikä aiheutti myös keskustelua.
Laitoin kotiin paperisen tiedotteen, jossa on koottuna mahdollisimman paljon tietoa. Laitan lopulliset lukujärjestykset jakoon perjantaina, joten ryhmien pitää olla valmiit torstaipäivän aikana.
Ensimmäisen päivän kotitehtävä on näyttää tiedote kotona. Kuittauksen ja terveiset voi laittaa sähköpostiin, Wilmaan tai reissuvihkoon. Tiedotteen voi pitää kotona, koska siitä löytyy yhteistiedot ym. asiaa. Jos kotoa löytyy kulmalukkokansio, sellaisen voisi ottaa mukaan kouluun. Osalla olikin läksykansiot tallessa. Muistattehan sisäkengät!
t:Jenni-ope
Laitoin kotiin paperisen tiedotteen, jossa on koottuna mahdollisimman paljon tietoa. Laitan lopulliset lukujärjestykset jakoon perjantaina, joten ryhmien pitää olla valmiit torstaipäivän aikana.
Ensimmäisen päivän kotitehtävä on näyttää tiedote kotona. Kuittauksen ja terveiset voi laittaa sähköpostiin, Wilmaan tai reissuvihkoon. Tiedotteen voi pitää kotona, koska siitä löytyy yhteistiedot ym. asiaa. Jos kotoa löytyy kulmalukkokansio, sellaisen voisi ottaa mukaan kouluun. Osalla olikin läksykansiot tallessa. Muistattehan sisäkengät!
t:Jenni-ope
torstai 9. elokuuta 2012
Alkutunnelmia
Seminaarin koulun henkilökunta on aloittanut todenteolla urakkansa
koululla tällä viikolla. Ennen varsinaista koulun alkua, jokaisen
opettajan on kalustettava ja sisustettava luokkansa niillä tavaroilla ja
kalusteilla, joita varastoista löytyy. Luokkamme sijaitsee Seminaarin
koulun matalimmassa osassa entisessä atk-luokassa. Luokasta on tehty
remontoimalla siisti ja kaunis. Luokkaan on asennettu Smart-taulu ja
uusi valkotaulu. Kaikkiin Seminaarin koulun uusiin luokkiin on asennettu
kokolattiamatot. Sellainen löytyy siis meidänkin luokan lattalta. Matto
on mukava ja vähentää kaikuvuutta, mutta vaatii myös erilaista
huolenpitoa kuin laattalattia. Luokkaan ei siis saa tulla kengät jalassa
ja lattia pitää imuroida tarpeeksi usein. Jokaiselle oppilaalle tuli
uuden kalustuksen myötä oma kaappi, jonne laitetaan omat kouluvälineet
ja -kirjat säilytykseen. Kalusteita päivitetään ja järjestellään vielä
maanantaina. Tiistaina luokan pitäisi olla siinä määrin kunnossa, että
voimme aloittaa siellä opiskelun.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)