Tänään meillä oli ensimmäinen enkun iso koe ja fykeä. Suunnittelimme myös Semppu tv:tä. oli myös matikkaa
LÄKSYT: Fysikka 29 teht 1-3 ja 26 valitse kaksi
LÄKSYT Matikka 140 kt 1 ja 144 kt 1-2
Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
tiistai 29. marraskuuta 2016
maanantai 28. marraskuuta 2016
torstai 24. marraskuuta 2016
moi
tänään oli kässää enkkua ja äikkää. Ruokana oli ruokaa.
Läksyt: äi. tee monistenippu 2 loppuun. Harjoittele kokeeseen , joka on 1.12.
Läksyt: äi. tee monistenippu 2 loppuun. Harjoittele kokeeseen , joka on 1.12.
tiistai 22. marraskuuta 2016
Tiistai
Tänään ensimmäisenä toisella ryhmällä oli englantia (A) ja toisella matikkaa (B).
Englannista sai päättää mitä tuli läksyksi itse ja matikasta s128 kotitehtävät.
Ruokana meillä oli voimapuuroa. Seuraavaksi meillä on fykeä Läksy kappaleet 2-5 lue!
Äidinkielessä ei tullut läksyä koska suunnittelimme sempputeeveetä.
kirjoittajat: Nea & Iida :)
Englannista sai päättää mitä tuli läksyksi itse ja matikasta s128 kotitehtävät.
Ruokana meillä oli voimapuuroa. Seuraavaksi meillä on fykeä Läksy kappaleet 2-5 lue!
Äidinkielessä ei tullut läksyä koska suunnittelimme sempputeeveetä.
kirjoittajat: Nea & Iida :)
perjantai 18. marraskuuta 2016
Dodgeball, MOVE! ja lapsi mukaan töihin
Hei!
Tänään pääsimme käyttämään koko isoa salia aamusta kun 4d ja 6d olivat muualla liikkumassa. Alkulämmittelyksi pelattiin dodgeball-peliä, johon 5-vuotias "kuunteluoppilaskin" pystyi osallistumaan. Pelit sujuivat tosi hienosti.
Alkulämpän jälkeen tehtiin pareittain pallonheitto-kiinniotto-tehtäviä ja 5-loikkamittauksia. Lopuksi vielä punnerrettiin. Parin viikon päästä tehdään juoksu- ja istumaannousutehtävät.
Siskonpoikani oli tänään 4 h koulussa ja päivä sujui hänen ja oppilaiden osalta tosi kivasti. Milo osasi vähän lukea ja äidinkielen tunnilla hän pääsi osallistumaan lauseiden lopetusmerkkitreeniin Smart-boardilla. Viimeisellä tunnilla pikkuoppilas meni vielä opiskelemaan ruotsia.
Olin tosi iloinen siitä, kuinka upeasti oppilaat osasivat olla Milon kanssa. He olivat auttavaisia ja juttelivat mukavasti Milolle!
Läksyt:
Äidinkieli: Tee monistenipusta kaksi ensimmäistä sivua kummaltakin puolelta loppuun.
Tänään pääsimme käyttämään koko isoa salia aamusta kun 4d ja 6d olivat muualla liikkumassa. Alkulämmittelyksi pelattiin dodgeball-peliä, johon 5-vuotias "kuunteluoppilaskin" pystyi osallistumaan. Pelit sujuivat tosi hienosti.
Alkulämpän jälkeen tehtiin pareittain pallonheitto-kiinniotto-tehtäviä ja 5-loikkamittauksia. Lopuksi vielä punnerrettiin. Parin viikon päästä tehdään juoksu- ja istumaannousutehtävät.
Siskonpoikani oli tänään 4 h koulussa ja päivä sujui hänen ja oppilaiden osalta tosi kivasti. Milo osasi vähän lukea ja äidinkielen tunnilla hän pääsi osallistumaan lauseiden lopetusmerkkitreeniin Smart-boardilla. Viimeisellä tunnilla pikkuoppilas meni vielä opiskelemaan ruotsia.
Olin tosi iloinen siitä, kuinka upeasti oppilaat osasivat olla Milon kanssa. He olivat auttavaisia ja juttelivat mukavasti Milolle!
Läksyt:
Äidinkieli: Tee monistenipusta kaksi ensimmäistä sivua kummaltakin puolelta loppuun.
torstai 17. marraskuuta 2016
Tavallinen torstai
Tänään vaihdoimme käsitöitä. A-ryhmä tekstiilikäsitöihin ja B-ryhmä puukässään. Käsityön jälkeen oli ruokailu, jossa oli pitkästä aikaa pinaattilettuja. Ne olivat hyviä! Ruokailusta menimme suoraan enkkuun. Seuraavaksi meillä on vielä äikkää ja sitten A2-kieli saksa.
LÄKSYT:
EN: Kpl 6 mustat sanat, 5 lausetta niistä
ÄI: ?
LÄKSYT:
EN: Kpl 6 mustat sanat, 5 lausetta niistä
ÄI: ?
perjantai 11. marraskuuta 2016
Runoista viikonloppua!
Tänään kahdella ensimmäisellätunnilla oli historiaa. Kaikki teki ahkerasti hommia. 10.05alkoi välkkä. Välkän jälkeen a-ryhmällä oli ruotsia, kun toisella ryhmällä oli matikkaa.Sitten menimme syömään. Ruokana tänään oli makaronilaatikkoa. Kun kaikilla oli mahat täynnä b-ryhmällä oli ruotsia ja a-ryhmällä matikkaa. Koulu taisikin loppua niitten jälkeen.
Läksyt:
ma: S.116 kt1-2
hi: S.67 teht.3ja4
Runo
nyt kun viikonloppu alkaa,
hypin varmaan tasajalkaa.
voinhan mennä vaikka siwaa,
ja ostaa sieltä jotain kivaa.
Hyvää viikonloppua!
Kirjoittaja: juliana
Läksyt:
ma: S.116 kt1-2
hi: S.67 teht.3ja4
Runo
nyt kun viikonloppu alkaa,
hypin varmaan tasajalkaa.
voinhan mennä vaikka siwaa,
ja ostaa sieltä jotain kivaa.
Hyvää viikonloppua!
Kirjoittaja: juliana
torstai 10. marraskuuta 2016
Sotkuinen torstai
Tänään ekalla tunnilla A-ryhmällä oli teknistätyötä ja B-ryhmällä oli tekstiilityötä. Tämäpäs vasta onkin ihana juttu. Sen jälkeen oli ruokailu. Ruokana meillä oli perunamuussia ja broileripyöryköitä. Sen jälkeen meillä oli Englantia. Nyt on välkkä ja sen jälkeen äikkää.
LÄKSYT:
Enkku: t.10 s. 70, t.12 s.71, t.14 ja 16 s.72
Äikkä: Monisteesta 2 tehtävää.
keskiviikko 9. marraskuuta 2016
Elämyksiä eri maista!
On ollut mykistävää seurata oppilaiden tekemiä elämysmatkoja eri kulttuureihin! Olemme tällä viikolla lentäneet Afrikkaan ja siellä tutustuneet Etelä-Afrikkaan, Keniaan, Sambiaan ja Egyptiin. Tänään lensimme Aasiaan ja tutustuimme Intiaan, Kiinaan ja Thaimaahan.
Olemme päässeet tutustumaan maanteidon asioiden lisäksi paljon eri maiden ruoka-, musiikkii- ja urheilukulttuureihin sekä olemme opetelleet vähän puhumaan eri kieliäkin.
Meillä on vielä varattuna matkat Japaniin ja Asutraliaankin! Odotan niitä reissuja innolla!
Olemme päässeet tutustumaan maanteidon asioiden lisäksi paljon eri maiden ruoka-, musiikkii- ja urheilukulttuureihin sekä olemme opetelleet vähän puhumaan eri kieliäkin.
Meillä on vielä varattuna matkat Japaniin ja Asutraliaankin! Odotan niitä reissuja innolla!
Keskiviikko
Tänään aamulla oli ussaa. Ussaa piti Raimo. 10.05 alkoi välkkä. Välkän jälkeen oli valinnaiset. Osalla oli liikuntaa ja osalla kuvista. Ruokana oli kasvissosekeittoa ja pehmeää lepiää. Välkkä alkoi 12.15. Sen jälkeen oli maantiedon esitelmiä.
Läksyt:
ussa s.203 teht 1-4
ma s.118-119
Läksyt:
ussa s.203 teht 1-4
ma s.118-119
tiistai 8. marraskuuta 2016
Tiistai
Tänään aamulla oli A-ryhmällä oli enkkua sen jälkeen oli koko ryhmän äikän tunti ja A-ryhmällä oli äikkää ja B-ryhmällä enkkua. Tänään ruokana oli perunaa ja kalavuoka.....
Läksyt:äikkä Lue pako s.100 asti ja gmummi sivulle 120
enkku t13-14 s.61 ja T17 s.63
Läksyt:äikkä Lue pako s.100 asti ja gmummi sivulle 120
enkku t13-14 s.61 ja T17 s.63
torstai 3. marraskuuta 2016
kässäääääääääXDDDDDD
Hei! Mä oon Joulupukki ja mun kaa tätä kirjottaa Pääsiäispupu ja Hammaskeiju! Tänään aloitimme käsityöllä. Tekstiili kässässä teimme pipoja ja puukässässä tarjottimia. Sen jälkeen meillä oli ruokailu jossa tarjolla oli puuroa. Ruokailun jälkeen menimme enkun tunnille jossa kirjoitimme tarinoita enkuksi. Nyt meillä alkaa äikkä.
LÄKSYT:
enkku: mustat sanat kpl 5 + neljä lausetta , tehtävä 5 s. 57 ja teht. 8 s. 58
äikkä: ei oo tullut vielä XD
Terkkuja: Joulupukki, Pääsiäispupu ja Hammaskeiju
LÄKSYT:
enkku: mustat sanat kpl 5 + neljä lausetta , tehtävä 5 s. 57 ja teht. 8 s. 58
äikkä: ei oo tullut vielä XD
Terkkuja: Joulupukki, Pääsiäispupu ja Hammaskeiju
Halloween-disco 1.11.
Kauhutunneli oli yleisömenestys ja discon puolella oppilaat tanssivat, lauloivat ja olivat ihan fiiliksissä. Buffetista saatiin kaikki tuotteet myytyä!
keskiviikko 2. marraskuuta 2016
Keskiviikko
Tänään ope oli koulutuksessa 10.30 eteenpäin. Sillä aikaa oppilaat tutustuivat uuteen oppimisalustaan nimeltä Bingel. Siellä oli tarkoitus kerrata murtolukulaskuja. Kävin koulutuksen jälkeen Bingelin opesivulla katsomassa miten oppilaat olivat suoriutuneet. Hämmästyksekseni huomasin, että osa oli tehnyt 0 harjoitusta ja innokkaimmat satoja Pipping-pisteitä! Ehkä tähän pitää perehtyä oppilaiden kanssa loppuviikolla?
Kuviksessa oppilaat tutustuvat zentangle-tekniikkaan ja tuotesuunnitteluun. 😉 Oppilaat paneutuivat työhön ilmeisesti niin antaumuksella, ettei juuri kukaan saanut kokonaisuutta valmiiksi! Pop cornitkaan eivät olleet kelvanneet tai sitten niitä ei oltu ansaittu.
Läksy:
Uskonto (Raimon antamat tehtävät)
Matikka:murtolukujen kertolaskun kotiläksylaatikko
Kuviksessa oppilaat tutustuvat zentangle-tekniikkaan ja tuotesuunnitteluun. 😉 Oppilaat paneutuivat työhön ilmeisesti niin antaumuksella, ettei juuri kukaan saanut kokonaisuutta valmiiksi! Pop cornitkaan eivät olleet kelvanneet tai sitten niitä ei oltu ansaittu.
Läksy:
Uskonto (Raimon antamat tehtävät)
Matikka:murtolukujen kertolaskun kotiläksylaatikko
tiistai 1. marraskuuta 2016
Rehtorin kyselytunti
Rehtorin kyselytunti 6-luokkalaisille klo. 10.30 (auditorio)
Rehtori Pasi Rangell toivottaa kaikki 6-luokkalaiset tervetulleeksi tilaisuuteen.
Tilaisuuden alussa jaetaan yleisurheilukilpailuiden palkinnot tyttöjen ja poikien sarjojen kolmelle parhaalle. Poikien sarjassa hopeamitalin kuittasi Kaj Saarinen 6 c-luokalta.
Rehtori aloittaa pitämällä lyhyen esityksen Seminaarin koulusta, koulun toiminnasta sekä toiminnan perusteista ja lähtökohdista.
Kysymyksiä ja vastauksia:
K: Miksi koulun pihalta on leikattu puut pois? Istutetaanko niiden tilalle uusia?
V: Kyseiset puut olivat jo huonokuntoisia ja osittain lahoja, joten turvallisuuskysymysten vuoksi niistä jouduttiin luopumaan.
K: Miksi koulun ruokalasta on poistunut kahvio?
V: Kahvio oli Linnan aterioiden ylläpitämä ja yritys lopetti sen toiminnan koska kokivat sen kannattamattomaksi. Mikään ei estä koululaisia suunnittelemasta ja toteuttamasta kaviota koululle. Ideoita otetaan vastaan.
K: Miksi punainen tupa koulun pihalta on poistettu?
V: Se oli huonokuntoinen ja siellä oli paikkoja rikottu, joten turvallisuussyistä.
K: Miksi kaneli ja sokeri on poistettu tarjonnasta puuropäivinä?
V: Todellisuudessa on syöty mehukeittoa ja sokeria puurolla, eikä toisinpäin, niin kuin oli tarkoitus. Tämän vuoksi terveyssyistä sokeri poistettu tarjonnasta.
K: Voisiko kerran kuukaudessa olla kaikille yksi vapaatunti, milloin ei olisi opetusta?
V: Ideaa voidaan kehittää luokkatasoilla tarkemmin, jotta asia saadaan helpommin toteutettua.
K: D-rakennuksen kellarin käyttöön liittyvä kysymys; voisiko näitä tiloja ottaa oppilaskunnan käyttöön osittain?
V: Idea todella hyvä ja voidaan kehittää eteenpäin. Tällä hetkellä juuri kyseiset tilat varattuja. Etsitään sopiva tila.
K: Miksi rehtorit osaavat aina tehdä asiat niin hyvin?
V: Aina ei tunnu siltä :). Hyvä yhteistyö auttaa yhdessä toimimisessa.
K: Onko mahdollista hankkia uusia teknisen työn välineitä vanhojen tilalle?
V: Jos hankitaan uusia välineitä mihin tahansa, mutta niiden käyttöön kuuluu myös vastuu niiden hyvästä huoltamisesta ja huolehtimisesta.
K: Miksi purkkaa ei saa syödä tunnilla?
V: Asiasta voi sopia luokkakohtaisesti, millä pelisäännöillä purkan syöminen on mahdollista.
K: Miksi karkkia ei saa tuoda kouluun?
V: Tiedät varmasti vastauksen ;)
Rehtori Pasi Rangell toivottaa kaikki 6-luokkalaiset tervetulleeksi tilaisuuteen.
Tilaisuuden alussa jaetaan yleisurheilukilpailuiden palkinnot tyttöjen ja poikien sarjojen kolmelle parhaalle. Poikien sarjassa hopeamitalin kuittasi Kaj Saarinen 6 c-luokalta.
Rehtori aloittaa pitämällä lyhyen esityksen Seminaarin koulusta, koulun toiminnasta sekä toiminnan perusteista ja lähtökohdista.
Kysymyksiä ja vastauksia:
K: Miksi koulun pihalta on leikattu puut pois? Istutetaanko niiden tilalle uusia?
V: Kyseiset puut olivat jo huonokuntoisia ja osittain lahoja, joten turvallisuuskysymysten vuoksi niistä jouduttiin luopumaan.
K: Miksi koulun ruokalasta on poistunut kahvio?
V: Kahvio oli Linnan aterioiden ylläpitämä ja yritys lopetti sen toiminnan koska kokivat sen kannattamattomaksi. Mikään ei estä koululaisia suunnittelemasta ja toteuttamasta kaviota koululle. Ideoita otetaan vastaan.
K: Miksi punainen tupa koulun pihalta on poistettu?
V: Se oli huonokuntoinen ja siellä oli paikkoja rikottu, joten turvallisuussyistä.
K: Miksi kaneli ja sokeri on poistettu tarjonnasta puuropäivinä?
V: Todellisuudessa on syöty mehukeittoa ja sokeria puurolla, eikä toisinpäin, niin kuin oli tarkoitus. Tämän vuoksi terveyssyistä sokeri poistettu tarjonnasta.
K: Voisiko kerran kuukaudessa olla kaikille yksi vapaatunti, milloin ei olisi opetusta?
V: Ideaa voidaan kehittää luokkatasoilla tarkemmin, jotta asia saadaan helpommin toteutettua.
K: D-rakennuksen kellarin käyttöön liittyvä kysymys; voisiko näitä tiloja ottaa oppilaskunnan käyttöön osittain?
V: Idea todella hyvä ja voidaan kehittää eteenpäin. Tällä hetkellä juuri kyseiset tilat varattuja. Etsitään sopiva tila.
K: Miksi rehtorit osaavat aina tehdä asiat niin hyvin?
V: Aina ei tunnu siltä :). Hyvä yhteistyö auttaa yhdessä toimimisessa.
K: Onko mahdollista hankkia uusia teknisen työn välineitä vanhojen tilalle?
V: Jos hankitaan uusia välineitä mihin tahansa, mutta niiden käyttöön kuuluu myös vastuu niiden hyvästä huoltamisesta ja huolehtimisesta.
K: Miksi purkkaa ei saa syödä tunnilla?
V: Asiasta voi sopia luokkakohtaisesti, millä pelisäännöillä purkan syöminen on mahdollista.
K: Miksi karkkia ei saa tuoda kouluun?
V: Tiedät varmasti vastauksen ;)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


