torstai 27. huhtikuuta 2017

Torstai

Ekoilla tunneilla oli kässää. Osalla rätikääsää ja osalla puukässää. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli perunamuussia ja pihvejä. Sitten oli englantia ja vikalla tunnilla hissan koe.



Läksyt:
Englanti. s. 180 teht.4 ja s.181 teht.6

tiistai 25. huhtikuuta 2017

Tiistai

Tänään tulimme kouluun 9.20. Meillä oli englannin valtakunnallinen. Se kesti 2x45 min. Sen jälkeen menimme syömään. Ruokana oli kalaa, perunaa ja salaattia. Kävimme läpi leirikoulu asioita. meillä oli matikkaa ja äidinkieltä. Kaikkien piti saada kirjaesitelmät valmiiksi.

Läksyt:
Lue matikan valtakunnalliseen!

maanantai 24. huhtikuuta 2017

Pesis maanantai

Ekalla tunnilla me kirjoitimme vuoropuheluita. Sitten oli enkkua, jota seuraavan välitunnin jälkeen pelasimme pesistä. Ruokana oli perunaa ja possukastiketta. Sitten meillä on biologiaa, jossa alamme käsittelemään kierrätystä. Vikalla tunnilla on ruotsia.








LÄKSYT!
Äikkä: tee vuoropuhelu loppuun
Enkku: Harjoittele valtakunnalliseen

torstai 13. huhtikuuta 2017

Kiirastorstain kirkko

Tänään oli kiva ja rauhallinen päivä. Aamulla puhuttiin vähän kirkkokäytöksestä ja siitä, että tämä on nyt viimeinen pääsiäiskirkko alakoulussa. Pääsimme (jouduimme) istumaan parvelle, josta ei kyllä oikein nähnyt mitään, mutta olimme kuunteluvieraina. Selkäni takaa kuului reipasta laulua. Tuli hyvä mieli.

"Tahdon muistaa pitkäperjantain ja Jeesus, nousi ylös haudastaan" soidessa päässä kävelimme takaisin koululle ja aurinkokin pilkahti.

Ruokailun ja enkun tunnin (jolta sain hirveästi kehuja Vighneyltä ja Minnalta, että oppilaat ovat "so sweet" ja osaavat keskustella niin avoimesti ja kypsästi) jälkeen, teimme pääsiäiskortit ja piilotimme Kinderit eri puolille koulua.

Hyviä pääsiäispyhiä!

t:Jenni

Enkusta tuli tänään läksyä.

keskiviikko 12. huhtikuuta 2017

Keskiviikko

Ensimmäisenä aamulla oli uskontoa. Sitten välitunnin jälkeen menimme kuviksen tunnille, jossa teimme unisiepparit. Sitten on matikkaa ja vikana musiikkia.

tiistai 11. huhtikuuta 2017

Tiistain touhut

Aloitimme päivän ryhmätunneilla. A-ryhmällä oli enkkua B-ryhmällä äikkää. Sitten kaikilla oli äikkää. Sitten taas ryhmätunnit ja A-ryhmällä oli äikkää ja B-ryhmällä enkkua. Sitten on matikkaa. Lopuksi esittelemme loput posterit ja jatkamme kirja esitelmiä.



LÄKSY:
Enkku: teht.11 s.160 ja s.174-175
Matikka: s.132 kt.1-2

maanantai 10. huhtikuuta 2017

Maanantai

Ekalla tunnilla kaikilla oli äidinkieltä sitten menimme enkun tunnille. Sitten oli liikunta, jonka jälkeen ruokailu. Seuraavaksi on ylliä ja sitten ruotsia.