perjantai 26. helmikuuta 2016

Terveiset Aulangolta ja hyvää talvilomaa

Tänään kävelimme yhteensä 10 kilometriä, mikä tuntui yhdellä jos toisellakin jaloissa! Sää oli oikein suosiollinen ja notskilla oli mukava istuskella.

RENTOUTTAVAA TALVILOMAA!


t:Jenni-ope
Menomatkalla oli monia muitakin

Makkaraa....

Paluumatkalla pilvipeite rakoili - kuin myös meidän jono....

Rautatiesilta näkyy, yli 2 km paluumatkasta kävelty!

torstai 25. helmikuuta 2016

Mediapajailua

Tänään jatkettiin vähän murrosikäaihetta ja sen jälkeen Viljami Tabell tuli ohjeistamaan 5c:n oppilaita mediapolulle. Oppilaat kiersivät C- ja D-osan käytävillä etsien zappar-kuvakoodeja ja tekivät tehtäviä liittyen mediakasvatukseen. Koodeja oli yhteensä viisi.Suunnistuksen jälkeen keskusteltiin kysymyksistä ja mietittiin niihin vastauksia. Oppilailla oli todella paljon kokemuksia ja he viittailivat innokkaasti.

Puhuimme mm. seuraavista asioista:
- Miten välttää haitaalliseen materiaaliin törmäämisen netissä?
- Mitä pitää tehdä, jos saa kaverilta linkin, jossa on ehkä liian rankkaa materiaalia?
- Millainen on asiallinen selfie?
- Miten voi kerätä todistusaineistoa nettikiusaamisesta?
- Jos haluat tavata ihmisen, johon olet tutustunut netissä, mitä pitää ottaa huomioon?
- Mitä haittaa voi olla, jos näkee raakaa materiaalia netissä?
- Mitä tietoja netissä pitää antaa/mitä ei?
- Mikä on sopiva ruutuaika päivässä?   jne.


Läksyt: ei läksyä (ellei Minna antanut enkusta, koska mediapaja venähti)

Muista huomiseksi! Fyken kirjat, suolaista paistettavaa notskille, muutama euro, ulkoiluvaatteet ja reipasta urheilumieltä.

zapparkoodi

keskiviikko 24. helmikuuta 2016

keskiviikko

Aloitimme tänään hissalla jossa puhuimme viikingeistä. Sen jälkeen oli uskontoa. Bilsassa oli ihmisen bilsaa eli murkkuasioita, heh heh.

kirjoittanut:Eero ja ideoinnissa auttanut Kasperi

Ope jatkaa: Murrosikäjutut naurattivat monia, mutta osa oppilaista osasi keskustella asiasta ihan fiksustikin. Tänään vasta aloitimme aiheen ja jatkamme asiaan syventymistä seuraavilla tunneilla. Talviloman jälkeen terkkari tulee käymään luokassa ja vastailee oppilaiden tekemiin kysymyksiin, joita tulikin jo tänään aika paljon.




Läksyt:

Historia: viikinkitehtävä
Biologia: Lue kpl 44 ja tee moniste
Matikka (a-ryhmä): Tilastotutkimus s. 95 teht.3, kuukauden sisällä
Äidinkieli: lue salapoliisikirja loppuun 9.3. mennessä


tiistai 23. helmikuuta 2016

tiistai

Tänään oli ekoilla kahella tunnilla oli kuvista ja sitten oli van enään matikkaa ja hissaa..... ja musiikkia.

Läksyt:

matikka: s. 82 Kt1
hissa: lue s. 102 ja s.104-105 Tutki yhtä antiikin ajan tiedemiestä

maanantai 22. helmikuuta 2016

Tylsää tylsempi maanantai

Tänään ensimäisellä tunnilla oli äikkää.tokalla oli enkkua.kolmannella matkkaa ja sitten äikkää ja sitten ruokaila sitten oli vain enään kaksi tuntia kässäää

sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Perjantai 19.2.

Perjantaina oltiin luistelemassa Hakio-hallilla. Sitä ennen ehdittiin tutkia liikettä (kiihtyvää, hidastuvaa ja tasaista) ja arvioitiin aikoja ja matkja. Matikassa mietittiin prosenttilukuja. Sujui hienosti!

Läksyt:

FYKE: Lue s. 40-41, tee teht. 1-3
MA: Kotitehtävät 1-2 sivulta 76

torstai 18. helmikuuta 2016

MAHTI PÄIVÄ!!!!!!!!!! :)

Tänään aamulla meillä oli musiikkia jossa biologiaa jossa pidimme elimistö visan. Sitten oli ruokailu, jossa pli ruokana kasviskeittoa ja lihapiirakoita ja mustaherukka vispipuuroa. Sitten oli äikkää ja sen jälkeen enkkua A ryhmällä ja B ryhmällä matikkaa.

LÄKSYT: 

Bilsa: Elimistö moniste loppuun
Äikkä: s. 79 teht. 1-2

keskiviikko 17. helmikuuta 2016

tavis päivä

Ekalla tunnilla meillä oli historiaa. Katri ei pitänyt meidän tuntia koska hänellä oli muuta joten Jenni piti meidän historian tunnin. Katsoimme Jennin ottamia kuvia ateenasta. Seuraavaksi oli uskontoa. Meillä piti olla aamunavaus mutta se olikin peruttu. Suunnittelimme myös juhlapyhien julisteita. sitten oli lyhyt välkkä. Välkän jälkeen oli biologiaa. Ja sitten menimme syömään. Ruokana oli lasangettea. Ruokailun jälkeen B-ryhmä meni enkkuun ja A-ryhmä matikkaan. Ja sitten oli vielä iso välkkä. Välkän jälkeen oli äikäntunti ja me luimme vaan meiän salapoliisikirjoja ja sitten loppu koulu tunti.







LÄKSY! :

- Uskonto :oma juhla. Pitää etsiä tietoa
-Historia : s.103 teht.1-2
-Enkku  : HARJOTTELE KOKEESEEN!!!!!!!!!
-Matikka : s.72  Kt.1-2 (A-ryhmä)




By: juliana reetta

maanantai 15. helmikuuta 2016

oppilas ryhmiä

B-ryhmällä oli aamulla äidinkieltä,jonka jälkeen menimme kauniisti enkunluokkaan.Enkun tunnin jälkeen meillä oli matikkaa, jossa menimme uuteen aiheeseen (Muista harjoitella kokeeseen!) sen jälkeen oli äidinkieltä, jossa teimme tehtäviä. menimme syömään. ruokana oli spagettia ja jauhelihakastiketta. Nyt meillä on välkkä ja sen jälkeen meillä on oppilaryhmä juttuja. =) HAUSKAA PÄIVÄÄ KAIKILLE!


LÄKSYT:
äikkä: s. 77 teht 4 a ja b.
enkku:lue kokeeseen kertaus tehtävät loppuun start 10 s.113 kokonaan
matikka: harjoittele kokeeseen ( matikan koe on huomennna =3)

sunnuntai 14. helmikuuta 2016

Torstai ja ystävänpäivähulinat

Koko viikko olikin yhtä ystävyydenjuhlaa. Torstaina oli oppilaskunnan herrkupäivä ja katsoimme elokuvaa. Perjantaina kirjoittelimme kivoja asioita toisista sydämiin ja mietimme oppilastiimien vaikuttamisalueita. Matikan tunnin jälkeen pelasimme pikkukummien kanssa kaupunkisotaa liikuntasalissa. Pikkukummit olivat tehneet meille hienot sydänavaimenperät.

Lähdin salibandyjoukkueiden kanssa Elenia-areenalle. Seminaarin koulun 3.-4.luokkien pojat voittivat mestaruuden, 5.-6.luokkien pojat saivat hopeaa ja 5.-6.luokkien tytöt pronssia. Ei huono suoritus seminaarilaisilta!

Pikkukummien tekemiä avaimenperiä

Sydämellisiä terveisiä luokkakavereilta

Liikuntatunti salissa pikkukummien kanssa.

keskiviikko 10. helmikuuta 2016

KESKIVIIKKO

Tänään aloitimme hissankokeella. Sen jälkeen suunnittelimme herkkupäivää ja oli ussaa. Sit oli välkkä ja bilsaa. Ruokana oli uunikalaa ja perunaa. sit oli vielä enkkua ja matikkaa. Välkän jälkeen on äikkää.

LÄKSYT:

Uskonto: lue s. 92-93 ja tee tehtävät 1-3a vihkoon
Biologia: Lue kappale Aisteista ja täydennä korva-silmä-moniste loppuun

tiistai 9. helmikuuta 2016

Laskiaistiistai

Koulu alkoi, jotkut tulivat pyjama päällä kouluun. Ekana oli kuvista sitten ruokailu. Ruokana oli hernekeittoa. Nyt on välkkä ja kohta hissan ja musan tunti.

LÄKSYT: Hissa s.93 t. 5-7

Kirjoitti Aleksi K & Eemu



Repo ja Puppe

Nalle kässäntunnilla

Pupen ja Rimpan selfie

Unilelukissat Säde ja Pilvi, vai Rimppa ja Römppä?

maanantai 8. helmikuuta 2016

Kirjeitä ja kirjeitä

Tänään aloitimme enkun tunnilla. Sitten oli matikkaa. Sitten kirjoitimme ystävänpäiväkirjeitä. Nyt on välkkä ja ruokailu. Ruokana oli possukastiketta ja perunaa.

LÄKSYT: LUE HISSAN KOKEESEEN!!!!

kirjoitti: Aleksi K

perjantai 5. helmikuuta 2016

LUISTELUA

Hei lukijat,
Mitäs tässä? Ihan hyvin meillä ainakin. Tänään päivä alkoi pitkällä fysiikan kokeella. Piti siihen harjoitella kyllä kunnolla. Sen voi sanoa. Mutta odotetaan innolla milloin koe palautetaan. Innolla odotetaan omia tuloksia. Sen jälkeen matikkaa. Sitten mentiin luistelemaan. Oli kivaa ja sää oli mahtava. Suositellaan kaikkien mennä nyt ulos. Tekee tosi hyvää. Sitten syötiin ja kohta äidinkieltä.


Läksy: Matikka: Mitä osaan?-aukema loppuun (s. 62-63)

By. Järjestäjät

torstai 4. helmikuuta 2016

luistelua pikkukummien kanssa XD

Tänään aamulla menimme musan tunnille, jossa teimme omia sanoituksia räppeihin.Sen jälkeen oli pikkukummien kanssa luistelua. Sen jälkeen oli ruokailu ruokana oli palermon pastaa. Nyt B-ryhmällä on matikkaa ja A-ryhmällä enkkua :) Sen jälkeen kotiin jee!!!!!


                   Huom!!!! huomenna on luistelua koulun kentällä jos sää sallii:)
Läksyt äi teh 1s.75 



keskiviikko 3. helmikuuta 2016

Alkuviikon kuulumisia


Meno on ollut niin vauhdikasta, että järjestäjätkään eivät ole ehtineet päivitellä blogia. Niinpä paikkalen vähän tähän kuulumisia. 

Koulun piha on ollut alkuviikon ajan jäätävän liukas ja tänään terkkareilta tuli viestiä, että jäämäissä on sattunut useita tapaturmia. Osa mäistä on ollut kiellettyjä ja istualtaan on pitänyt laskea, mutta kuitenkin on sattunut kolareita ja kaatumisia. Todennäköisesti jäämäet rajataan nyt pois välkkäalueilta.

Tiistaina olimme Ice skating-tapahtumassa, jossa sateli aika paljon lunta, mutta meno oli todella tehokasta ja reipasta! Meidän luokalle (eli koululle) saatiin luistelukisoista pronssimitali! Onnea! Niin, ja meidän luokkalaiset voittivat myös tanssikisassa.

Keskiviikkona teimme KiVa-harjoituksia ja hermostotestejä. Juhlittiin 12-vuotissynttäreitä ja luettiin salapoliisikirjoja.

LÄKSYT 1.2:

Matikka s. 52 Kt. 1-2

LÄKSY 2.2.

Matikka s. 54-55 loppuun

LÄKSYT 3.2.:

MA (A-ryhmä): s.60 Kt.1-2
BG: Lue s. 108-109 ja kirjoita vihkoon ihmisen 5 aistia tärkeysjärjestyksessä (oma perusteltu mielipide)




Rokkiluistelua

Jättiletka