perjantai 18. joulukuuta 2015

Pikkujouluperjantai

Tänään aamulla opiskeltiin vielä vähän fykeä eli puhuttiin maapallon vesivaroista ja kerrattiin veden kiertokulkua kuvien avulla. Sen jälkeen alettiin valmistautua pikkujouilemaan. Olimme tehneet Kahoot-visan 5c:n oppilaista. Taisto 5c:n tuntijasta oli tulinen ja sijoitukset vaihtelivat loppuun asti.

Oppilaat olivat keksineet ohjelmaa ja heittäytyivät hienosti omissa esityksissään. Saimme seurata kokkishowta, sketsihahmokisaa, voice of Finlandia, epähauskoja kotivideoita ja hurjaa muodonmuutosta. Pelasimme myös silmäniskumurhaajaa, jossa löytyi todellinen murhaajataituri. Lopuksi vietimme erään oppilaan läksiäisiä. Ruuaksi oli joulupuuroa, jota vain harvat jaksoivat syödä kunnolla, koska tänään sai tuoda omiakin herkkuja.

Huomenna jaan vielä todistukset ja sitten vapaudumme ansaitulle joululomalle!


t:ope

Tulostaulu Kahoot-kisasta.

Eräs sketsihahmoista

Kokkishown piparitaikina.

keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Yhteislaulu harjoituksia

Tänään aloitettiin Katrin hissalla, jossa käsiteltiin muinaissuomalaisten uskomuksia. Sen jälkeen saimme Jenniltä SUURET aplodit, koska olimme viimein laittaneet kenkämme hyllyyn siististi!:) Sitten meillä oli ussaa jossa esitimme pantomiimina omat tunnus eläimemme ja muut yrittivät arvata mikä eläin toinen oli. Sitten menimme isoon saliin yhteislaulu harjoituksiin. Menimme tänään aikaisimmin syömään ja ruokana oli palermon pastaa. Sitten saimme olla vartin pihalla ennen enkkua.


LÄKSYT:
US: Mieti kuvallinen symboli itsestäsi.
HI: EI LÄKSYY!
EN: EI LÄKSYY!

Terkuin: Lotta ja Veera! <3

tiistai 15. joulukuuta 2015

Tiistai 15.12

Tänään oli aluksi matikkaa jonka jälkeen oli ruokailu. Ruokana oli pinaattilettuja. Ruokailun jälkeen on välkkä ja sitten on kuvista.


LÄKSYT:
MA: Kt S.176 teht.1-2


Terkuin: Lotta ja Veera

maanantai 14. joulukuuta 2015

Kummi Tunti

  Päivä alkoi sillä, kun valmisteltiin isosali joulua varten. Laitettiin piuhat ja järjesteltiin tuolit.  Tämän urakan jälkeen alkoi kummitunnit. Leivoimme kummien kanssa pipareita joista sitten tulikin  aikamoisia sokeri pommeja! ;)  Kummituntejen jälkeen meillä oli hissaa jossa käsiteltiin Kreikan jumalia.

 LÄKSYT:
HI: valitse yksi kreikan jumalista ja kirjoita vihkoosi hänen tarinansa ja taitonsa.


Terveisin: Lotta (Pippuri) ja Maria (Sokeri)



perjantai 11. joulukuuta 2015

Tanssia ja koreografioita

tänään aloitimme matikan kokeella ja siitä jatkoimme lucia juhlaan lauloimme joulu juhla lauluja ja katsoimme lucia kulkuetta sitten menimme liikunta tunille tansimme siellä ja saimme tehdä omia koreografioita nyt odotamme a ryhmän äikän tuntia


Läksyt:ei mitään ja ei ole tietoa äikästä

kirjoittanut:Eemu

torstai 10. joulukuuta 2015

10.12.2015

Tänään oli matikka, biologiaa, musaa ja enkkua. Ruokana oli broileripihvejä ja perunamuussia.

Kirjoittajat: Aleksi K ja Andre

Läksyt:
Matikka: Lue kokeeseen
Biologia: MONISTE

keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Matikka-päivä

Tänään aamulla oli Katrin historian tunti, sen jälkeen oli uskontoa sitten biologiaa. Ruokana oli jouluruokaa. Sen jälkeen oli matikkaa.

tiistai 8. joulukuuta 2015

8.12.2015

Tänään oli matikkaa. Nyt on välkkä. Ruokana oli kalavuokaa, peruna ja suklaavanukasta.


Kirjoittajat: Aleksi K ja Andre


Läksyt:
  • MA: Harjoittele kokeeseen
  • s.158-159 loppuun
  • s.160 Kt.1-3
  • s.161-162 loppuun
  • s.163 Kt.1-2

maanantai 7. joulukuuta 2015

maanantai

ekalla tunnilla oli B: ryhmällä äikkää. sitten oli enkun koe ja sen jälkeen oli hissaa. sitten oli vain enään kaksi tuntia kässää.


LÄKSYT:

HISTORIA VALITSE KAKSI TEHTÄVÄÄ SIVULTA 79

sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Itsenäisyysjuhlapäivä

Perjantaina aloitimme koulupäivän juhlasalissa harjoittelemalla itsenäisyysjuhlaesitystä. Kokeilimme, että mikit toimivat ja siirtymät sujuivat. Juhla meni hienosti ja saimme esityksestä hyvää palautetta opettajilta. Juhlan jälkeen harjoiteltiin matikassa kolmion kulmien laskemista ja piirtämistä ja tutustuttiin veden ominaisuuksiin. Välkän jälkeen oli vielä vuoden viimeinen varsinainen enkuntunti ennen koetta. Oppilaat jaksoivat tämän koulupäivän tosi hienosti!

LÄKSYT:
Matikka kolmion kulmat kotitehtävälaatikko

torstai 3. joulukuuta 2015

Iloinen torstai päivä

Rakas päiväkirja,
Aloitimme päivän joulukalenterin avauksella. Sen jälkeen oli matikkaa, jossa opettelimme erilaisia kuvioita ja niiden nimeämistä. Sitten oli ruokailu. Ruokana oli lihapullia ja perunamuusia. Ruokailun jälkeen oli biologiaa. Kävimme myös läpi huomisen päivän ohjelmaa, koska huomenna on itsenäisyysjuhla. Seuraavaksi menemme Sibelius-konserttiin, jonka jälkeen pääsemme koulusta. Hyvää päivän jatkoa!


LÄKSYT:
BG: moniste loppuun
MA: s.148 kotitehtävä laatikko
(Jos sinulla on A2-kieli muistathan kysyä ja tehdä myös siitä läksyt!)



T:Siiri ja Veera

keskiviikko 2. joulukuuta 2015

keskiviikko

tänään ensimmäisellä tunnilla oli hissaa ja toisella oli uskontoa ja aamun avaus. sitten oli b- ryhmällä matikkaa ja b- ryhmällä enkkua. sitten oli enään musiikkia ja äikkää.


läksyt.

bg: Lue s. 98-99

historia: moniste

maanantai 30. marraskuuta 2015

Maanantai

Tänään ensimmäisellä tunnilla oli B-ryhmällä enkkua ja A-ryhmällä matikkaa.toisella tunnilla oli hissaa ja seuraavalla äikkää. sitten oli kaksi tuntia kässää.


LÄKSYT:

Historia: sivu 73 teht 1-4

Äidinkieli: sivu 65 teht 1-2

perjantai 27. marraskuuta 2015

perjantai

tänään ensimmäisellä tunnilla oli itsenäisyys päivän esityksen harjoitukset. Sitten oli äikän koe. sitten oli fykeä ja matikkaa enään.



LÄKSYT:


FYKE: SIVU 25-27 TEHT 1-3


MATIKKA: SIVU 140 KOTITEHTÄVÄT 1-3

torstai 26. marraskuuta 2015

torstai

Tänään ensimmäisellä tunnilla  oli musiikkia.sitten oli välkkä ja sen jälkeen oli matikkaa. sitten menimme syömään ja oli biologiaa. sitten oli enään enkkua.



LÄKSYT:

MATIKKA: s. 136 teht 1-2

BIOLOGIA: S. 94-95 tee 2 tehtävää

keskiviikko 25. marraskuuta 2015

Harjoitukset

Tänään aamulla koulu alkoi 8.30. Ekana meillä oli historiaa ja meillä oli sijaisena Tuulia. Sitten meillä oli uskonnon testi.Oli kiva-tunti. Ruokana oli lasangettea.Meillä oli ennen ruokailua itsenäisyysjuhlan harjoitukset, jotka menivät hyvin.  Tänään meillä on vielä äidinkieltä ja musiikkia.
LÄKSYT:
Hi: s.155 t. 1-3
En: ex. 5 p.70 ex. 10 p. 71 ex. 11 p.72
Äi: Lue kokeeseen!!

Moro.....Sara & Iida kirjoitti :)

maanantai 23. marraskuuta 2015

alastomat olympialaiset

Tänään oli ensiksi B-ryhmällä matikkaa.Sitten oli B-ryhmällä enkkua ja A- ryhmällä matikkaa. Sitten käytiin historiaa ja hitoriassa vanhoja olympialaisia. Sitten oli enään kaksi tuntia käsitöitä.



LÄKSYT:

MATIKKA: SIVU 128 TEHT 1-2.

HISTORIA: SIVU 71 SUURENNUSLASI TEHTÄVÄT



perjantai 20. marraskuuta 2015

Lasten oikeuksien päivä

tänään aloitimme fykellä kävimme läpi fyken koetta ja tehtiin pieni koe kasviksilla sitten etenimme matikkaan geometriaan ja kävimme läpi geometrian vanhoja asioita sitten katsoimme elokuvan Joulutarina ja lahdimme ruokailuun ja söimme hampurilaisia


läksyt: matikka s.124 kt 1 fyke kpl 9 1-3 ja selvitä kauan selviää ilman vettä


kirjoittanut Eemu koska Aleksi vain pelleilee

torstai 19. marraskuuta 2015

Torstai koulupäivä

Tänään ensimmäisellä tunnilla oli musiikkia. sen jälkeen oli välkkä. Välkän jälkeen oli matikkaa.Matikassa menimme geometrian juttuja.Menimme sitten syömään. Ruokana oli Kepakkoa ja perunamuusia. Sen jälkeen meillä oli biologiaa.Kävimme läpi elämän keskiaikaa. Sitten oli välkkä. Välkänjälkeen meillä oli englantia. Koululoppui

kotitehtävät
matikka s. 120 kt mökki
bg s.92-93 teht 1-3 3tehtävä n vapaaehtoinen.
englannista emme tiedä vielä. ARVOITUS

Kirjoittajat juliana ja reetta

keskiviikko 18. marraskuuta 2015

18.11

Tänään oli Historiaa, Biologiaa ja Enkkua ja Äikkää.
Ruokana oli kasvissosekeittoa ja riisipiirakkaa.


LÄKSYT:
Historia: s.152-157 lue + 2 kysymystä
Uskonto: Lue kpl 5-8 alleviivaa tärkeimmät asiat ja kpl 8 tehtävät.


Kirjoittajat: Aleksi K ja Eemu

tiistai 17. marraskuuta 2015

17.11

Tänään aloitimme matikan kokeella. Sitten luimme kirjotelmia. Äsken oli ruokailu. Ruokana oli uunikalaa ja perunalisäke. Nyt on välkkä ja kuvistunnit.

Läksyt:
Ei läksyä!

Kirjoittajat: Aleksi K ja Andre

maanantai 16. marraskuuta 2015

16.11.

Tänään oli matikkaa, enkkua, historiaa ja kohta kässää.
Ruokana oli possukastiketta ja perunaa.
LÄKSYT:
MA: Harjoittele kokeeseen!
ÄI: KIRJOTELMAVIHOT!

Kirjoittanut: Andre ja Aleksi K.

perjantai 13. marraskuuta 2015

Kirpputori ja säbää

Tänään ensimmäisenä oli fyke:n koe. Sen jälkeen oli matikkaa jossa kertasimme asioita koettä varten joka on TIISTAINA 17.11!  Sitten lähdimme säbähallille pelaamaan säbää, kun olimme halilla laitoimme pelit pystyyn ja aloimme pelaamaan. Seuraavaksi A-ryhmällä on äidinkieltä. B-ryhmä on jo päässyt koulusta.



LÄKSYT: FYKE: ei tullut!
                 MA: harjoittele kokeeseen!
                 ÄI: (VAIN A-ryhmä) ei tietoa mutta muistakaa tehdä äikän läksyt!
'

T: apulaistontut

torstai 12. marraskuuta 2015

Maisteltiin marjoja

Tänään oli ensimmäisellä tunnilla musiikkia. sitten oli biologian lapsi opetuksia. Eli että lapset opettivat toisia. Kävimme siinä läpi metsän ja järven. Sitten oli välkkä ja välkän jälkeen on enkkua.

läksyksi tuli:

BG: s.30-31 teht. 1


tehnyt:Veera,Rosanna




keskiviikko 11. marraskuuta 2015

#tänäänolikivapäivä

Aloitimme tänään hissalla Suomen esihistorialla.Sen jälkeen oli palkintotunti menimme sardiinipurkkia ja söimme herkkuja.Sitten oli bilsaa ja käsittelimme maatila-aihetta.Ruokana oli kanakeittoa sitten oli enkkua ja äikkää.


LÄKSYT:Bilsa lue s.24-25
Historia:S151 teht 1-5 selitä mikä oli hämeen tilanne juuri jääkauden jälkeen.
äikkä moniste

tiistai 10. marraskuuta 2015

tiistai 10.11

Tänään meillä alkoi 10.30 koulu. Ekalla tunnilla meillä oli äidinkieltä ja toisella tunnilla meillä oli matematiikkaa.Tänään ruokana oli lihaperunasoselaatikko ja salaattia. välkkä alkoi 12.15 ja loppui 12.45 Välkän jälkeen meillä oli kuvista.


KOTITEHTÄVÄT:
matikasta s.116-117 2 seuraavaa tehtävää.
äidinkieli kirjoitelmavihko. kirjoita kirjoitelma maanantaiksi

maanantai 9. marraskuuta 2015

Maanantai

Tänään aloitimme B-ryhmän matikalla ja teimme kertaustehtäviä.Sitten oli enkkua ja matikkaa.sen jälkeen oli hissan esitelmiä ne oli kivoja.Ruokana oli makkarakastiketta ja perunaa ja sitten on vielä kässää ja kieliä.

perjantai 6. marraskuuta 2015

säbää ja nenäpäivä disco

Tänään ekalla tunnilla olitiin koneella. Sen jälkeen oli liikuntaa sitten ruokailu ruokana oli
kinkkukiusausta sen jälkeen a-ryhmällä oli  K Vn äikän tunti.tyttöjen koris joukkueen nimet oli
marjamehut ja pullamössöt

läksyt:lue fyken kokeseen s10-22

kirjoittanut:andre ja tarkistanut eemu


torstai 5. marraskuuta 2015

Pwärinää

Tänään oli musiikkia,matikkaa,biologiaa ja enkkua. Ruokana oli perunaa ja jauheliha kastiketta.Musiikissa opettelimme pianon nuotteja. Matikassa oli kertaustehtäviä. Biologiassa tehtiin ryhmätöitä. Enkusta ei ole vielä tietoa.


LÄKSYT:
Matikka: s. 111-112 tehtävät 2 ja 3 ja mökin 1 tehtävä
Biologia: oman opetus kappaleen luku!!
Enkku: Ei tietoa!!

keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Tänään aloitimme historialla oli iso koe koe oli keski vaikea sitten menimme aamun avaukseen lauloimme pari virteä sitten tulimme luokkaa tekemään uskontoa jatkoimme siitä bilogiaan aloimme tekemään ryhmätyötä

kirjoitanut:eemu


läksyt:uskonto s25 teht 1-4 biologia ryhmätyö loppuun

tiistai 3. marraskuuta 2015

Tiistai

Oli matikkaa ja äikkää. Sitten oli ruokailu, sen jälkeen välkkä ja kuvista.


LÄKSYT:
MA s.108 kt.1-2

maanantai 2. marraskuuta 2015

Tänään aloitimme matikkalla ja b-ryhmä meni enkkuun. Sen jälkeen aloitimme isänpäivälahjoilla ja historialla.
Kun olimme valmiit menimme ruokailuun. Ruokana oli kalakeittoa ja omenaa.

Kirjoittanut: Eemu ja Aleksi.K


Läksyt: Matikka 102-103 loppuun ei kotitehtävä laatikkoa.
Historia: Ryhmätyö valmiiksi.

perjantai 30. lokakuuta 2015

Perjantai

Tänään oli fysiikkaa ja siellä poltettiin open hiuksia ja sitten oli matikkaa sieltä tehtiin kertolaskuja murtolukuna ja sitten oli liikkaa

Läksyt: fyke lue s 20-21 t 1-3 matikka 99 loppuun kotitehtävät loppuun

torstai 29. lokakuuta 2015

Torstai

Musiikkia oli aamulla ja välkkä ja sitten matikkaa ja pelattiin kummien kanssa lautapelejä


LÄKSY:
MATIKKA S:94-95 loppuun


kirjoittanut: roni & andre ( joka ei ole kirjoittanut)




keskiviikko 28. lokakuuta 2015

Kylmä paivä

aamulla oli historiaa ja mentiin tietovisaa. ja oli uskontoa bilsan koe

Läksyt: enkku s kirjoita vihkoon mustat sanat lue kpl 4 harjoittele t 8 lue

Kirjoittaja ronia auttanut andre

maanantai 26. lokakuuta 2015

Maanantaipäivä

Läksyt:

matikka s:90-92 kt1-2

LUE biologian kokeeseen

Tehtiin matikkaa ja historian ryhmätyötä tietokoneilla ja tableteilla. Tabletilla etsittiin tietoa ja toisella koneella myös. lopuksi meillä on käsityötä

perjantai 23. lokakuuta 2015

SAIRAAN NOPEE PÄIVÄ

Tänään oli perjantai pwärinät. Aamusta olimme Action Factory:ssa, koska olimme voittaneet Omin voimin kouluun -kisan!!! Siellä olimme noin 2 tuntia ja siitä menimme koululle ja tarkistimme matikan läksyt. Seuraavaksi on äidinkielitunti A-ryhmällä. SAIRAAN NOPEE!


Rosanna ja  Maria

LÄKSYT:

Matikka: s. 82-83 loppuun ja s. 84 Kotitehtävät
Äidinkieli (A): s. 42-43 Lue ja tehtävä 3




torstai 22. lokakuuta 2015

KORISPÄIVÄ - lyhyt ja ytimekäs

LÄKSYT:

KE 21.10.
UE: Lue s. 20-21 ja tee tehtävä 1 vihkoon
BG: Lue s. 22-23 ja tee moniste kasvien luokittelusta
ÄI (B): Lue s. 42 ja tee s. 43 teht. 3 kotona vihkoon

TO 22.10.
BG: Lue kokeeseen s.4-23 ja tee Kertaus-moniste
MA: s. 78-79 loppuun ja s. 80 Kotitehtävät


Pitkästä aikaa opekin tässä kirjoittelee. Järjestäjät ovatkin olleet aktiivisia kirjoittajia. Eilen Hämeen Sanomien toimittaja kävi jututtamassa minua ja oppilaita Liikkuva koulu-aiheesta. Lehtijuttu ilmestyy huomenna. Eilen oppilailla oli erityisopettajan pitämä tekstisanelu, jota tehtiin pitkään ja hartaasti.

Tänään meillä oli "Korispäivä -lyhyt ja ytimekäs". Näin oppilastiimi oli sen kirjannut. Lähdettiin vähän aikaisemmin välkälle ja pelattiin korista luokkajoukkueilla. Itsekin olin mukana pelailemassa. Se oli vaihteeksi tosi kivaa!

Tänään sain myös jakaa käytöskukkasia koko alkuviikon ajalta ja vielä kaikilta päiviltä... Huh huh! Palkintotunti on vain kolmen käytöskukkasen päässä. Syysloma on tehnyt ilmeisesti hyvää (ja istumajärjestyksen vaihdos).

t:Jenni-ope

tiistai 20. lokakuuta 2015

PÄIVÄSTÄ PÄIVÄÄN

Heipsan terveppä heipsan!! Tänään oli välkkäri kokous (vain välkkärit). Sitten oli matikan tunti. Ruokana tänään oli riisiä ja kanakastiketta. Ainiin. Meillä olikin noin tunti kirjoitelmien tekemistä ja sitten matikkaa. Saimme myöskin tuoda omia urheiluvälineitämme.

LÄKSYT:
 ÄIKKÄ: KIRJOITELMA LOPPUUN!


















T: JÄRJESTÄJÄT:)

maanantai 19. lokakuuta 2015

Urheilu Viikko

Tänään meille tuli uudet istumajärjestykset. Kaksi poikaa ja kaksi tyttöä vierekkäin tai kaksi tyttöä ja yksi poika taikka toisinpäin. Ruokana oli nakkikeittoa. Tänään oli A-ryhmällä aamulla matikkaa. B-ryhmä tuli kouluun ja siirtyi tekemään matikkaa taas kun A-ryhmä englantia. Sen jälkeen teimme omissa ryhmissämme historian työtä. Työ on hyvin mielenkiintoinen. Lähdimme sitten syömään ruokalaan. Kohta on käsityötä. A-ryhmällä on rättikässää ja B-ryhmällä puukässää. Sitten se vaihtuu. Jos on lisäkieli, niin lähtee opiskelemaan sitä. Tämä viikko on urheiluviikko. Hyvää viikkoa kaikille.

T. Maria ja Rosanna

perjantai 9. lokakuuta 2015

Suohirviöt

Tänään aloitimme koulun Fykellä meille tuli testi atomeista sen jälkeen oli lukupalkki tunti, sen jälkeen menimme suunnistamaan kahtoi lammelle. sitten tulimme takaisin kouluun ja menimme ruokalaan. Ruokana oli palermon pastaa. sitten a-ryhmällä oli äikkää ja b-rihmä pääsi kotiin.



LÄKSYT:fyke s19 t1-3, moniste loppuun (äikkä)






kirjoittajat:andre ja akusti




torstai 8. lokakuuta 2015

ETSINTÄKUULUTUS OPETTAJA!

Tänään aamulla kellot soi. Menimme maiseman musiikkiluokkaan, mutta Katri ope tuli sanoon että musa-ope on jossain. Sitten menimme musa-open luokkaan. Siellä ei ollut ketään. Sitten menimme luokkaan ja siellä ei ollut ketään. Menimme B-osan musiikinluokkaan. Siellä ei ollut ketään. Sitten menimme seminaarisaliin. Siellä se mus-ope oli. Sielä se istu kitara kädessä. Sitten katsoimme pienen esityksen ja pääsimme välkälle. Välkän jälkeen oli matikan tunti. Sen jälkeen oli ruokailu. Ruokana oli kebakoita ja perunamussia. Sitten oli biologian tunti. Nyt on välkkä. Seuraavaksi on enkun tunti ja A2-kielet.


Kirjoittajat: Aleksi ja Andre

keskiviikko 7. lokakuuta 2015

Kylmempi päivä

Tänään aloitimme historian tunnilla. Sen jälkeen oltiin koneilla me pelattiin niilä 
kiva peliä. sen jälkeen oli välkkä, välkällä oltiin pikku kummien kanssa. sen jälkeen oli ruokailu ja enkkua sitten oli matikan tunti ja sen jälkeen musan tunti




LÄKSYT :    
HISTORIA:
Lue s.32-37+ keksi 2 kysymystä+ s.37 t. 5




KIRJOITTANUT: ANDRE JA ALEKSI K.

tiistai 6. lokakuuta 2015

kylmä päivä

Tänään aamulla oli äikkää sen jälkeen matikka ja ruokailu. Ruokana oli uunikalaa. sen jälkeen
saimme kokeet ja menimme välkälle. sitten oli kuvistunti.


Läksyt:

MATIKKA: S.70-71 LOPPUUN JAKOTITEHTÄVÄ S72
ÄIKKÄ MONISTE LOPPUUN

maanantai 5. lokakuuta 2015

Historiallisia tutkimuksia

Tänään aloitimme b-ryhmän matikalla ja sitten tuli a-ryhmä a-ryhmällä oli matikkaa ja b-ryhmällä oli enkkua
historian tunnilla puhuttiin eri egyptin aiheista kuten lääkitsemisestä siihen aikaan teimme tutkimusta ja mennimme ruokailuun




Läksyt:matikka s. 67 loppuun ja kotitehtävät sivulta 68


Kirjoittanut:Eemu,andre

perjantai 2. lokakuuta 2015

SUUNNISTUSTA AHVENISTOLLA!

Tänään meillä oli fykeä eli fysiikka kemiaa jossa käsittelimme atomeja.Sen jälkeen meillä oli lukupalkit joissa luemme jotain kirjaa eli joko Ronja ryövärin tytärtä,Futistähtiä,Matildaa tai Faaraonkuutio.Sitten menimme suunnistamaan Ahvenistolle.Sen jälkeen meillä oli ruokailu jossa oli puuroa.Sitten A-ryhmällä on äikkää ope tuli just luokkaan eli MOIII!

torstai 1. lokakuuta 2015

6-luokkien näytelmä

Tänään ensimmäisellä tunnilla meillä oli musiikkia. Seuraavalla tunnilla meillä oli matikkaa ja me teimme murtolukuja.Sitten me menimme syömään ja kattomaan 6-luokan näytelmää. Enään oli vain enkkua.



LÄKSYT:


MATIKKA: s.63 loppuun ja s. 64 kotitehtävät

keskiviikko 30. syyskuuta 2015

Keskiviikko

Moi. Tänään me ei tehty melkeen mitään. Ruokana oli kasvisbroileri keittoa joka oli ihan sairaan pahaa. Ainii oli meillä kyl matikan koe joka oli aika vaikee. Me tehtiin jätti piirrustuksia egypti aiheisista tyypeistä. Ja vikalla tunnilla oli musaa. LÄKSYT: Historia: LUE s.30-31 ja tee tehtävät 1-4. Uskonto: Lue kokeeseen. A-ryhmälle tuli enkusta läksyksi ex. 9 p.36, ex. 17 p.39 ja ex. 18 p. 40. B-ryhmälle tuli äikästä läksyks s.40 teht.1.   Mut moikka!

                                                   T:Iiiduliinu ja Sarapara :D

tiistai 29. syyskuuta 2015

tavallinen päivä

Tänään aloitimme kertotaulutestillä ja omavihkoilla teimme niitä hetken ja aloitimme äikän.
Sen jälkeen oli matikkaa. Ruokana oli lihaperunasoselatikkoa, sen jälkeen menimme välkälle ja seuraavaksi on kuvista.

LÄKSYT:
Harjoittele matikankokeeseen
Äidinkieli s41 t.3

maanantai 28. syyskuuta 2015

KARKKII

Tänään ensimäisellä tunnilla meillä oli matikkaa B-ryhmällä.

Sitten oli toisella tunnilla oli B-ryhmällä enkkua ja A-ryhmällä enkkua.Sitten oli kaksi tuntia historiaa.
Enään oli vain käsitöitä. Ruokana oli nakkikastiketta ja makaroonia. Sitten me söimme Jennin karkit.


Läksyt:

HISTORIA:  44-49 KAIKKI TEHTÄVÄT

MATIKKA:  60-61 kaksi tehtävää oman valinnan mukaan vihrältä, keltaiselta tai punaiselta alueelta


Niin ja sellainen kiva uutinen tuli, että voitettiin Omin voimin kouluun-kampanja! :)


torstai 24. syyskuuta 2015

Mainoksia


Tiistaina teimme mainoksia Pimeän kaupan iltaa varten ja keskiviikkona jatkoimme niitä vielä. Keksiviikkona oli sukkulaviestikisa, jossa 2.- ja 4.luokat voittivat koulujen välisen mestaruuden.







Poistumisharjoitus

Tänään meillä oli ensimmäisellä tunnilla musiikkia ja tuli poistumis harjoitus. Toisella tunnilla meillä oli kaksois tunti matikkaa. Sitten oli enkkua ja päivä loppui.



LÄKSYT: MATIKKA SIVU 58-59 LOPPUUN

Image result for tulipaloTEKIJAT: Kasperi Matias

tiistai 22. syyskuuta 2015

Tiistain touhut

Tänään ekalla tunnilla  eillä oli äikän koe. Meillä oli ruokana pinaattilättyjä , perunasalaattia ja tomaatti kuutiota. Ruokailun jälkeen oli matikkaa . matikassa meillä oli allekkain jakolaskua. Sitten oli välkkä. Välkän jälkeen meillä oli kuvista. . kuviksessa me tutkitiin mainoksia ja tehtiin mainos julisteet pimeän kaupan iltaan

MATIKANKOE 29.9.15

                                       Läksyt:
Matikka: Jakaminen allekkain , moniste loppuun 
Ei muuta läksyä



                                 T: Nea,Reetta,Juliana

maanantai 21. syyskuuta 2015

SYNTTÄRIT

Tänään B-ryhmällä oli matikkaa ensimmäisellä tunnilla kun A-ryhmä ei ollut tullut kouluun vielä.Toisella tunnilla A-ryhmällä oli matikkaa ja B-ryhmällä enkkua. Sitten koko luokalla oli äikkää ja menimme syömään.
Nyt meillä on enään kaksi tuntia käsityötä. Tänään B-ryhmä aloittaa tekemään shortseja. Ruokana oli kalakeittoa ja omena.

Image result for kalakeitto

Läksyt:

Matikka: sivu 52 kotilaatikko ja 50 sivu loppuun

Enkku:  s.36 tehtävä 10 ja 37 tehtävä 12  ja start kolme loppuun Image result for karkki