Tässä tulee todennäköisesti viimeinen blogikirjoitukseni tänne. Saatte toki jatkaa kirjoittelua ja laittaa tänne vaikka yläkoulukuulumisia vuoronperään, jos innostutte. Muistatte varmaan tunnukset.
Yllätin itseni eilen todistustenjakotilaisuudessa sillä, etten vuodattanut yhtään kyyneltä. Ehkä se johtui siitä, että minun oli vielä pidettävä tiukasti opettajaroolista kiinni ja vietävä tämä lukuvuosi kunnialla pakettiin. :)
Katsoimme ppt-esityksen, johon olin kerännyt kuvia kuluneelta viideltä vuodelta. Välissä katsoimme myös videoita. Olen ladannut esityksen, videot ja kuvat OneDriveen ja jokainen oppilas pääsee omilla Airo-tunnuksillaan katsomaan niitä myös kotona.
Tässä vielä sanat, jotka halusin kaikille jakaa yhteisesti:
ASKELEET TYYTYVÄISYYTEEN
Jokaisen pitäisi tietää:
Et voi olla kaikkea kaikille ihmisille
Et voi tehdä kaikkea kerralla
Et voi tehdä kaikkea yhtä hyvin
Et voi olla kaikessa muita parempi
Siis:
Sinun pitää ottaa selvää kuka olet – ja olla sitä
Sinun pitää päättää mikä on etusijalla ja tehdä se ensin
Sinun pitää löytää vahvuutesi ja käyttää niitä
Sinun pitää oppia olemaan kilpailematta toisten
kanssa, koska vain sinä olet oman itsesi ekspertti
Ja silloin:
Opit hyväksymään oman ainutlaatuisuutesi
Opit tekemään valintoja ja päätöksiä
Opit elämään omien rajoitustesi kanssa
Opit antamaan itsellesi arvoa ja pystyt olemaan
paras mahdollinen ”sinä”.
John Burroughs/Positiivarit
AINOA LAATUAAN
Koko maailmankaikkeudessa, koko maailmanhistoriassa,
sinä olet ainoa Sinä.
Koskaan eivät molekyylit ole osuneet yhteen juuri samalla
tavalla kuin Sinussa.
Koskaan kukaan ei pysty toistamaan sinun tekemiäsi
jalanjälkiä.
Sinun voimasi on sellaista voimaa, johon voi luottaa.
Sinun elämäsi on äärimmäisen merkityksellinen elämä.
Hyvä Sinä!
Positiivarit
Lopuksi kuvat 6e:n ja 6c:n sieniltä. Teitte viimeisillä kuvistunneilla upeat julisteet yhteistyössä!
Näiden kuvien myötä toivotan kaikille oikein hyvää kesälomaa ja onnea yläkouluun!
Halataan, kun tavataan! Ja tervetuloa moikkaamaan minua ja tulevia ykkösiä Sempulle syksyllä!
toivoo: Jenni-ope
Halataan, kun tavataan! Ja tervetuloa moikkaamaan minua ja tulevia ykkösiä Sempulle syksyllä!
toivoo: Jenni-ope















