Tämä blogi toimii avoimena tiedotuskanavana koulusta koteihin. Blogista voi tarkistaa esimerkiksi läksyt, jotka järjestäjät kirjaavat blogitekstiin päivittäin. Tiedot tulevista tapahtumista ja liikunnasta ovat oikealla sivupalkissa. Blogissa ei mainita nimiä eikä muita henkilökohtaisia tietoja, koska blogi on kaikkien luettavissa. Oppilaat ovat nyt alkaneet itse päivittää blogia, jolloin he ovat halunneet laittaa nimensä kirjoituksen perään.
perjantai 19. joulukuuta 2014
Viimeinen koulupäivä!!!!
Tänään ekana oli kässää puutyökäsityöläiset hakivat työnsä puukäsityön luokasta. Ja kohta haemme koneet jos niitä riittää. Ja osa sai neulomistyöt valmiiksi. Eilinen joulujuhlan esitys meni tooosi hyvin. Koulu loppuu siis ihan kohta.
torstai 18. joulukuuta 2014
Viimeisiä viedään
Tänään harjoittelimme vielä kerran joulujuhlaesityksen. Viime hetken jännitystä oli ilmassa,
kun joulupukki oli edelleen sairaana ja jouduimme jälleen harjoittelemaan sijaispukilla. Yrtin ottaa esityksen videolle kolmennen kerran ja epäonnistuin jälleen. Se oli suuri pettymys!
Juhlatreenien jälkeen oli kuvista. Oppilaat suunnitelivat omat design-piparkakkutalonsa. Sillä aikaa kävin keskusteluja oppilaiden kanssa heidän itsearvioinneistaan. Päivä olikin tosi lyhyt. Illalla nähdään omassa luokassa n. klo 17.00. Osa aikoi tulla jo vähän aiemminkin.
Ei läksyä!
t:Jenni-ope
kun joulupukki oli edelleen sairaana ja jouduimme jälleen harjoittelemaan sijaispukilla. Yrtin ottaa esityksen videolle kolmennen kerran ja epäonnistuin jälleen. Se oli suuri pettymys!
Juhlatreenien jälkeen oli kuvista. Oppilaat suunnitelivat omat design-piparkakkutalonsa. Sillä aikaa kävin keskusteluja oppilaiden kanssa heidän itsearvioinneistaan. Päivä olikin tosi lyhyt. Illalla nähdään omassa luokassa n. klo 17.00. Osa aikoi tulla jo vähän aiemminkin.
Ei läksyä!
![]() |
| Kuvassa joulupukki kovistelee Tonttu Tomeraa |
t:Jenni-ope
keskiviikko 17. joulukuuta 2014
Luminen päivä
NONNI! Tänään kaikki olivat onnelisia,koska satoi valkoista lunta. Me harjoiteltiin joulujuhla esitystä. Harmi vain, että meidän rakas joulupukki, oli kipeä! NYYH! :( Harjoitusten jälkeen oli äikkää, siinä teimme kaupunki-projektia eli valitsimme kaupungin ja teimme siitä powerpoint esityksen. Seuraavaksi on matikkaa, viimeinen mökki IHANAA!!!!!!!!!!!!!!
Läksy: matikka mökki 46
Läksy: matikka mökki 46
Kirjoitti: Siiri, Maria ja Allu
tiistai 16. joulukuuta 2014
Elokuva ja harjoitukset
Aamulla b-ryhmällä oli lukutunti ja käsialaa.Sen jälkeen meillä oli matikkaa ja matikan jälkeen katottin niko 2 lentäjäveljeksiä. Sitten menimme syömään ruokana oli nakkikeittoa ja pehmeetä leipää. Sen jälkeen menimme harjoittelemaan joulu juhlaan. Meillä on enään enkkua ja joillain on sen jälkeen vielä muita kieliä.
Läksyt:Mökki 45 sivu 102-103 tehtävät 1-5!
Kirjoitti:Eero ja Kasperi :)!
Läksyt:Mökki 45 sivu 102-103 tehtävät 1-5!
![]() |
| Tip tap tip tap.... |
Kirjoitti:Eero ja Kasperi :)!
maanantai 15. joulukuuta 2014
Taitoluistelua Ritariareenalla
Olimme tänään katsomassa 24 askelta jouluun taitoluistelu näytelmää.Siellä oli mielenkiintoisia ja hienoja esityksiä. Sitten lähdimme koululle syömään. Syömisen jälkeen menimme harjoittelemaan joulujuhlaa, harjoittelimme kaikki yhdessä lavalla jolla esiinnymme. Seuraavaksi on musiikkia harjoittelemme joulujuhlassa laulettavia lauluja.
Kirjoitti: Siiri ja Kasperi
Kirjoitti: Siiri ja Kasperi
torstai 11. joulukuuta 2014
Luistelua
Keskiviikkona kävimme Hakio-hallilla luistelemassa. Menimme luistelureissulta suoraan ruokalaan, jossa oli jouluinen tunnelma. Kaikille oli tarjolla jouluruokaa: porkkana- ja lanttulkaatikkoa, kinkkua, rosollia, perunaa ja kastikkeita. Jälkiruuaksi oli omena-kaneli-kiisseliä. Osa oppilaista oli tosi innoissaan jouluruuasta, osaa taas piti kannustaa maistamaan jokaista ruokalajia edes vähän. Hyvä saada vähän esimakua jouluruuista! Kiitos Linnan ateria!
![]() |
| Hyvältä näyttää! Oli kivaa, mutta muutamia rakkoja tuli, kun luistimet oli pitkästä aikaa jalassa. |
Joulujuhla harjoituksia ja matikan kokeiden saamisia
Ekana oli äikkää ja sitten oli välitunti. Sitten oli matikkaa saimme matikan kokeet takaisin MUISTAKAA NÄYTTÄÄ HUOLTAJILLENNE!!!!!!!!!! Sitten oli joulujuhla harjoitukset kaikilla ryhmillä meni hyvin ja esitys alkaa jo muodostua ja hitsautua yhteen. Seuraavalla tunnilla on kuvista ja tannsiryhmä käy klo 14.00 vielä salissa lavalla.
Läksyt:
matikka: s. 100-101 loppuun ja mökki 44
äidinkieli: s. 62 tehtävä 2 (teht. 1 vapaaehtoinen)
KIRJURIT: Siiri ja Aleksi K.
Läksyt:
matikka: s. 100-101 loppuun ja mökki 44
äidinkieli: s. 62 tehtävä 2 (teht. 1 vapaaehtoinen)
KIRJURIT: Siiri ja Aleksi K.
![]() |
| Arvaatko kuka on joulupukkina? Mitä outoa hänessä mahtaa olla? |
tiistai 9. joulukuuta 2014
Joulujuhla harjotuksia!
Ensimmäisenä oli B-ryhmäntunti (äikkä). Sitten oli joulujuhla harjoitukset. Jokainen oli oman ryhmän kanssa harjoittelemassa esityksen omaa osuutta. Sitten harjoittelemme huomiseen matikan kokeeseen. Ja sitä seuraavalla tunnilla on geometria-palkkeissa tehtyjen kokeiden palautus. Sitten meillä on ruokailu. Ruokana on ohrasuurimopuuroa hillolla ja kanelilla. Pääsemme koulusta klo 12.15, koska opettajilla on joku kokous.
Läksyt:
ÄI: B-ryhmä jokaisella oma läksy Kaunottaresta.
MA: Muista huomenna matikan koe joten muista harjoitella siihen!
Kirjoittajat: Aleksi K. ja Siiri
Läksyt:
ÄI: B-ryhmä jokaisella oma läksy Kaunottaresta.
MA: Muista huomenna matikan koe joten muista harjoitella siihen!
Kirjoittajat: Aleksi K. ja Siiri
maanantai 8. joulukuuta 2014
perjantai 5. joulukuuta 2014
Oi maamme suomi...!
Tänään aloitimme koulun kässän tunnilla. A-ryhmällä oli tekstiili kässää ja B-ryhmällä
puu kässää. Sitten klo 9.20 menimme luokkaan heittämään reput pois ja menimme
lipun nostoon. Sen jälkeen lähdimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet pois.
Sen jälkeen menimme saliin ja siellä laulettiin lauluja mitä olimme harjoitelleet.
Sitten menimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet päälle ja ei kun ulos!
Sitten me tulemme TAAS!!! luokkaan ja menemme opiskelemaan.
Sen jälkeen meillä on ruokailu. Ruokana on karjalanpaistia. NAM!
Sitten meillä on joulujuhla harjoitukset.
Tällänen päivä tänään sit!
Kirjoittaja: Aleksi K.
puu kässää. Sitten klo 9.20 menimme luokkaan heittämään reput pois ja menimme
lipun nostoon. Sen jälkeen lähdimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet pois.
Sen jälkeen menimme saliin ja siellä laulettiin lauluja mitä olimme harjoitelleet.
Sitten menimme TAAS!!! luokkaan laittamaan ulkovaatteet päälle ja ei kun ulos!
Sitten me tulemme TAAS!!! luokkaan ja menemme opiskelemaan.
Sen jälkeen meillä on ruokailu. Ruokana on karjalanpaistia. NAM!
Sitten meillä on joulujuhla harjoitukset.
Tällänen päivä tänään sit!
Kirjoittaja: Aleksi K.
torstai 4. joulukuuta 2014
Ja käsi kädessä kuljemme taloon autioon!
Ensimmäisellä tunnilla menimme isoon saliin. Siellä oli tonttujumppa. Sitten palasimme takaisin luokkaan. Sen ensimmäisen tunnin me sitten laulettiin. Lauluja nimeltä: Autiotalo, Sata kesää tuhat yötä, Hämäläisten laulu, Maamme laulua, Sininen ja valkoinen ja Nostetaan lippu salkoon. Sitten meillä oli välitunti. Sitten meillä oli kuvis tunti tai oikeastaan tunnit. Nyt meillä on välkkä. Seuraavaksi meillä on 2 tuntia ja niitten välissä pieni välkkä.
Kirjoittaja: Aleksi K.
keskiviikko 3. joulukuuta 2014
Kolmas luukku ja korista
Tänään kertasimme A-ryhmänkin kanssa geometrian käsitteistöä 10monkeys-pelin avulla. Minulle tuli eilen sähköposti, jossa kerrottiin, että saamme jatkaa 10monkeys-pelin käyttöä ensi vuoden kevätlukukauden ajan koulussa klo 7-14. Kiva juttu!
Äidinkielessä kertasimme vähän aakkostamista ja tietotekstin lukutekniikoita. Liikunnassa oli onnistuneet koris- ja lentistunnit. Pelit sujuivat tytöillä tosi hienosti ja innokkaasti. Pojilla oli Kurren mukan ollut myös hauskaa ja kaikki olivat tehneet aktiivisesti harjoituksia. Pojat tekivät sormilyönti, hihalyönti- ja istumaannoustestit. Tytöt tekivät kuntopiirin ja istumaannoustestin.
Viimeisellä tunnilla on geometrian koe palkkiryhmissä.
t:Jenni-ope
Läksyt:
Äidinkieli: Lue ajatuksella s. 55 ja tee teht. 1 (teht. 2 vapaaehtoinen)
Lue yllin kokeeseen alue s. 44-69
Äidinkielessä kertasimme vähän aakkostamista ja tietotekstin lukutekniikoita. Liikunnassa oli onnistuneet koris- ja lentistunnit. Pelit sujuivat tytöillä tosi hienosti ja innokkaasti. Pojilla oli Kurren mukan ollut myös hauskaa ja kaikki olivat tehneet aktiivisesti harjoituksia. Pojat tekivät sormilyönti, hihalyönti- ja istumaannoustestit. Tytöt tekivät kuntopiirin ja istumaannoustestin.
Viimeisellä tunnilla on geometrian koe palkkiryhmissä.
t:Jenni-ope
Läksyt:
Äidinkieli: Lue ajatuksella s. 55 ja tee teht. 1 (teht. 2 vapaaehtoinen)
Lue yllin kokeeseen alue s. 44-69
tiistai 2. joulukuuta 2014
Toinen luukku ja matikkaa!
Ensimmäisellä tunnilla oli B-ryhmän ryhmätunti. Heillä oli matikkaa ja 10monkeys.com.
Seuraavalla tunnilla meillä oli äidinkieltä.
Me harjoittelimme myös Maammelaulua, Dingon Autiotaloa, Sata kesää, tuhat yötä, hämäläistenlaulua ja nostetaan lippu salkoon. Me harjoiteltiin siis Itsenäisyyspäivä
lauluja. Tänään oli ruokana leipää, maitoo/vettä, kalakeittoo ja tomaattia leivän kanssa+voi!
Erittäin herkullista. Yllin tunnilla meidän aihe oli jousi. Me tehtiin ryhmässä jousia, se oli
opettavaista ja hyvin hauskaa. Seuraavaksi menemme enkun tunnille opiskelemaan.
Heippaaa
Maria, Juliana <33 :DDDD
Läksyt:
Ylli: Lue s. 68-69 ja tee kaksi tehtävistä vihkoon
Matikka: Harjoittele geometrian kokeeseen. Se on huomenna.
maanantai 1. joulukuuta 2014
Ensimmäinen luukku aukeaa!
Tänään aamulla askartelimme pienet piparit pahvista ne tuoksuivat hyvältä.
Ne meni joulukalenteriin josta kaikki saa avata yhden luukun!
Toisella tunnilla pidimme yllin tunnin, koska muuten yllin tunnilla olisi ollut
joulujuhla harjoitukset.
Ruokana oli nuudeli-broilerivuokaa.SITTEN A-RYHMÄLLÄ OLI MATIKKAA JA
B-RYHMÄLLÄ ENKKUA SEN JÄLKEEN OLI VÄLKKÄ.Viimeisellä tunnilla on
musiikkia jossa jotkut soittavat nokkahuilu testin Jennille.
LÄKSYT:
USKONTO:S.46-47 TEHT 1,2,5
YLLI:S 66-67 TEHT 1,2,3
ENGLANTI:LUE KOKEESEEN!
MATIKKA A-RYHMÄ MÖKKI 32
Ne meni joulukalenteriin josta kaikki saa avata yhden luukun!
Toisella tunnilla pidimme yllin tunnin, koska muuten yllin tunnilla olisi ollut
joulujuhla harjoitukset.
Ruokana oli nuudeli-broilerivuokaa.SITTEN A-RYHMÄLLÄ OLI MATIKKAA JA
B-RYHMÄLLÄ ENKKUA SEN JÄLKEEN OLI VÄLKKÄ.Viimeisellä tunnilla on
musiikkia jossa jotkut soittavat nokkahuilu testin Jennille.
LÄKSYT:
USKONTO:S.46-47 TEHT 1,2,5
YLLI:S 66-67 TEHT 1,2,3
ENGLANTI:LUE KOKEESEEN!
MATIKKA A-RYHMÄ MÖKKI 32
sunnuntai 30. marraskuuta 2014
torstai ja perjantai
Olin itse loppuviikosta poissa sorvin äärestä. Oppilaat tekivät joulujuhlaan koristeita, kävivät adeventtiaamunavauksessa ja jatkoivat käsitöitä eteenpäin toisten opettajien ohjauksessa. Äidinkielen koe oli perjantaina ja se osoittautui helpoksi. Toki olimme keskittyneet todella hyvin näiden olennaisten asioiden harjoittelemiseen.
Kotitehtävät:
Matikka (b-ryhmä) s. 72-73 ja mökki 32
Enkun läksyt (a-ryhmä)
Harjoittele musiikin kokeeseen ja treena yksi melodia nokkahuilulla
Kotitehtävät:
Matikka (b-ryhmä) s. 72-73 ja mökki 32
Enkun läksyt (a-ryhmä)
Harjoittele musiikin kokeeseen ja treena yksi melodia nokkahuilulla
keskiviikko 26. marraskuuta 2014
Meillä oli aamulla äidinkieltä, äidinkielen jäälkeen oli liikuntaa.
Liikunnassa pojat pelasivat lentopalloa ja tytöt korista.
ruokana oli pinaatti lettuja. sitten oli palkki tunnit
TÄNÄÄN 18 00 - 19 30 on joulutori!
kirjoittanut: Andre mantre iso kantree vantree
läksyt:mökki 41 geometria harjoittele lajin tunnistus kokeeseen!

Liikunnassa pojat pelasivat lentopalloa ja tytöt korista.
ruokana oli pinaatti lettuja. sitten oli palkki tunnit
TÄNÄÄN 18 00 - 19 30 on joulutori!
kirjoittanut: Andre mantre iso kantree vantree
läksyt:mökki 41 geometria harjoittele lajin tunnistus kokeeseen!
tiistai 25. marraskuuta 2014
Tiistai 25.11.
Kotitehtävät:
b-ryhmä äidinkieli: s. 52 Kirjastossa, lue ja tee teht. 1 vihkoon (tai teht. 2. tai 3., jos sait 1.-tehtävän tehtyä)
Ylli: lue s. 63-64 ja tee moniste rakenteista
Matikka: geometria mökki 39
b-ryhmä äidinkieli: s. 52 Kirjastossa, lue ja tee teht. 1 vihkoon (tai teht. 2. tai 3., jos sait 1.-tehtävän tehtyä)
Ylli: lue s. 63-64 ja tee moniste rakenteista
Matikka: geometria mökki 39
maanantai 24. marraskuuta 2014
maanantaina piparkakkutalojen ristiäiset
Aloitimme ussalla jossa käsittelimme suntion töitä ja että millainen on kirkko joulun aikaan ja muutenkin joulu. Me pidimme myös "suntio-kisan" jossa oli mukana koko luokka!! Sitten oli ylliä ja siinä puhuimme äänen voimakkuudesta ja sen vaikutuksista. Seuraavana oli B-ryhmällä enkkua ja A-ryhmällä matikkaa. Seuraavaksi on musiikkia jossa soitamme nokkahuilua.
Välitunnilla pikkuapurit nimesivät piparitalot ja teimme niille nimilaput, joissa lukee myös ainesosat.
KOTILÄKSYT:
uskonto:lue s.44-45 teht 1-5,
ylli: lue s.60-61 teht 1-3,
enkku ja matikka (B ja A)
Kompassi: näytä ystävälupaus-lappusi vihosta vanhemmalle
musiikki: opettele soittamaan nokkahuilulla yksi melodia, harjoittele nuotin osat ja aikarvot sekä nuottien g, h, a, c2 paikat viivastolla
Välitunnilla pikkuapurit nimesivät piparitalot ja teimme niille nimilaput, joissa lukee myös ainesosat.
KOTILÄKSYT:
uskonto:lue s.44-45 teht 1-5,
ylli: lue s.60-61 teht 1-3,
enkku ja matikka (B ja A)
Kompassi: näytä ystävälupaus-lappusi vihosta vanhemmalle
musiikki: opettele soittamaan nokkahuilulla yksi melodia, harjoittele nuotin osat ja aikarvot sekä nuottien g, h, a, c2 paikat viivastolla
perjantai 21. marraskuuta 2014
Pelinyyttärit ja perjantai
Torstaina oli kuulemma paras koulupäivä. Aamulla koristelimme loput piparitalonosat kuvistunnin aikana. Ryhmätöinä jatkettiin hassuja satuhahmoja. Herra Neliskulmainen Karva tulikin jo valmiiksi ja pääsi vitriinin aitiopaikalle.
Kertasimme äidinkielen tunnilla yhdyssanoja ja eris- ja yleisnimiä. Matikassa laajensimme yksikkömuunnoksia metreistä kilometreihin. Viimeisellä tunnilla katsoimme ensin lasten oikeuksista pienen videon, jonka jälkeen juhlistimme sydänviikkojen onnistumista ja lapsen päivää pelinyyttäreillä. Pelit sujuivat hyvin ja oli mukavaa.
Läksyt:
Äidinkieli: moniste
Matikka: mökki 31
Perjantaina A-ryhmän oppilaista pari autteli minua paketoimaan piparitalot sellofaaniin. Liimasimme sokerilla muutamia osasia vielä yhteen, kun murtumia oli havaittavissa. Käsitöistä valmistui kolme hienoa tilkkuliinaa.
Suunnittelimme vähän joulujuhlaa, kertasimme äidinkieltä ja matikassa tutsututtiin grammoihin ja kilogrammoihin.
Hyvää viikonloppua!
Läksyt:
Äidinkieli: Harjoituskoe loppuun kotona.
Matikka (b-ryhmä): s. 75 loppuun ja mökki 33


Kertasimme äidinkielen tunnilla yhdyssanoja ja eris- ja yleisnimiä. Matikassa laajensimme yksikkömuunnoksia metreistä kilometreihin. Viimeisellä tunnilla katsoimme ensin lasten oikeuksista pienen videon, jonka jälkeen juhlistimme sydänviikkojen onnistumista ja lapsen päivää pelinyyttäreillä. Pelit sujuivat hyvin ja oli mukavaa.
Läksyt:
Äidinkieli: moniste
Matikka: mökki 31
Perjantaina A-ryhmän oppilaista pari autteli minua paketoimaan piparitalot sellofaaniin. Liimasimme sokerilla muutamia osasia vielä yhteen, kun murtumia oli havaittavissa. Käsitöistä valmistui kolme hienoa tilkkuliinaa.Suunnittelimme vähän joulujuhlaa, kertasimme äidinkieltä ja matikassa tutsututtiin grammoihin ja kilogrammoihin.
Hyvää viikonloppua!
Läksyt:
Äidinkieli: Harjoituskoe loppuun kotona.
Matikka (b-ryhmä): s. 75 loppuun ja mökki 33


keskiviikko 19. marraskuuta 2014
Touhua ja palloilua
Äidinkielen tunnin jälkeen pelasimme lentistä ja korista. Pojat olivat pelanneet pudotusta koriksessa. Tytöt harjoittelivat hihalyönnillä pallon nostamista ja sormilyönnillä sijoittamista kenttään. Pelit sujuivat hyvin!
Huomenna pidetään pelinyyttärit. Toivottavasti lapset muistavat tuoda pelejä ja eväitä. Eilen yksi tyttö oli leiponut kaikille cookies-keksejä ja tänään pari poikaa oli leiponut joulutorttuja ja suklaisia tähtipipareita. Kyllä meitä nyt hemmotellaan!
:)
t:Jenni-ope
Läksyt:
Äidinkieli: yleisnimi-erisnimi-moniste
Matikka: mökki 39 ja s. 87-88 loppuun
tiistai 18. marraskuuta 2014
Piparitaloja
Tänään aloitimme b-ryhmän kanssa piparitalojen leivontaa ja jatkoimme vähän vielä seuraavallakin tunnilla. Ne, jotka eivät leiponeet, tekivät äidinkielen tehtäviä. Huomenna jatketaan a-ryhmän kanssa. Teimme ranskalaisen sydän talon ja pohojalaisen talon lähes valmiiksi.
Yllissä kuuntelimme ääniä, virittelimme viivottimia ja puhaltelimme pulloihin.
Läksyt:
Ylli: s. 58-59 teht. 2-3
Matikka: s. 86-87 tehtävät (vihkotehtävät vapaaehtoisia) ja mökki 38
Yllissä kuuntelimme ääniä, virittelimme viivottimia ja puhaltelimme pulloihin.
Läksyt:
Ylli: s. 58-59 teht. 2-3
Matikka: s. 86-87 tehtävät (vihkotehtävät vapaaehtoisia) ja mökki 38
maanantai 17. marraskuuta 2014
17.11.2014
Aamulla meillä oli uskontoa siinä käsittelimme joulua.
Sitten me sovimme että meidän sydän viikkojen palkintotunti on pelinyyttärit.
Sovimme viikon ajan että pitää mahdollisimman paljon auttaa ja kannustaa toisia.
Sitten menimme huoneeseen jossa kaikkien piti toivoa jotain hyvää kavereista.
Ruokana oli gulassikeittoa.
Sitten oli A-ryhmällä oli matikkaa ja B-ryhmällä enkkua
Ja seuraavaksi on nokkahuilun soittoa.
Läksyt:
Uskonto:S 42-43 tehtävät 1-4
Ylli:S 58-59 tehtävä 1
Matikka mökki 30
Muista lukea englannin kokeeseen
perjantai 14. marraskuuta 2014
Perjantai
Aamulla A:ryhmällä oli rätti kässää ja B:ryhmällä oli puu kässää.
Seuraavaksi meillä on matikkaa! Ruokana on: moussakaa ja kreikkalaista salaattia.
Muistakaa englannin koe! Ja yllin lajintuntemus koe!
T:Nea;0 ja Noa:)
Läksyt:
Matikka (b-ryhmä): mökki 30
Englanti A-ryhmä
Seuraavaksi meillä on matikkaa! Ruokana on: moussakaa ja kreikkalaista salaattia.
Muistakaa englannin koe! Ja yllin lajintuntemus koe!
T:Nea;0 ja Noa:)
Läksyt:
Matikka (b-ryhmä): mökki 30
Englanti A-ryhmä
torstai 13. marraskuuta 2014
HASSUT HENKILÖT
Tänään kuviksessa teimme hassuja henkilöitä.Heidän nimiä olivat VÖÖI PIKKUPOIKAA,Mister Pallo,Neliskulmainen Karva,karvaiset koirat (toisen nimi oli ISO EELIS).Äidinkielessä kirjoitimme päin seinää PULVERIA.Ruokana oli uunikalaa pottumuusia ja salaattia.
T:AKUSTI JA MATIAS
Läksyt:
Äidinkieli:pulveriohje loppuun ja lue s. 44-45 teht. 1 vihkoon
Matikka: s.66-67 loppuun ja mökki 29
Ylli: lue s. 56-57 ja tee moniste loppuun
T:AKUSTI JA MATIAS
Läksyt:
Äidinkieli:pulveriohje loppuun ja lue s. 44-45 teht. 1 vihkoon
Matikka: s.66-67 loppuun ja mökki 29
Ylli: lue s. 56-57 ja tee moniste loppuun
keskiviikko 12. marraskuuta 2014
liikuntaa ja äikkää
Tänään opettelimme ädinkielessä yhdyssanoja esim polkupyörä. Tytöillä oli liikassa lentopalloa. Alkulämmittelyksi pelasimme kaikki polttaa kaikkia joka on vähän samanlainen kun polttopallo. Sitten meillä oli kuntopiiri 4d:n tyttöjen kanssa. Loppuajan pelasimme ja harjoittelimme lentopalloa. Pojilla oli liikunnassa koripalloa ja sielläkin oli kuntopiiri ja muuten pelkkää korista. Liikunnan jälkeen on matikan palkkitunnit kaikkien nelosten kesken.
T:Siiri ja Akusti
T:Siiri ja Akusti
tiistai 11. marraskuuta 2014
Tikkarit
Tänään oli matikkageometria palkki ja yhdellä ryhmällä oli sama geometriaa mutta englanniksi.
Me voitimme ruokala kilpailussa! Saimme palkinnoksi Muumi-tikkarit.Yliin tunnilla me testailimme taskulampulla vähän kaikenlaisia juttuja.
Tänään tuli läksyksi:yllistä moniste ja tehtävät 1-2 s:54-55 ja matikasta s61 loppuun ja mökki 28 ja geometriasta mökki 36.
T:Nea,Reetta yötä kaikille!
Me voitimme ruokala kilpailussa! Saimme palkinnoksi Muumi-tikkarit.Yliin tunnilla me testailimme taskulampulla vähän kaikenlaisia juttuja.
Tänään tuli läksyksi:yllistä moniste ja tehtävät 1-2 s:54-55 ja matikasta s61 loppuun ja mökki 28 ja geometriasta mökki 36.
T:Nea,Reetta yötä kaikille!
maanantai 10. marraskuuta 2014
Esitys
Tänään tuli läksyksi yllistä moniste ja A:ryhmälle tuli musiikista aurinkolaulu ja B:ryhmälle tuli enkusta ja Kompassi näytä ja mieti.Tänään oli ruokana täysjyväpastaa ja jauheliha kastiketta.Seuraavalla tunnilla on äidinkieltä sitten me päästään kotiin .
T:Nea.Lotta ,Veera
perjantai 7. marraskuuta 2014
Heippa Susanna!
Tänään kiitimme Susanna-opiskelijaa kivasta kahdesta viikosta. Oppilaat kyselivät miksi Susanna oli meillä vain kaksi viikkoa ja tuleeko hänestä isona opettaja. Toivotimme Susannalle hyvää jatkoa ruokailun jälkeen ja Susanna tarjosi karkit.
Matikassa pääsimme aloittamaan mittaamisjakson, joka alkoi ajanyksiköiden muuntamistehtävillä. Ensi viikosta lähtien meillä on sekä geometria- että mittaamisjakso yhtä aikaa meneillään. Palkkitunneilla edetään geometrian sisällöissä ja ke, pe, ma mittaamisessa.
Hyvää viikonloppua!
Läksyt:
Matikka: s. 63 loppuun ja mökki 27
Matikassa pääsimme aloittamaan mittaamisjakson, joka alkoi ajanyksiköiden muuntamistehtävillä. Ensi viikosta lähtien meillä on sekä geometria- että mittaamisjakso yhtä aikaa meneillään. Palkkitunneilla edetään geometrian sisällöissä ja ke, pe, ma mittaamisessa.
Hyvää viikonloppua!
Läksyt:
Matikka: s. 63 loppuun ja mökki 27
torstai 6. marraskuuta 2014
6.11.14
Tänään aloitimme kuviksella ja teimme isänpäivä yllätyksiä.Kun oli valmista sai hakea tietokoneen
ja pelata 10monkeysia sekä kuvasimme videon 10mokeysille.Sitten oli ruokailu kun tullimme ruokailusta aloitimme tekemään äidinkilen tehtäviä.Sen jälkeen lähdimme välitunnille,
ruokana oli lasagnettea.
Kirjoittanut:Eemu & Eero :)
Tänään oli Maths in English-tunti. Pupils solved some substarctions, additions, multiplications, devicions and brain teasers in English. Wow!
Läksyt:
Äidinkieli: lue s. 40-41 ja tee vihkoon s. 41 tehtävä 1 (Ilmarin ihmelääke)
Ylli: lue s. 52-53 ja tee tehtävä 1 vihkoon
ja pelata 10monkeysia sekä kuvasimme videon 10mokeysille.Sitten oli ruokailu kun tullimme ruokailusta aloitimme tekemään äidinkilen tehtäviä.Sen jälkeen lähdimme välitunnille,
ruokana oli lasagnettea.
Kirjoittanut:Eemu & Eero :)
Tänään oli Maths in English-tunti. Pupils solved some substarctions, additions, multiplications, devicions and brain teasers in English. Wow!
Läksyt:
Äidinkieli: lue s. 40-41 ja tee vihkoon s. 41 tehtävä 1 (Ilmarin ihmelääke)
Ylli: lue s. 52-53 ja tee tehtävä 1 vihkoon
keskiviikko 5. marraskuuta 2014
Viimeinen uintikerta
Tänään meillä oli Martin tunti ja kuvista. A-ryhmän kanssa soitettiin nokkista. Kävelimme uimahallille ja siellä hypittiin, sukellettiin ja uitiin matkaa. Uintiretken jälkeen jäimme kahvioon evästauolle. Sitten kävelimme koululle.
Tänään ei tullut muuta läksyä kuin nokkisjutut A-ryhmälle (h- ja a-sävelet musiikinvihosta).
Tänään ei tullut muuta läksyä kuin nokkisjutut A-ryhmälle (h- ja a-sävelet musiikinvihosta).
tiistai 4. marraskuuta 2014
Tiistai
Tänään B-ryhmä soitti nokkiksia ja se oli hienon kuuloista ja yllättävän innostavaa! :)
Äidinkielen tunnilla kerrattiin yleis- ja erinimien tunnistamista ja piti kirjoittaa TOP 10 erinimet (eri ryhmistä) ja TOP10 yleisnimet (eri ryhmistä).
Yllissä puhuttiin aika vakavasta aiheesta eli ilmansaasteista ja ilmastonlämpenemisestä. Katsottiin kuva, jossa oli Earth Hour ja mietittiin miten pystyisi parhaiten säästämään sähköä.
Kotiläksyt:
b-ryhmä: nokkahuilulla h- ja a- sävelet haltuun sekä rytmit (apina ja haikara). Voit harjoitella myös g-sävelen valmiiksi ja gorilla-rytmin (musiikin vihossa)
Äidinkieli: kirjoita vihkoon loput TOP 10- sanat ja s. 39 tehtävä 2
Ylli: lue huolellisesti s. 50-51 ja tee tehtävät 1-3 vihkoon
Äidinkielen tunnilla kerrattiin yleis- ja erinimien tunnistamista ja piti kirjoittaa TOP 10 erinimet (eri ryhmistä) ja TOP10 yleisnimet (eri ryhmistä).
Yllissä puhuttiin aika vakavasta aiheesta eli ilmansaasteista ja ilmastonlämpenemisestä. Katsottiin kuva, jossa oli Earth Hour ja mietittiin miten pystyisi parhaiten säästämään sähköä.
Kotiläksyt:
b-ryhmä: nokkahuilulla h- ja a- sävelet haltuun sekä rytmit (apina ja haikara). Voit harjoitella myös g-sävelen valmiiksi ja gorilla-rytmin (musiikin vihossa)
Äidinkieli: kirjoita vihkoon loput TOP 10- sanat ja s. 39 tehtävä 2
Ylli: lue huolellisesti s. 50-51 ja tee tehtävät 1-3 vihkoon
maanantai 3. marraskuuta 2014
AAMUNAVAUS
TÄNÄÄN MENIMME AAMUNAVAUKSEEN. SIELLÄ JOKU NIKO KERTOI MEILLE ETTÄ
EMME SAA ISTUA NIIN PALJON KOSKA SE ON EPÄTERVEELLISTÄ. SITTEN B-RYHMÄLLÄ OLI ENKKUA JA A-RYHMÄLLÄ MATIKKAA.
THE END XD XD XD XD XD ;-)
LÄKSYT:
USKONTO: Lue kokeeseen (ma 10.11.) Jeesuksen matkassa-jakso s. 23-39
MATIKKA (A-ryhmä): MONISTE kellonajoista
ENKKU (B-ryhmä)
YLLI: lue s. 48-49 tehtävät 1-3 vihkoon
ÄIDINKIELI: moniste (sivulauseet ja kappaleet)
perjantai 31. lokakuuta 2014
Tilkkuja, koe ja laivanupotusta
Kässätunnilla minun ryhmäni askarteli tilkkutöiden parissa. Kaikki saivat huovutustyönsä valmiiksi. Tässä muutamia kuvia.
Oppilaat tekivät matikankokeen aika nopeasti - toivottavasti myös huolellisesti. B-ryhmä teki päässälaskut jakotunnilla ja sen jälkeen pelasimme aarresaari- ja laivanuoptuspelejä pareittain.
Välituntisin oppilaat ovat nyt leikkineet vinkkiä, jolloin tytöt ja pojat ovat olleet enemmän yhdessä. Se on tosi kiva juttu! Jouduin tänään ekaluokkalaisten tyttöjen piirittämäksi välitunnilla, joten olin tavallaan itsekin mukana välituntileikissä.
Hyvää viikonloppua!
![]() |
| Hopeinen kuu luo merelle siltaa... |
![]() |
| Kaksi vanhaa puuta sateen pieksämää katsoo kevääseen... |
Oppilaat tekivät matikankokeen aika nopeasti - toivottavasti myös huolellisesti. B-ryhmä teki päässälaskut jakotunnilla ja sen jälkeen pelasimme aarresaari- ja laivanuoptuspelejä pareittain.
Välituntisin oppilaat ovat nyt leikkineet vinkkiä, jolloin tytöt ja pojat ovat olleet enemmän yhdessä. Se on tosi kiva juttu! Jouduin tänään ekaluokkalaisten tyttöjen piirittämäksi välitunnilla, joten olin tavallaan itsekin mukana välituntileikissä.
Hyvää viikonloppua!
torstai 30. lokakuuta 2014
Uutta savesta
Heippa!
Vähän kehnosti kävi aika monille savitöille, joten suurin osa oppilaista teki tänään uudet savityöt.... No, oppia ikä kaikki! Askartelimme myös kortteja. Äidinkielen tunnilla kirjoitimme tosi hyviä tarinoita kappale kerrallaan!
Kotitehtävät:
Matikka: harjoittele koetta varten (laskujärjestys, kertotaulut, koordinaatisto)
Äidinkieli: s. 36-37 teht 2a tai 2b valinnan mukaan
Ylli: s. 46-47 teht. 1-3, valitse kaksi tehtävää ja tee vihkoon
Vähän kehnosti kävi aika monille savitöille, joten suurin osa oppilaista teki tänään uudet savityöt.... No, oppia ikä kaikki! Askartelimme myös kortteja. Äidinkielen tunnilla kirjoitimme tosi hyviä tarinoita kappale kerrallaan!
Kotitehtävät:
Matikka: harjoittele koetta varten (laskujärjestys, kertotaulut, koordinaatisto)
Äidinkieli: s. 36-37 teht 2a tai 2b valinnan mukaan
Ylli: s. 46-47 teht. 1-3, valitse kaksi tehtävää ja tee vihkoon
keskiviikko 29. lokakuuta 2014
Molskis
Hei!
On ollut vaihdikas viikko, kun välituntejakin on mennyt uintireissujen merkeissä. Olemme Kurre-opettajan kanssa olleet todella positiivisesti yllättyneitä lasten uimataidosta. Ilmeisesti kesällä on polskittu paljon. Eilen sukelleltiin ja treenattiin selkäuintia. Tänään jatkettiin tekniikkatreenejä selkä- ja vapaauinnissa sekä hypittiin reunahyppyinä kynttilä- ja starttihyppyä. Muutama ehti kokeilla myös pelastushyppyä! Susanna otti aikoja 5o metrin uintitestissä, jossa piti uida 25 metriä selkäuintia. Oppilaat saivat ohjaajilta kehuja, että käyttäytyivät hyvin ja olivat taitavia vesipetoja. Pyöräily ja kävely hallille sujui myös mallikkaasti. Ilma oli ihanan aurinkoinen, mutta tuuli oli aika voimakas.
Matikassa tehtiin taas kertotaulutestit ja karkkitasolla on nyt jo 6 oppilasta! Koordinaatisto näytti olevan todella hyvin hallussa.
Läksyt:
Matikka: mökki 26
Äidinkieli: moniste loppuun
On ollut vaihdikas viikko, kun välituntejakin on mennyt uintireissujen merkeissä. Olemme Kurre-opettajan kanssa olleet todella positiivisesti yllättyneitä lasten uimataidosta. Ilmeisesti kesällä on polskittu paljon. Eilen sukelleltiin ja treenattiin selkäuintia. Tänään jatkettiin tekniikkatreenejä selkä- ja vapaauinnissa sekä hypittiin reunahyppyinä kynttilä- ja starttihyppyä. Muutama ehti kokeilla myös pelastushyppyä! Susanna otti aikoja 5o metrin uintitestissä, jossa piti uida 25 metriä selkäuintia. Oppilaat saivat ohjaajilta kehuja, että käyttäytyivät hyvin ja olivat taitavia vesipetoja. Pyöräily ja kävely hallille sujui myös mallikkaasti. Ilma oli ihanan aurinkoinen, mutta tuuli oli aika voimakas.
Matikassa tehtiin taas kertotaulutestit ja karkkitasolla on nyt jo 6 oppilasta! Koordinaatisto näytti olevan todella hyvin hallussa.
Läksyt:
Matikka: mökki 26
Äidinkieli: moniste loppuun
maanantai 27. lokakuuta 2014
4c Kaupunkiuutisissa
Hei!
Meidän luokka oli lauantaina Kaupunkiuutisten kannessa. Voitimme pari viikkoa sitten Omin voimin kouluun-kampanjan ja siitä aiheesta toimittaja kävi haastattelemassa minua ja muutamaa oppilasta.
Tänään oppilaat saivat opettaa toisiaan uskonnontunnilla. Esitykset olivat loistavia! Susanna-opiskelija aloitti meidän luokassamme tänään työelämään tutustumisjakson.
Kokeilimme laulaa Tuiki tuiki tähtönen mm. ranskaksi ja espanjaksi ja totesimme, että se on erittäin vaikeaa ja kuulostaa hassulta! Saimme onnistuneesti laulettu kaanonlaulua neljässä ryhmässä. Olin ihmeissäni ja ylpeä!
Kotitehtävät:
Uskonto: Lue s. 34-37 ja tee tehtävät 1ab (s. 35) ja teht. 1-2 (s. 37)
Ylli: Lue s. 44-45 ja tee teht. 1-3 vihkoon
Kertaa kertolaskut keskiviikoksi --> Kertolaskutesti
Meidän luokka oli lauantaina Kaupunkiuutisten kannessa. Voitimme pari viikkoa sitten Omin voimin kouluun-kampanjan ja siitä aiheesta toimittaja kävi haastattelemassa minua ja muutamaa oppilasta.
Tänään oppilaat saivat opettaa toisiaan uskonnontunnilla. Esitykset olivat loistavia! Susanna-opiskelija aloitti meidän luokassamme tänään työelämään tutustumisjakson.
Kokeilimme laulaa Tuiki tuiki tähtönen mm. ranskaksi ja espanjaksi ja totesimme, että se on erittäin vaikeaa ja kuulostaa hassulta! Saimme onnistuneesti laulettu kaanonlaulua neljässä ryhmässä. Olin ihmeissäni ja ylpeä!
Kotitehtävät:
Uskonto: Lue s. 34-37 ja tee tehtävät 1ab (s. 35) ja teht. 1-2 (s. 37)
Ylli: Lue s. 44-45 ja tee teht. 1-3 vihkoon
Kertaa kertolaskut keskiviikoksi --> Kertolaskutesti
perjantai 24. lokakuuta 2014
Perjantai
Aamulla tehtiin huovutettavia levytöitä käsityöryhmän kanssa. Huovuttamisen lomassa lapset kävivät keskustelua mm. koulunkäynnin tarpeellisuudesta. Aihe sopi hyvin YK:n päivän aamuun.
Matikassa otettiin koko koordinaatisto haltuun. Koordinaatistojakso onkin tosi lyhyt, joten viikon päästä voimme tehdä jo matikan kokeen, jossa testataan kertolaskujen ja koordinaatiston hallinta.
Läksyt:
Matikka: mökki 24
Äidinkieli (b-ryhmä): Kulkuri s. 33 teht. 3
Matikassa otettiin koko koordinaatisto haltuun. Koordinaatistojakso onkin tosi lyhyt, joten viikon päästä voimme tehdä jo matikan kokeen, jossa testataan kertolaskujen ja koordinaatiston hallinta.
Läksyt:
Matikka: mökki 24
Äidinkieli (b-ryhmä): Kulkuri s. 33 teht. 3
torstai 23. lokakuuta 2014
Savitöitä
Tänään teimme savitöitä kuvisluokassa. Lopputulos pidettäköön vielä salaisuutena. Kuviksen jälkeen oli äidinkieltä, matikkaa ja yllin koe. Yllin kokeen jälkeen jatkettiin keskeneräisiä kuvistöitä vielä ja kuunneltiin pari toivekappaletta ahkerilta siivoojilta. :)
Läksyt:
Äidinkieli: lue s. 34-35 ja tee tehtävä 1 vihkoon, MUISTA vastata lauseilla.
Matikka: s. 52-53 loppuun ja mökki 23
Läksyt:
Äidinkieli: lue s. 34-35 ja tee tehtävä 1 vihkoon, MUISTA vastata lauseilla.
Matikka: s. 52-53 loppuun ja mökki 23
keskiviikko 22. lokakuuta 2014
Suunnistusta ja lehtijuttuja
Tänään oli todella kirpeän raikas tuuli, mutta onneksi päivä oli aurinkoinen! Reippailimme nimittäin linnalle viuhkasuunnistushaasteeseen. Arvotut parit saivat itse keksiä rastille jonkin sanaluokan sanan. Jokainen pari vei rastin opettajan merkitsemään paikkaan. Tosin muutama rasti meni hieman sivuun alkuperäisestä paikasta, mikä ei kuitenkaan estänyt etsimistä, ainoastaan hidasti sitä hieman. :) Rastien ratkaisuksi muodostui outo tarina: "Lihava Erkki kaivaa. Täplikäs tyhmä Tsatsiki karjaisee. Prewelckiläinen hevonen pelaa jääkiekkoa lujaa."
Suunnistuksesta suuntasimme ruokailuun, jonka jälkeen Kaupunkiuutisten toimittaja jututti koulun liikuntavastaavia ja muutamia 4c:n oppilaita Omin voimin kouluun-tempauksen tiimoilta.
Viimeisellä tunnilla tehtiin kertotaulutestejä ja kuviksen lehtitöitä.
Kotitehtävät:
Äidinkieli (a-ryhmä) s. 33 tehtävä 3
Matikka: mökki 22
LUE YLLIN KOKEESEEN (luvut 1-12)
Suunnistuksesta suuntasimme ruokailuun, jonka jälkeen Kaupunkiuutisten toimittaja jututti koulun liikuntavastaavia ja muutamia 4c:n oppilaita Omin voimin kouluun-tempauksen tiimoilta.
Viimeisellä tunnilla tehtiin kertotaulutestejä ja kuviksen lehtitöitä.
Kotitehtävät:
Äidinkieli (a-ryhmä) s. 33 tehtävä 3
Matikka: mökki 22
LUE YLLIN KOKEESEEN (luvut 1-12)
tiistai 21. lokakuuta 2014
Elokuvapäivä
Aloitimme tänään kaikki klo 8.30 poikkeuksellisesti, jotta pääsimme matematiikan asioissa yhdessä alkuun. Uuden jakson aiheena on koordinaatisto. Äidinkielentunnilla oli viimeinen lukutunti tällä erää. Suurin osa sai kirjan jo luettua loppuun ja tehtyä kirjasta lukudiplomitehtävän.
Toisella ja kolmannella tunnilla teimme luokasta elokuvateatterin ja katsoimme oppilaiden valitseman elokuvan. Elokuva oli palkinto tähtiviikkojen " Kuunteleminen"-sopimuskohdan noudattamisesta.
Tänään olin iloinen siitä, että oppilaat olivat järjestäneet luokan jälleen takaisin luokaksi ruokailun jälkeen. Lisäksi olin iloinen siitä, että oppilaat kertoivat kivoja terveisiä välitunnilta, että leikit olivat sujuneet hyvin.
Kottehtävät:
Matikka: mökki 21
Äidinkieli: Lue oma kirjasi loppuun ja tee kaikki pienen Lukupäiväkirjan tehtävät huolellisesti.
Toisella ja kolmannella tunnilla teimme luokasta elokuvateatterin ja katsoimme oppilaiden valitseman elokuvan. Elokuva oli palkinto tähtiviikkojen " Kuunteleminen"-sopimuskohdan noudattamisesta.
Tänään olin iloinen siitä, että oppilaat olivat järjestäneet luokan jälleen takaisin luokaksi ruokailun jälkeen. Lisäksi olin iloinen siitä, että oppilaat kertoivat kivoja terveisiä välitunnilta, että leikit olivat sujuneet hyvin.
Kottehtävät:
Matikka: mökki 21
Äidinkieli: Lue oma kirjasi loppuun ja tee kaikki pienen Lukupäiväkirjan tehtävät huolellisesti.
maanantai 20. lokakuuta 2014
Tornit
Tänään vaihdoimme uuden istumäjärjestyksen ja sovimme sydänviikkojen säännöistä. Kersimme ystävyystaitoja ja teimme yhteistyössä paperitorneja. Uskonnossa oli pieni Moodle-testi kappaleista 6-9. Lisäksi oli musiikkia. Kaanonlaulu sujui uskomattoman hienosti! Samoin kellopelisäestys ja Bet-komppi rumpusetillä. :)
Tehtävät:
Uskonto: lue s. 32-33 tee tehtävät 1-5 vihkoon
Kompassitehtävä näytä kotona.
Tehtävät:
Uskonto: lue s. 32-33 tee tehtävät 1-5 vihkoon
Kompassitehtävä näytä kotona.
tiistai 14. lokakuuta 2014
Omin voimin kouluun -voitto ja sydämelliset kaveriasiat
Hei!
Olin eilen poissa töistä ja luokkaa oli opettamassa vararehtori. Oppilaat olivat tykänneet Kristiinasta ja Kristiinakin kehui oppilaita oikein reippaiksi. Tämä oli mukava kuulla! Eilen pidettiin koko koulun poistumisharjoitus, joka oli kuulemma mennyt hitaammin kuin viime vuonna. Onhan koulullamme nyt200 oppilasta enemmän kuin viime vuonna.
Tänään tehtiin kertotaulutesti b-ryhmän kanssa. Äidinkielen tunnilla luettiin omia kirjoja eteenpäin. Yllin tunnilla kertasimme kokeeseen tulevia asioita yhdessä.
Lisäksi meillä oli jyväskyläläinen vieras eli kuunteluoppilas. Äänestimme tähtipalkinnoksi elokuvatunnin. Kuulimme, että luokka on voittanut Cross Fit Kidz-tunnin Omin voimin kouluun-kampanjassa. Suunnittelimme tulevan projektin luokan sopimuksista. Loka-marraskuussa oppilaat keräävät sydämiä eli tsemppaavat toisten huomioimisessa.
Viimeiseksi tänään rehtori kävi puhumassa luokassa ja painotti sitä kuinka tärkeää on muistaa käyttäytyä toisia kohtaan kunnioittavasti ja ottaa kaikki mukaan. Siitä on hyvä jatkaa loman jälkeen.
Läksyt:
Lue omaa kirjaasi 3/4 tai jos haluat, voit lukea kirjan loppuun ja tehdä Lukupäiväkirjan tehtävät.
Yllin koe on ensi viikon torstaina (kpl 1-12, ei lajisivuja). Siihen voit harjoitella mm. pelaamalla SanomaPro:n sivuilla Pisara4:n tehtävät.
Rentouttavaa syyslomaa!
t:Jenni-ope
Olin eilen poissa töistä ja luokkaa oli opettamassa vararehtori. Oppilaat olivat tykänneet Kristiinasta ja Kristiinakin kehui oppilaita oikein reippaiksi. Tämä oli mukava kuulla! Eilen pidettiin koko koulun poistumisharjoitus, joka oli kuulemma mennyt hitaammin kuin viime vuonna. Onhan koulullamme nyt200 oppilasta enemmän kuin viime vuonna.
Tänään tehtiin kertotaulutesti b-ryhmän kanssa. Äidinkielen tunnilla luettiin omia kirjoja eteenpäin. Yllin tunnilla kertasimme kokeeseen tulevia asioita yhdessä.
Lisäksi meillä oli jyväskyläläinen vieras eli kuunteluoppilas. Äänestimme tähtipalkinnoksi elokuvatunnin. Kuulimme, että luokka on voittanut Cross Fit Kidz-tunnin Omin voimin kouluun-kampanjassa. Suunnittelimme tulevan projektin luokan sopimuksista. Loka-marraskuussa oppilaat keräävät sydämiä eli tsemppaavat toisten huomioimisessa.
Viimeiseksi tänään rehtori kävi puhumassa luokassa ja painotti sitä kuinka tärkeää on muistaa käyttäytyä toisia kohtaan kunnioittavasti ja ottaa kaikki mukaan. Siitä on hyvä jatkaa loman jälkeen.
Läksyt:
Lue omaa kirjaasi 3/4 tai jos haluat, voit lukea kirjan loppuun ja tehdä Lukupäiväkirjan tehtävät.
Yllin koe on ensi viikon torstaina (kpl 1-12, ei lajisivuja). Siihen voit harjoitella mm. pelaamalla SanomaPro:n sivuilla Pisara4:n tehtävät.
Rentouttavaa syyslomaa!
t:Jenni-ope
perjantai 10. lokakuuta 2014
Kirpparipäivä
Tänään melkeinkoko päivä meni kirpparitoiminnan hyväksi. Opettajalla oli kahdeksan muistutusta puhelimessa, sillä oppilaita piti lähetellä terveydenhoitajalle ja kirpparille ja kirjastoautolle ja kokeita tekemään jne. Onneksi saimme sentään aika monen kanssa aamulla huovutettua villatyöt, kun Jukka oli valvomassa kirpparitouhua.
Oppilaat myivät kirpputorilla omia tavaroitaan ja toiset ostivat tavaroita. Kirpparin jälkeen piti tietysti laskeskella rahoja ja esitellä hankintoja. Osa oppilaista ehti sentään laskeskella myös kertolaskuja.
Viimeisellä tunnilla leikittiin b-ryhmän kanssa "Ei, juu, vaarinhousut" ja "Potaska"-leikkejä.
Hyvää viikonloppua!
Läksyt:
Englannin läksy a-yhmälle
Harjoittele kertotaulut ulkoa
Oppilaat myivät kirpputorilla omia tavaroitaan ja toiset ostivat tavaroita. Kirpparin jälkeen piti tietysti laskeskella rahoja ja esitellä hankintoja. Osa oppilaista ehti sentään laskeskella myös kertolaskuja.
Viimeisellä tunnilla leikittiin b-ryhmän kanssa "Ei, juu, vaarinhousut" ja "Potaska"-leikkejä.
Hyvää viikonloppua!
Läksyt:
Englannin läksy a-yhmälle
Harjoittele kertotaulut ulkoa
torstai 9. lokakuuta 2014
Lehtiä ja äikkää
Ensin kun tulimme kouluun lähdimme hakemaan vanhalta hautausmaalta syksyisiä lehtiä kuvistyötä varten, ennen kuin lähdimme menimme leikkimääm lehdillä. Kun saavuimme koululle oli kuvista, teimme kuvistöitä keräämistämme lehdistä. saimme piirtää lehdet paperille ja sitten piirsimme ne tusseila vahvemmiksi ja hienommiksi. Äikän tunnilla merkitsimme läksyn ja se oli siis s.33 teht 2, muuten luimme vain tarinaa ja lihotimme lauseita. Seuraavaksi on matikkaa ja ylliä niistä läksyt myöhemmin!!
Matikka: Harjoittele ja kertaa kertotaulut ulkoa ensi maanantaiksi (a-ryhmä), tiistaiksi (b-ryhmä)
Ylli: Lue s. 36-37 ja tee moniste hyönteisistä ja hämähäkeistä
kirjoitti: Siiri ja Åsa
Matikka: Harjoittele ja kertaa kertotaulut ulkoa ensi maanantaiksi (a-ryhmä), tiistaiksi (b-ryhmä)
Ylli: Lue s. 36-37 ja tee moniste hyönteisistä ja hämähäkeistä
kirjoitti: Siiri ja Åsa
keskiviikko 8. lokakuuta 2014
Suuntana rastit, paloturvallisuus ja empatia
Tänään aamulla vähän leikittiin. Lähdimme suunnistamann jo toisella oppitunnilla, sillä iltapäiväksi oli luvattu sadetta. Pyöräily Kaupunginpuistoon ja takaisin sujui hyvin. Osa rasteista oli kuulemma piilotettu outoihin paikkoihin, kuten kivien väliin ja kuusen juurelle? Rasteilla oli vastassa jääkiekkoilijoita Suomen huipulta - tosin vain korttina.
Ruokailun jälkeen katsoimme paloturvallisuusvideon sekä pari kiusaamisesta kertovaa videota. Näistä aiheista olisi riittänyt keskustelua vaikka koko loppupäiväksi. Kerroin oppilaille ideastani voittaa mobiililuokka 10Monkeys-kilpailusta. Se oli ehkä kaikkien mielestä aika hölmö idea, mutta innostuneita osallistujia riitti kuitenkin.
Viimeisellä tunnilla tehtiin Miten osaan 2-testi, jossa mitataan kertotaulujen soveltavien tehtävien osaamista ja tukiopetustarvetta. Seuraavaan isoon kokeeseen tulevat sekä kertotauut että koordinaatisto.
Valitettavasti en voinut antaa mistään tänään läksyä.
HARJOITTELE KERTOTAULUJA
Ruokailun jälkeen katsoimme paloturvallisuusvideon sekä pari kiusaamisesta kertovaa videota. Näistä aiheista olisi riittänyt keskustelua vaikka koko loppupäiväksi. Kerroin oppilaille ideastani voittaa mobiililuokka 10Monkeys-kilpailusta. Se oli ehkä kaikkien mielestä aika hölmö idea, mutta innostuneita osallistujia riitti kuitenkin.
Viimeisellä tunnilla tehtiin Miten osaan 2-testi, jossa mitataan kertotaulujen soveltavien tehtävien osaamista ja tukiopetustarvetta. Seuraavaan isoon kokeeseen tulevat sekä kertotauut että koordinaatisto.
Valitettavasti en voinut antaa mistään tänään läksyä.
HARJOITTELE KERTOTAULUJA
tiistai 7. lokakuuta 2014
Lukemista ja esityksiä
Tänään b-ryhmä kunnostautui 10monkeys-sivustolla kertolaskujen tekemisessä. Ihmettelimme Jukka-opettajan kanssa sitä, miten joku luokka on voinut saada 119 000 pistettä viikossa. Heidän on täytynyt pelata aamusta iltapäivään non stoppina. Meille tulee viikottain valtakunnaliset koonnit 10-monkeys-pelin pisteistä. Kuulemma pisteet lasketaan niin, että yhteispistemäärä jaetaan oppilasryhmän lukumäärällä. Korkeimman keskiarvopistemäärän saanut luokka palkitaan viikkopalkinnolla.
Päivällä oli äidinkielenkoe oikeinkirjoitusasioista, jonka jälkeen luettiin omia kirjoja ja tehtiin pikkuista Lukupäiväkirjaa. Yllin tunnilla oppilaat esittelivät upeat eläin- Power Pointi-esityksensä. Puhuimme jonkin verran ryhmien toimivuudesta ja yhteistyötaitojen merkityksestä ryhmätyön onnistumisessa. Kaikki ryhmät saivat aikaan näyttävät työt. Jokainen voi näyttää oman tuotoksensa One Drivestä posti.hmledu.fi-sivuston kautta kotona.
Läksy:
Matikka (b): s. 45 teht. 3 ja 4
Harjoittele kertotauluja!
Lue omaa kirjaa 2/4 ja tee toinen aukeama Lukupäiväkirjasta.
Päivällä oli äidinkielenkoe oikeinkirjoitusasioista, jonka jälkeen luettiin omia kirjoja ja tehtiin pikkuista Lukupäiväkirjaa. Yllin tunnilla oppilaat esittelivät upeat eläin- Power Pointi-esityksensä. Puhuimme jonkin verran ryhmien toimivuudesta ja yhteistyötaitojen merkityksestä ryhmätyön onnistumisessa. Kaikki ryhmät saivat aikaan näyttävät työt. Jokainen voi näyttää oman tuotoksensa One Drivestä posti.hmledu.fi-sivuston kautta kotona.
Läksy:
Matikka (b): s. 45 teht. 3 ja 4
Harjoittele kertotauluja!
Lue omaa kirjaa 2/4 ja tee toinen aukeama Lukupäiväkirjasta.
maanantai 6. lokakuuta 2014
Vitaepro mainoksia musan tunnilla
Ensimmäisenä tarkistimme ussan läksyt ei tullut läksyä. Lopputunti oli kompassia.Siitäkään ei tullut läksyä. Sitten esittelimme äikän julisteet 4d luokalle ei läksyä. Sitten oli ylliä esittelimme Powerpoint esityksiä omista eläimistämme se oli kivaa (eikä läksyä)!!! Sitten oli enkkua B-ryhmällä ja A-ryhmällä matikkaa (niistä tuli läksyä s. 45 teht. 3-4)
Nyt meillä on musan tunti mä ja pari mun kamuu tehään vitaepro esitys se on musiikki näytelmä siitä ihan best juttuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XD
T:Siiri ja Lotta
Nyt meillä on musan tunti mä ja pari mun kamuu tehään vitaepro esitys se on musiikki näytelmä siitä ihan best juttuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XD
T:Siiri ja Lotta
perjantai 3. lokakuuta 2014
Perjantai
Hei!
Tänään oli käsitöitä. Mun ryhmä teki tilkkuhommia, pyyhkeitä ja aloiteltiin huovutustyötä. Tänään oli koululla vierailemassa Tveristä orkesteri, mutta valitettavasti meille tuli liian kiire ehtiä konserttiin, syömään ja engalnnintunnille ajoissa, koska meillä on perjantaisin vain yksi yhteinen vajaa oppitunti. Niinpä jouduimme jättämään konsertin väliin ja paneutumaan hetkeksi matematiikkaan. B-ryhmän tunnilla kertasimme äidinkielen oikeinkirjoitusasioita.
Matematiikantunnilla oli aika rauhatonta kun paperipaloja lenteli ja työrauha-asia ei ollut ihan kunnossa. Niinpä joudumme odottelemaan vielä seuraavalle viikolle tähtisaldon täyttymistä.
Läksyt:
matikka: mökki 20
Englannin läksyt a-ryhmälle
Illalla ehkä nähdään pimeän kaupan illassa!
Hyvää viikonloppua!
Tänään oli käsitöitä. Mun ryhmä teki tilkkuhommia, pyyhkeitä ja aloiteltiin huovutustyötä. Tänään oli koululla vierailemassa Tveristä orkesteri, mutta valitettavasti meille tuli liian kiire ehtiä konserttiin, syömään ja engalnnintunnille ajoissa, koska meillä on perjantaisin vain yksi yhteinen vajaa oppitunti. Niinpä jouduimme jättämään konsertin väliin ja paneutumaan hetkeksi matematiikkaan. B-ryhmän tunnilla kertasimme äidinkielen oikeinkirjoitusasioita.
Matematiikantunnilla oli aika rauhatonta kun paperipaloja lenteli ja työrauha-asia ei ollut ihan kunnossa. Niinpä joudumme odottelemaan vielä seuraavalle viikolle tähtisaldon täyttymistä.
Läksyt:
matikka: mökki 20
Englannin läksyt a-ryhmälle
Illalla ehkä nähdään pimeän kaupan illassa!
Hyvää viikonloppua!
![]() |
| SUURKIITOS KAIKILLE MYYNTIIN JA MUUHUN OSALLISTUNEILLE! |
torstai 2. lokakuuta 2014
kuvista ja puita
aamulla aloitimme kuviksella kaikki jatkoivat puu-töitä (eli siis piirsimme puita) kaikki olivat saaneet oikean puun valmiiksi joten teimme kaikki fantasia-puita ne olivat VÄRIKKÄITÄ ja hienoja. Melkein kaikki saivat ne valmiiksi mutta oikeat puut ovat jo valmiita kaikilla! :-) äidinkielen tunnilla tarkistimme läksymonisteita ja luimmme wuhuu!!!!! seuraavaksi meillä on matikkaa.
KOTILÄKSYT
ÄIDINKIELI oma kirjan luku tehtävä
MATIKKA moniste
T:Lotta ja Siiri ;-)
keskiviikko 1. lokakuuta 2014
Suunnistusta
Tänään pyöräilyrata oli peruttu, koska 6b:n opettaja ei oli estynyt. Ehkä pyöräilemme myöhemmin. Kokeilimme suunnistusta vaativassa Ahveniston maastossa. Ratseja löytyi 2-5, mikä oli ihan hieno suoritus. Ensi viikolla suunnistamme kuitenkin Kaupunginpuistossa, jossa on helpompi maasto ja kartta.
Tänään päivä meni kokonaisuudessa hienosti työrauhan ja puheenvuorojen muistamisen osalta, joten 4c sai 12:nnen tähden.
Kotiläksyt:
Matikka: s. 43 loppuun ja mökki 19
Äidinkieli: kertausmoniste loppuun ja Kaunotar 4 s. 3 loppuun jos se jäi kesken
Tänään päivä meni kokonaisuudessa hienosti työrauhan ja puheenvuorojen muistamisen osalta, joten 4c sai 12:nnen tähden.
Kotiläksyt:
Matikka: s. 43 loppuun ja mökki 19
Äidinkieli: kertausmoniste loppuun ja Kaunotar 4 s. 3 loppuun jos se jäi kesken
tiistai 30. syyskuuta 2014
Makkaramainoksia ja ryhmätöitä
HEI!!!!!!!!! tänään b ryhmällä oli KERTOTAULUTESTI!!!!!!!se ei ollut kovin vaikea (minun mielipiteeni) tänään oli ruokana hernekeittoa, pehmeä leipä (joka oli oikeastikkin todella pehmeä!)
ja myös VIHREÄ omena. Tänään oli myös PALKKITUNTI:b me (mä ja mun kamut)pidettiin puuhakerhoa joka on siis kerho jota pidämme kakkosluokkalaisille siellä tehdään kaiken laista kivaa!

Kotitehtävät:
Matikka (b): s.41 ja mökki 18
Äidinkieli: palkkimoniste
Englannin läksy
T:Noa ja Lotta!:o
ja myös VIHREÄ omena. Tänään oli myös PALKKITUNTI:b me (mä ja mun kamut)pidettiin puuhakerhoa joka on siis kerho jota pidämme kakkosluokkalaisille siellä tehdään kaiken laista kivaa!

Kotitehtävät:
Matikka (b): s.41 ja mökki 18
Äidinkieli: palkkimoniste
Englannin läksy
T:Noa ja Lotta!:o
maanantai 29. syyskuuta 2014
AAMUNAVAUS UNOHTUI :-)
Tänään aamulla PITI olla aamunavaus mutta me MYÖHÄSTYIMME sieltä tattaraaa hyvä opettaja! Oli lisää uskontoa moniste. (A) ryhmällä oli matikkaa ja oli KERTOTAULU TESTI (B) ryhmälle tuli englannista läksyksi tehtävä 11 sivulta 35 (lue) tehtävä 15 sivulta 36 ja menaisin kin vielä unohtaa vatupassivihkosta kin tuli läksyä kysele vanhemmilta onko heistä ollut huhuja liikkeellä. Ja nyt mä ja mun kamu joka kirjoitti tätä mun kaa (mutta meni välkälle)taistellaan siitä kumpi kirjoittaa nyt se tuli takas ja sano mähän en luovuta helpolla. JA NYT ME MENNÄÄNKIN MUSAN TUNNILLE JOTENKA MOIDO!! ZAUKKI!!
TERVEISIN LOTTA
TERVEISIN LOTTA
perjantai 26. syyskuuta 2014
Open synttäripäivänaatto
Hei!
Tänään ehdittiin ihan vähän juhlia synttäreitä pyyhkeiden ompelemisen ja tietsikkatunnin välissä. 4e:n oppilaat ja opettaja kävivät tekemässä yllätysonnitteluvisiitin. Käytiin ruokailemassa normaalia aikaisemmin ja syötiin mehujäät. Kuunneltiin Hppy Birthday (Katy Perry) ja Happy (Pharrell Williams). Oppilaat kirjoitteli kortteja ja synttärionnitteluja taululle. Minulle tehtiin myös pari pyramidia sekä kunniakuja. Olipa kivaa!
Läksyäkin ehdin antaa:
Matikka: s. 40 tehtävät 1 ja 2. Harjoittele kaikki kertotaulut ulkoa ensi matikantunnille
Halasin kaikkia.
Hyvää viikonloppua!
p.s. Olemme neljän tähden päässä palkintotunnista
Tänään ehdittiin ihan vähän juhlia synttäreitä pyyhkeiden ompelemisen ja tietsikkatunnin välissä. 4e:n oppilaat ja opettaja kävivät tekemässä yllätysonnitteluvisiitin. Käytiin ruokailemassa normaalia aikaisemmin ja syötiin mehujäät. Kuunneltiin Hppy Birthday (Katy Perry) ja Happy (Pharrell Williams). Oppilaat kirjoitteli kortteja ja synttärionnitteluja taululle. Minulle tehtiin myös pari pyramidia sekä kunniakuja. Olipa kivaa!
Läksyäkin ehdin antaa:
Matikka: s. 40 tehtävät 1 ja 2. Harjoittele kaikki kertotaulut ulkoa ensi matikantunnille
Halasin kaikkia.
Hyvää viikonloppua!
p.s. Olemme neljän tähden päässä palkintotunnista
![]() |
| Viisi valmista näppipyyhettä |
![]() |
| Synttärikortti |
![]() |
| Mitähän siistijä sanoo tästä? |
torstai 25. syyskuuta 2014
Kirjastoreissu
Tänään mentiin suoraan kirjastoon paitsi lukuun ottamatta niitä kahta öö propleemaa. Yhdellä pojalla unohtu pyörän avaimet kotiin ja toiselta lähti ketjut kun oltiin ajettu oisko 90 metrii. Lainasimme kirjastosta kirjoja ja lähdimme takaisin koululle pyörillä. Paluumatkalle lähtiessä yksi avain katkesi lukkoon ja pojat hölkkäilivät vuorotellen.
Mutta, onneksi ei satanut! :)
Ruokailun jälkeen tehtiin kirjajulisteita ja eläinesitelmiä.
Läksyt:
matikka: s. 38 loppuun ja mökki 17
Mutta, onneksi ei satanut! :)
Ruokailun jälkeen tehtiin kirjajulisteita ja eläinesitelmiä.
Läksyt:
matikka: s. 38 loppuun ja mökki 17
keskiviikko 24. syyskuuta 2014
Sanelua
Tänään oppilailla oli 4.luokkatason yhteinen sanelutehtävä, jossa mitataan oikeinkirjoituksen tasoa. Lisäksi teimme liikennesääntötehtäviä, kertotauluja ja luimme.
Kotitehtävät:
matikka: mökki 16
äidinkieli: lue s. 24-25 tee tehtävä 1 s. 25
Kotitehtävät:
matikka: mökki 16
äidinkieli: lue s. 24-25 tee tehtävä 1 s. 25
tiistai 23. syyskuuta 2014
Kylmä päivä!
Tänään kannustettiin Seminaarin koulun viestijoukkueita Kaurialan stadionilla jäätävässä säässä. 1.- ja 3.luokat voittivat mestaruuden omilla luokkatasoillaan.
Sitä ennen ehdimme kerrata laskujärjestystä ja työstää kirjajulisteita ryhmissä. Puuhakerhossa oli tänään vain kaksi osallistujaa! Se oli hassua! Minna-ope haki oppilaat kentältä engalnnintunnille.
Läksyt:
Matikka (b): Monisteesta kaksi tehtävää
Englannin läksyt kaikille
Sitä ennen ehdimme kerrata laskujärjestystä ja työstää kirjajulisteita ryhmissä. Puuhakerhossa oli tänään vain kaksi osallistujaa! Se oli hassua! Minna-ope haki oppilaat kentältä engalnnintunnille.
Läksyt:
Matikka (b): Monisteesta kaksi tehtävää
Englannin läksyt kaikille
maanantai 22. syyskuuta 2014
Linkki Unicef-kävelyn videoon ja Liikenneturvallisuusvideoon
Seminaarin koulu ja oppilaat ovat päässet esille Ylen paikallisuutisissa viime perjantaina ja maanantaina.
Tässä linkki Unicef-kävelyvideoon sekä videoon, joka kuvattiin liikenneturvallisuusviikon aluksi. Siinä 5c:n oppilaat kertovat älypuhelimen ja pyöräilyn yhdistämisen vaaroista.
http://areena.yle.fi/tv/2389634/#/play
http://yle.fi/uutiset/sadat_koululaiset_kavelivat_rahaa_unicefille_hameenlinnassa__video/7482058
Tässä linkki Unicef-kävelyvideoon sekä videoon, joka kuvattiin liikenneturvallisuusviikon aluksi. Siinä 5c:n oppilaat kertovat älypuhelimen ja pyöräilyn yhdistämisen vaaroista.
http://areena.yle.fi/tv/2389634/#/play
http://yle.fi/uutiset/sadat_koululaiset_kavelivat_rahaa_unicefille_hameenlinnassa__video/7482058
Poliisit ja opettajat on the road
Tänään oli jälleen kerran paljon tapahtumia. Aamulla uskonnonkokeen jälkeen olimme Liikenneturvallisuusviikonpäivän- avauksessa.
Poliisit olivat kertomassa meille mitä pyörässä on hyvä olla ja kuinka kypärä suojaa päätä. Kertasimme pihalla liikennemerkkejäkin.
Yhdeksi suuntasimme Hämeenlinnan torille, jossa Aapiskukko jo odotteli meitä OAJ on the road -tapahtuman alkaessa. Esitimme torilla "Hyvä kiertään"-esityksen, joka huipentui tosi hienoihin pyramideihin. Ne onnistuivt ensimmäistä kertaa ilman säätöä. :)
Oli kiva nähdä kuinka oppilaat olivat iloisia ja reippaita lavalla, vaikka opettaja vähän sekoilikin. Saimme kiitokseksi mehua ja pullaa. Ilma oli todella viileä, joten paluumatkalla takitta lähteneet oppilaat olivat kylmissään. Onneksi porukasta löytyi herrasmiehiä, jotka lainasivat tuulitakkejaan hetkeksi. Nyt on syksy!
Läksyt:
Uskonto: lue s. 24-25 ja tee teht. 1,2 ja 3 vihkoon.
Matikka (a-ryhmä): Tee monisteesta kaksi valitsemaasi tehtävää
perjantai 19. syyskuuta 2014
unicef-kävely
Tänään aloitimme unicef-kävelyllä Axl Smith oli siellä. Me tytöt olimme innoissamme. Saatiin nimmarit ja yhteiskuva. Me olimme innokkaita juoksemaan! Puolet esittivät tanssin: Hyvä kiertää!Se meni hyvin. Ruokana oli kanakeittoa ja vispipuuroa.
Huom! Olemme illalla ehkä paikallisuutisissa. Wilmassa on tarkemmat tiedot! :)
Hyvää viikonloppua!
t:Jenni-ope
torstai 18. syyskuuta 2014
puutyöt ei siis puukässää
Kuviksen tunnilla teimme puita. Sai tehdä ulkona jos halusi. Teimme fantasiapuun ja oikean puun. Tänään myös haahuilimme (tai no, tytöt haahuili). Sitten Jenni kuulutti että tanssitreenit olisi Seminaarisalissa :)
Sitten harjoitelimme tanssia unicefkävelyä varten ja oaj torilla, johon meitä pyydetiin. Kyllä vanha koirakin oppii uusia temppuja! Hehehe, ei vaiskaa!
Tänään tuli läksyksi:
-matikasta mökki 15. s135
- äidinkielestä tuli s23 t.2ab
t:åsa ja juliana
Sitten harjoitelimme tanssia unicefkävelyä varten ja oaj torilla, johon meitä pyydetiin. Kyllä vanha koirakin oppii uusia temppuja! Hehehe, ei vaiskaa!
Tänään tuli läksyksi:
-matikasta mökki 15. s135
- äidinkielestä tuli s23 t.2ab
t:åsa ja juliana
keskiviikko 17. syyskuuta 2014
Aurinkoinen päivä
Tänään tehtiin powe point-esityksiä, pelattiin 10monkeys-peliä, laskettiin päässälaskut, pelattiin tarkkuusfutista, työnnettiin kuulaa, heitettiin moukaria, treenattiin Hyvä kiertään, luettiin kirjoitelmia ja kirjoitettiin lauseita.
Olipas monipuolinen päivä!
Läksyt:
Matikka: mökki 14
Äidinkieli: Lue s. 22 (Artsi futistarzan) ja tee s. 23 teht. 1 vihkoon
Olipas monipuolinen päivä!
Läksyt:
Matikka: mökki 14
Äidinkieli: Lue s. 22 (Artsi futistarzan) ja tee s. 23 teht. 1 vihkoon
maanantai 15. syyskuuta 2014
tämän päivän ohjelma
Tänään oli 2h uskontoa. Sitten oli matikankoe. Menimme sitten jälleen kerran syömäään.Ruokana oli perunoita,nakkikastiketta ja salaattia. b ryhmällä oli englantia. a ryhmällä oli matikkaa. a ryhmä teki 10monkeys netti tehtäviä smartilla. Ja nyt me mennäänkin musiikin tunnille.
Läksyt:
Uskonto: lue s. 20-21 ja tee tehtävät 4 ja 5 abc
Lue uskonnon kokeeseen (22.9.) s. 6-21
Matikka (a-ryhmä): Kertaa kertotaulut ja kokeile pelata www.10monkeys.con -osoitteessa saamillasi tunnuksilla, jos ehdit ennen klo 16.00
BY.Juliana ja hänen apulaisensa Reetta
Läksyt:
Uskonto: lue s. 20-21 ja tee tehtävät 4 ja 5 abc
Lue uskonnon kokeeseen (22.9.) s. 6-21
Matikka (a-ryhmä): Kertaa kertotaulut ja kokeile pelata www.10monkeys.con -osoitteessa saamillasi tunnuksilla, jos ehdit ennen klo 16.00
BY.Juliana ja hänen apulaisensa Reetta
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






















.jpg)
.jpg)