sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

KIITOS JA NÄKEMIIN RAKKAAT 6c:n oppilaat ja vanhemmat!

Hei!

Tässä tulee todennäköisesti viimeinen blogikirjoitukseni tänne. Saatte toki jatkaa kirjoittelua ja laittaa tänne vaikka yläkoulukuulumisia vuoronperään, jos innostutte. Muistatte varmaan tunnukset.

Yllätin itseni eilen todistustenjakotilaisuudessa sillä, etten vuodattanut yhtään kyyneltä. Ehkä se johtui siitä, että minun oli vielä pidettävä tiukasti opettajaroolista kiinni ja vietävä tämä lukuvuosi kunnialla pakettiin. :)

Katsoimme ppt-esityksen, johon olin kerännyt kuvia kuluneelta viideltä vuodelta. Välissä katsoimme myös videoita. Olen ladannut esityksen, videot ja kuvat OneDriveen ja jokainen oppilas pääsee omilla Airo-tunnuksillaan katsomaan niitä myös kotona.

Tässä vielä sanat, jotka halusin kaikille jakaa yhteisesti:

ASKELEET TYYTYVÄISYYTEEN

Jokaisen pitäisi tietää:
Et voi olla kaikkea kaikille ihmisille
Et voi tehdä kaikkea kerralla
Et voi tehdä kaikkea yhtä hyvin
Et voi olla kaikessa muita parempi

Siis:
Sinun pitää ottaa selvää kuka olet – ja olla sitä
Sinun pitää päättää mikä on etusijalla ja tehdä se ensin
Sinun pitää löytää vahvuutesi ja käyttää niitä
Sinun pitää oppia olemaan kilpailematta toisten
kanssa, koska vain sinä olet oman itsesi ekspertti

Ja silloin:
Opit hyväksymään oman ainutlaatuisuutesi
Opit tekemään valintoja ja päätöksiä
Opit elämään omien rajoitustesi kanssa
Opit antamaan itsellesi arvoa ja pystyt olemaan
paras mahdollinen ”sinä”.

John Burroughs/Positiivarit


AINOA LAATUAAN

Koko maailmankaikkeudessa, koko maailmanhistoriassa,
sinä olet ainoa Sinä.
Koskaan eivät molekyylit ole osuneet yhteen juuri samalla tavalla kuin Sinussa.
Koskaan kukaan ei pysty toistamaan sinun tekemiäsi jalanjälkiä.
Sinun voimasi on sellaista voimaa, johon voi luottaa.
Sinun elämäsi on äärimmäisen merkityksellinen elämä.
Hyvä Sinä!

 Positiivarit


Lopuksi kuvat 6e:n ja 6c:n sieniltä. Teitte viimeisillä kuvistunneilla upeat julisteet yhteistyössä!
Näiden kuvien myötä toivotan kaikille oikein hyvää kesälomaa ja onnea yläkouluun!

Halataan, kun tavataan! Ja tervetuloa moikkaamaan minua ja tulevia ykkösiä Sempulle syksyllä!


toivoo: Jenni-ope
















sunnuntai 28. toukokuuta 2017

Viimeistä viikkoa viedään


Tässä kuvia toisiksi viimeiseltä viikolta

Syntymäpäiväkriisi: Lola-leppis, kilppari, susi ja Pete-nalle kaakun äärellä

Chinese brush painintings

Ohjelmisto pikkukummeille

Saatiin pikkukummeilta iso kortti!

keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Keskiviikko 16.5

Tänään meillä oli uskontoa. Uskonnossa piti palauttaa uskonnon vihkot. Sitten oli valinnaisia. Lopukai oli vain biologiaa

maanantai 15. toukokuuta 2017

Maanantai 15.5

Tänään päivä alkoi biologian kierrätyskansioiden tekemisella ja siitä sitten enkun tunnille.
sen jälkeen oli liikuntaa ja liikunnassa oli pesäpalloa mm. rasteja ja sitten myös peliä

läksyt

ENG: valitse 2 tehtävää

maanantai 8. toukokuuta 2017

Maanantain materiaalia

Tämän viikon aloitimme tunnilla, jolla piti saada kierrätyskansion kansi valmiiksi. Sen tunnin perästä oli enkkua, jossa työskentelimme monisteen parissa, joka on ollut työn alla viimeiset tunnit. Enkun jälkeen oli ulkoliikuntaa, pelasimme pesistä. Sitten suuntasimme ruokalaan syömään perunaa ja makkarakastiketta.Sitten oli välkkä. Välkän jälkeen Jenni kertoi tärkeitä asioita. Jatkoimme kierrätyskansion kansien koristelua yms. Saimme myös Ronilta karkkia, koska oli hänen syntymäpäivät. Sitten oli ruotsia.

tiistai 2. toukokuuta 2017

HUBAISA TIISTAI :)

Tänään tulimme kouluun 9.20. Kaikki oli innoissaan, koska lähdemme huomenna leirikouluun Pajulahteen. A-ryhmällä oli englantia ja B-ryhmällä oli äidinkieltä. Sitten oli välkkä. Välkän jälkeen saimme tietää kenen kanssa pääsimme samaan huoneeseen. Kaikki oli jännittyneitä. Katsoimme hetken kirjaesitelmävideoita?. Menimme syömään. Ruokana oli broiler-perunavuokaa. Sen jälkeen oli taas jakotunnit. 12.15 alkoi välkkä. Välkän jälkeen meillä oli matikankoe. Aiheena oli (aika).Hermoja raastavan matikankokeen jälkeen me teimme kierrätyskansioita. Se oli ihan kivaa. vikalla tunnilla me katsoimme taas kirjavideoita. Kaikki sai lapun johon piti laittaa yhdestä esityksestä aina arvioinnin/mielipiteen. Ne olivat kivoja ja hubaisia.
       HUOMENNA LEIRIKOULUUN

Läksyä tuli englannista
-ex. 14 p.184
-1 teht s.184-185                                   Kirjoittaja: Juliana :)

torstai 27. huhtikuuta 2017

Torstai

Ekoilla tunneilla oli kässää. Osalla rätikääsää ja osalla puukässää. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli perunamuussia ja pihvejä. Sitten oli englantia ja vikalla tunnilla hissan koe.



Läksyt:
Englanti. s. 180 teht.4 ja s.181 teht.6

tiistai 25. huhtikuuta 2017

Tiistai

Tänään tulimme kouluun 9.20. Meillä oli englannin valtakunnallinen. Se kesti 2x45 min. Sen jälkeen menimme syömään. Ruokana oli kalaa, perunaa ja salaattia. Kävimme läpi leirikoulu asioita. meillä oli matikkaa ja äidinkieltä. Kaikkien piti saada kirjaesitelmät valmiiksi.

Läksyt:
Lue matikan valtakunnalliseen!

maanantai 24. huhtikuuta 2017

Pesis maanantai

Ekalla tunnilla me kirjoitimme vuoropuheluita. Sitten oli enkkua, jota seuraavan välitunnin jälkeen pelasimme pesistä. Ruokana oli perunaa ja possukastiketta. Sitten meillä on biologiaa, jossa alamme käsittelemään kierrätystä. Vikalla tunnilla on ruotsia.








LÄKSYT!
Äikkä: tee vuoropuhelu loppuun
Enkku: Harjoittele valtakunnalliseen

torstai 13. huhtikuuta 2017

Kiirastorstain kirkko

Tänään oli kiva ja rauhallinen päivä. Aamulla puhuttiin vähän kirkkokäytöksestä ja siitä, että tämä on nyt viimeinen pääsiäiskirkko alakoulussa. Pääsimme (jouduimme) istumaan parvelle, josta ei kyllä oikein nähnyt mitään, mutta olimme kuunteluvieraina. Selkäni takaa kuului reipasta laulua. Tuli hyvä mieli.

"Tahdon muistaa pitkäperjantain ja Jeesus, nousi ylös haudastaan" soidessa päässä kävelimme takaisin koululle ja aurinkokin pilkahti.

Ruokailun ja enkun tunnin (jolta sain hirveästi kehuja Vighneyltä ja Minnalta, että oppilaat ovat "so sweet" ja osaavat keskustella niin avoimesti ja kypsästi) jälkeen, teimme pääsiäiskortit ja piilotimme Kinderit eri puolille koulua.

Hyviä pääsiäispyhiä!

t:Jenni

Enkusta tuli tänään läksyä.

keskiviikko 12. huhtikuuta 2017

Keskiviikko

Ensimmäisenä aamulla oli uskontoa. Sitten välitunnin jälkeen menimme kuviksen tunnille, jossa teimme unisiepparit. Sitten on matikkaa ja vikana musiikkia.

tiistai 11. huhtikuuta 2017

Tiistain touhut

Aloitimme päivän ryhmätunneilla. A-ryhmällä oli enkkua B-ryhmällä äikkää. Sitten kaikilla oli äikkää. Sitten taas ryhmätunnit ja A-ryhmällä oli äikkää ja B-ryhmällä enkkua. Sitten on matikkaa. Lopuksi esittelemme loput posterit ja jatkamme kirja esitelmiä.



LÄKSY:
Enkku: teht.11 s.160 ja s.174-175
Matikka: s.132 kt.1-2

maanantai 10. huhtikuuta 2017

Maanantai

Ekalla tunnilla kaikilla oli äidinkieltä sitten menimme enkun tunnille. Sitten oli liikunta, jonka jälkeen ruokailu. Seuraavaksi on ylliä ja sitten ruotsia.

keskiviikko 22. maaliskuuta 2017

Keskiviikko 22.3.2017

tänään oli valinnais aineita ja ruokana oli spagettia jajauheliha kastiketta.

Läksyt

US: tunteet moniste

tiistai 21. maaliskuuta 2017

Tiistai 21.3.2017

tänään teimme historian tiivistelmiä. ei muuta erikoista!

LÄKSYT:

BG : tutustu omaan aiheeseen

MA: s.98-99 ja s.100 kt.1-2

ÄI: kirjoita historian tiivistelmä loppuun perjantaihin mennessä

maanantai 20. maaliskuuta 2017

Maanantai 20.32017

tänään meillä oli liikunnassa telinevoimistelua. Ruokana oli jauhelihakeittoa.

LÄKSYT:

ENGLANTI :mustat sanat kpl 13 ja eye on culture kpl.13

RUOTSI : s. 140 teht. 4-6

perjantai 17. maaliskuuta 2017

Tämä viikko ja kutosluokan sisällöt

 Olemme koittaneet pitää aulan siistinä, koska nyt on meneillään siisteyskisa. 6e on näköjään meitä kurinalaisempi tuossa aiheessa. Osallistuimme keskiviikkona ruokalajärjestäjäinfoon. Ruokalassamme otetaan käyttöön ruokalajärjestäjätoiminta, jotta linjasto pysyisi siistimpänä, eivätkä tiskikoneet tukkeutuisi ruuantähteistä. Yläkouluvalinnat ja -tutustuminen ovat puhuttaneet tällä viikolla. Parin viikon päästä on tutustuminen yläkouluun!

Olemme saaneet käytyä läpi 6.luokan oleellisimmat äidinkielen kielioppisisällöt. Jossain vaiheessa pidän vielä päättöarviointikokeen äidinkielestä. Myös uskonnon tärkeimmät sisällöt olemme saaneet opiskeltua, joten jatkamme uskontotunneilla Kompassi-tunteja eli tunnetaitotreenausta ja hyvän elämän valintoja.

Matematiikassa alamme olla jo suhteellisen valaistuneita prosenttilaskujen suhteen. Yhtenä isona asiakokonaisuutena on vielä aika, jonka ehdimme toivottavasti käsitellä ennen leirikoulua. Matematiikan valtakunnallinen koe on 26.4. Samalla viikolla on myös englannin valtakunnallinen koe.

Historiassa opiskelemme aihetta "Suomi Ruotsin vallan aikana" - esitelmien kautta sekä kirjoitamme tiivistelmän Ruotsin suurvalta-ajasta.

Olemme opiskelleet biologiaa, maantietoa ja fysiikka-kemiaa erikseen omina jaksoinaan. Loppukeväällä nämä kaikki aineet yhdistyvät ympäristö- ja luonnontiedon projekteiksi, joissa on kaksi isoa kokonaisuutta käsittelemättä: päihteet ja kierrätys.

Hyvää viikonloppua!

Tänään läksynä:

MATIKKA s. 96 Kt.1

t:Jenni-ope

tiistai 14. maaliskuuta 2017

14.3

Tänään oli jakotunnit. A ryhmällä oli enkkua ja b ryhmällä oli äikkää.


Läksyt:
 matikka s.84 kt 1-2
enkku s.140-141

maanantai 6. maaliskuuta 2017

Dodgeballia ja Lihapullia

Tänään ekalla tunnilla käytiin läpi vähän äikkää, toisella tunnilla enkkua. Sitten välkkä ja tuplatunti liikkaa. Ruokana oli lihapullia ja perunamuussia. Nyt on välkkä ja me pelataan Texas Holdemia.

LÄKSYT:
Enkusta kaikkille tuli oma läksy

perjantai 24. helmikuuta 2017

Hyvää talvihiihtolomaa!

Tänään
sekotettiin, vaivattiin, kohotettiin,
laskettiin mäkeä,
vaivattiin, kohotettiin,
voideltiin, ripoteltiin,
ruokailtiin,
paistettiin, jäähdytettiin,
laskettiin mäkeä,
vatkattiin, halkaistiin,
täytettiin
ja nautittiin itseleivotuista laskiaispullista.

Niitä taisi tulla yhteensä 48 kappaletta! Yksi annettiin Tatu-opelle, yksi Tuija-apulaiselle ja yksi rehorille. Kaikki saivat kaksi pullaa.

Niin ja viimeisimmät pipotkin valmistuivat tänään. Tosi hienoja tuli!

Rentouttavaa talvilomaa kaikille!
Maaliskuussa alkaa jo aurinko lämmittää!

t:Jenni


keskiviikko 22. helmikuuta 2017

keskiviikko

Tänään alkoi uskonnon kokeella. Sen jälkeen oli välkkä ja kaksi tuntia kuvista, jossa tehtiin tinkercadilla savimajoja. Ruokana oli nakkikeittoa. Sitten oli matikkaa ja musiikkia.
KT: Matika s. 72 teht 1-2

tiistai 21. helmikuuta 2017

Tiistai

Tänään koulu alkoi  A2-kielillä. Sitten oli jakotunnit. Sitten oli myös lukutunti. Ruokana oli kirjolohikiusausta. SItten on vielä matikkaa ja hiihtoa

Läksyt: Äidinkieli s.86-87 teht 5-7
            Matikka s. 68 kt 1-2
            Mustat sanat niistä kuusi lausetta ja start 11

perjantai 17. helmikuuta 2017

Vanhojen päivän perjantai

Tänään aloitettiin koulu jo 8.00. Vararehtorimme tuli jatkamaan hissan kokeen valvomista, kun ope lähti 3.-4.luokkien tyttöjen joukkueen kanssa Elenia-areenalle. Koulussa seurattiin Vanhojen tansseja ja sen jälkeen Sami piti pari tuntia ruotsia. Luokalta lähti viisi poikaa edustamaan Seminaarin koulua 5.-6.luokkien salibandyotteluihin ja kuulin, että voittohan sieltä tuli! 3.-4.luokkien tytötkin pääsivät pronssille.

Hyvää viikonloppua!

t:Jenni

torstai 16. helmikuuta 2017

torstai 16.2.

Kässätuntien jälkeen kävimme osan oppilaista kanssa keskustassa katsomassa penkkariajelua. Koululla kertaismme hieman historian kokeeseen ja tarkistimme äidinkielen tehtävät ja jatkoimme predikaattien ja subkejtien tunnistamistehtäviä.

Läksy:

Äidinkieli: lue s. 84 ja tee teht. 3 (s. 85) sekä monisteesta teht. 1-4

keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Keskiviikko 15.2

Tänään koulu alkoi 9.20. Ensimmäisenä oli uskontoa ja me katsotiin Islamin ja Juutalaisuuden esitelmät. Sitten meillä oli lyhyt päivänavaus. Sen jälkeen oli välkkä ja sitten oli valinnaiset eli kuvista ja liikuntaa. Sitten meillä oli ruokailu ja ruokana oli pernamuusia ja kalapyöryköitä. Nyt meillä on välkkä ja sen jälkeen matikan ja musiikin kokeet.Koulu loppuu 14.15.


LÄKSYT: Uskonto: Lue kokeeseen!

T: Iida & Sara ((:

tiistai 14. helmikuuta 2017

Ystävänpäivä

Tänään ulkoiltiin iltapäivä. Oli loistava sää ja luistavat reitit! Reippailimme Ahvenistolle ennätysajassa, mutta todella liukasta reittiä pitkin, mikä oli aikamoinen seikkailu. Sen jälkeen hiihdimme/kävelimme järven jäällä 3-6 km. Sitten laskettiin mäkeä ja syötiin kodassa eväitä. Siinä tuli liikkumista lumella.

Matikassa kerrattiin desimaalilukulaskuja.

Läksyt:

Matikka:harjoittele kokeeseen
Äidinkieli: lue loppuun lukukirjasi ja tee siitä valitsemasi lukudiplomitehtävä ensi tiistaiksi.



maanantai 13. helmikuuta 2017

Maanantai

Tänään saimme äidinkielen kokeet. Liikunnan sijaan me teimme ystävänpäivä kortteja.
Meilä oli ruokana perunaa ja nakkikastiketta.


LÄKSYT:  ENKKU: T.4 S.113    T.15 A S.118       ÄIKKÄ: S.85 T.1 JA 2'







                                 T.NEA JA  KIIA








perjantai 10. helmikuuta 2017

Perjantai

Tänään oli kipakka pakkanen, joten jäimmekin koululle liikkumaan. Oli tosi kivat liikkatunnit. Ensin juostiin, sitten oli reaktiolähtöjä ja vähän reagointia ja yhteistyötreeniä Lontoon bussi-pelissä. Sen jälkeen harjoiteltiin dodgeballia ja salibandyä, koska näistä on tulossa koitokset tänä keväänä. Minäkin pelasin taas mukana ja kyllä tuli hiki!

Katsottiin tänään 6d:n Semppu-TV. He "vähän" ehkä piikittelivät meille dodgeball-mestaruudestaan. :) Olihan siinä jaksossa hyviäkin aiheita, kuten varaston sotkuisuudesta ( ja Donlad Trumpista) sekä Kielikadun avajaisista.

Kerrattiin matikan desimaalilukulaskuja ja oppilailta tuli kommenttia, että nämähän ovat helppoja...

Vaikeinta on desimaaliukujen jakolaskut, joten niitä kannattaa kerrata! Koe on 15.2. keskiviikkona.

Hyvää viikonloppua!

t:Jenni-ope

p.s. Läksynä on tehdä omat kertaustehtävät matikasta loppuun

keskiviikko 8. helmikuuta 2017

Kuvispalkki

Hei kaikki rakkaat lukijat,
Tänään meillä oli ensimmäinen kuvispalkki kerta. Aamulla oli äidinkielen tukari, mihin osallistui ihmisiä. Ruokana oli pastaa ja se oli hyvää.

Läksyt:
matikka: S. 62-63

tiistai 7. helmikuuta 2017

Pakkas tiistai

Ekalla tunnilla oli A-ryhmällä Enkkua ja B-ryhmällä äikkää. Sitten oli lukutunti ja ruokailu. Ruokana oli kanakiusausta. Sitten vaihdettii ja B-ryhmällä oli enkkua ja A-ryhmällä äikkää. Sitten on matikkaa ja sitten lähdemme hiihtämään Moottoriradalle.





LÄKSYT:
Enkku: Lue kokeeseen! Eye on culture 10 s.121 ja teht.18 s.120

perjantai 3. helmikuuta 2017

Orjakauppaa historian tunnilla

  Tänään kahdella ekalla tunnilla oli historiaa. Me tarkistettiin läksyt ja teimme muistiinpanoja. Sen jälkeen menimme liikuntasaliin ja teimme orjakauppaa. RAAKAA TOUHUA. eivaa xD Vietimme myös Matiaksen syntymäpäiviä. Menimme välkälle. Välkkä loppui 10.30 ja alkoi jakotunnit.A-rymällä oli Ruotsia ja b-ryhmällä oli matikkaa. Sitten menimme ruokailuun. Ruokana oli yllättäen lasagnea.  Koulu päättyi 12.15 Hyvää viikonloppua kaikille!  Happy weekend! un buen fin de semana! :]

kirjoittajat: Juliana ja Reetta

Läksyt:
Lue historian kokeeseen!
 [Muista myös Fyken koe maanantaina. ]
Matikka s. 56 Kt. 1-2
Pettymys oli suuri, kun makaronilaatikko oli peruttu.

Amerikasta Eurooppaan tuotiin löytöretkien seurauksena kaikenlaista....


torstai 2. helmikuuta 2017

Torstai 2.9.17

Tänään aamulla B-ryhmällä oli puukässää ja A-ryhmällä oli matematiikkaa. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli perunamuusia ja jauhelihapihvejä. Ruokailun jälkeen oli englantia. Nyt meillä on välkkä ja seuraavaksi on äidinkieltä.


LÄKSYT:
-englanti: start 10 p.112, ex. 6 p. 114, ex.7 p.114



Terveisin: Reetta ja Lotta

keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Luistelua

Tänään oli hieno luistelusää. Oltiin Pullerilla Ice Skating -tapahtumassa. Osa porukasta luisteli todella aktiivisesti!

Läksyksi tuli matikasta s. 52 Kt. 1-2

tiistai 31. tammikuuta 2017

Inessiivi, Elatiivi, Illatiivi, Adessiivi, Allatiivi, Ablatiivi

Tänään meillä oli pikkuryhmien tunteja jossa juoksimme sijamuotojen perässä ja luimme lukukirjaa, sekä näyttelimme kielikujalla, englanin tunnilla. Nyt on matikkaa ja fykeä.

Läksyt:
Ma: s.48 Kt 1-2
En: s 103 t. 8-10
Äi: s.76 t. 8-10, lukukirja puoleen väliin ja torstaiksi mielipidekirjoitus
Fyke: Lue KOKEESEEN!!! s.62-85 Sähkö

Kirjoittanut Eemu&vonKockonen

maanantai 30. tammikuuta 2017

Maanantai

Ekalla tunnilla oli fykeä sitten oli enkkua ja sen jälkeen menimme luistelemaan koulun kentälle pikkukummien kanssa. Sen jälkeen oli ruokailu. Ruokanaoli riisiä ja possukastiketta. Sen jälkeen on äikkää ja siten vielä Ruotsia.






LÄKSYT!
Fyke: Moniste
Enkku: Tehtävät loppuun sivulta 111
Äikkä: Mielipidekirjotus loppuun

perjantai 20. tammikuuta 2017

Perjantain pärinät

Tänään ensimmäisenä oli historiaa kaksoistunti. Seuraavaksi on ryhmätunnit ruotsia ja matikkaa. Ruokailuun menemme poikkeuksellisesti vasta molempien tuntien jälkeen.

LÄSKYT:
ma: s.28 kt.1-2
hi: s.87 teht.1-4

torstai 19. tammikuuta 2017

Torstain touhut

Ensimäisellä tunnilla meillä oli käsityötä A-ryhmällä oli rättikässää ja B-ryhmällä oli puukässää.
Ruokana meillä oli hernekeittoa. Englannista tuli läksyksi start 9 ja teh 7 s102.
Seuraavaksi meillä on äidinkieltä.




                                  T: NEA ja Siiri

sunnuntai 15. tammikuuta 2017

perjantai 13.

Hei!

Luisteltiin Hakio-hallilla. Sen jälkeen oli vielä matikan ja ruotsin tunnit.

Läksy:

Matikka s. 16 Teht. 1-2

torstai 12. tammikuuta 2017

käsityötä

Tänään aamulla oli kässää ja sitten oli ruokailu ja sitten oli enkkua ja kohta on äikkää.



LÄKSYT:
Äikkä: s. 69 teht. 7 ja 9
Enkku: start 8 ja teht. 4 s. 91

keskiviikko 11. tammikuuta 2017

Hiljainen keskiviikko

Ekalla tunnilla meillä oli Outin uskontoa. Sitten meillä oli kaksi tuntia kuvista. Kuviksentunnilla teimme ilotulitustyötä. Sen jälkeen oli ruokailu. Ruokana oli nakkikeittoa. Seuraavaksi on matikantunti ja vikana musiikkia.




LÄKSY:

Matikka: tee sivut 10-11 ja kotitehtävät s.12 teht.1



tiistai 10. tammikuuta 2017

ti 10.1.

Ekaksi A- ryhmällä oli enkkua ja B-ryhmällä oli äikkää. Sen hälkeen vaihdettiin vuoroja.

Meidän luokan suosituin lause:
"Moi, me olemme yksi iloinen perhe, joka pelaa ja nukkuu paljon!"

Läksyt:
Äikkä: s. 68 teht. 4-5
Enkku: teht. 11-12 s. 86