perjantai 29. huhtikuuta 2016

Pizza perjantai

Tänään aloitimme päivän fyken kokeella. Sitten oli talent kilpailu. Talentin jälkeen siirryimme ulos liikunnan tunnille. Me pelasimme jalkapalloa ja pesäpalloa. Sitten oli ruokailu jossa oli ruokana pizzaa ja jäätelöä.

EI LÄKSYÄ! HYVÄÄ VAPPUA!

torstai 28. huhtikuuta 2016

moi

Tänään oli kiva päivä. Ekalla tunnilla oli musiikkia. Musiikissa menimme levyraatia. Se oli kivaa. Sitten ooli välkkä. Välkän jälkeen me puhuttiin palkintotunnista ja leirikoulusta. Seuraavaksi oli biologiia ja kohta on englantia.


BG: harjoittele euoroopan maat ja pääkaupungit ja valitse kolme maata josta olet kiinnostunut.

keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

keskiviikko päivä

Tänään koulu alkoi 8.30 historian tunilla. Esitettiin esitykset kaikki omasta viikingi aiheesta.
Historian tunnin jälkeen oli biologiaa. Biologiassa kävimme Eurooppaa. Sitten oli välkkä. atoi vettä. Välkän jälkeen oli äidinkielä. Ja sitten päästiin koulusta! Jee!

Läksyt:
biologia: lue s.58-59 ja moniste
historia: päätä historiallinen hahmo kenestä kirjoitat yhden sivun tietoa
matikka: s. mikä osaa aukaema loppuun ja toisesta aukeamasta omia tehtäviä

tiistai 26. huhtikuuta 2016

DISCO LÄHESTYY XD

Tänään aloitimme päivän kuviksella. Aloittelimme äitien päivän lahjojen tekemistä. Sitten oli ruokailu jossa oli ruokana puuroa ja salaattia. Seuraavaksi on matikkaa. Matikan jälkeen on historiaa ja historian jälkeen on musiikkia.

LÄKSYT:
Matikka: s. 164 ja kt 1-2
Historia: Lue s. 126-129 teht. 1-4 valitse kaksi!


T: Järjestäjät

maanantai 25. huhtikuuta 2016

maanantai 25.4.

Läksyt:

Matikka: s. 158-159 ja s. 160 Kotitehtävät (valitse 4)


Tänään oli äidinkielen koe ja matikkaa. Sitten lähdettiin tekemään "rynnäkkö" Goodmaniin. Oppilaat jakautuivat ympäri kauppakeskusta ja nopeimmat olivat takaisin muutamassa minuutissa. Ne, joilla kesti kauiten, tulivat aika runsaiden arpajaispalkintojen kanssa takaisin. :) Meitä tuki mm. RAX, Clas Ohlson, Glitter, Emotion, GrenWhale, Punnitse & Säästä sekä Kirja & Idea

keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

Keskiviikko puuhat

Ensimmäisellä tunnilla meillä oli historiaa ja me esittelimme historian töitä. Toisella tunnilla oli uskontoa. Uskonnon tunnilla me katsoimme meidän tekemiä elokuvia. Sen jälkeen oli välkkä. Välkän jälkeen oli biologiaa. tuli paljon unohduksia. Biologian tunnin jälkeen oli ruokailu. Ruokana oli nuudeliproileria ja salattia. 12.15 alkoi toinen välkkä. Lopuksi oli äidinkieltä. Menimme 3b:een luokkaan.





Läksyt!

- Äikkä harjottele kokeeseen S. 88-91 ja moniste
- Uskonto lue S. 71-72 teht. 1-2
- Historia lue Viikinki kylistä S. 190-193
- Englanti S. 154 (kokonaan)


Kirjoittajat:Juliana ja reetta:)

tiistai 19. huhtikuuta 2016

Maanantai 18.4. ja tiistai 19.4.

Maanantain ja tiistain kotitehtävät:

Äidinkieli (b-ryhmä) 
s. 88-89 tehtävät loppuun
s. 90 teht. 5-7 (2 erilaista lausetta per sana)

Matikka
s. 148 Kt. 1-2

Historia
Lue s. 120-121, teht. 1-2 sivulta 125


sunnuntai 17. huhtikuuta 2016

perjantai 15.4.

Tänään suunniteltiin discoa, joka järjestetään 26.4. Ope toimi kirjurina ja oppilaskunnan hallituksen jäsenet puheenjohtajina. Keskustelua tuli todella paljon ja puheenvuorojen pyytämistä piti harjoitella toden teolla. Saatiin tosi paljon asioita sovittua, mutta vielä jäi joitain vastuita jakamatta. Jokaisen pitäisi osallistua jollain tavalla. Teimme myös mainoksia kuvisluokassa. Tähän suunnitteluun meni liikuntatunnit tänään. Ensi viikolla on 7 tuntia varattu liikuntaan, joten eiköhän tämä mennyt ihan oikein.

Läksyt:

Matikka: kpl 35 aukeamn perustehtävät loppuun ja kotitehtävät 1-2
Fyke: kpl 22 lukuläksynä ja moniste vihosta

keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Ensi-illassa tänään: kirkolliset toimitukset

Tänään aamulla historian esitelmä oli kestänyt kokonaisen oppitunnin. :) Sen jälkeen kuvattiin lyhytelokuvia kirkollisista toimituksista pari tuntia. Meillä oli kaste, konfirmaatio, häät, hautajaiset sekä jumalanpalveus. Alakerran urkuja käytettiin hyväksi ja pihalla onniteltiin rippilapsia. Myös virsiä veisattiin ja sanottiin tahdon.

Kaikki ryhmät saivat elokuvansa valmiiksi ja ehdimme katsoa ne päivän päätteeksi. Historiantunti siirtyi eiliseltä tälle päivälle. Opiskelimme Rooman valtakunnan mahtavuutta tieverkostoineen ja akvedukteineen.

Läksyt:

A-ryhmä matikka s. kpl 35 tehtävät 1-3 aukeamalta loppuun ja Kotitehtävälaatikko
Historia s. 116-119 lukuläksy ja s. 119 tehtävät vihkoon

torstai 7. huhtikuuta 2016

Poltto pallo pelit

Tänään meidän päivä alkoi musiikin tunnilla ja musiikin tunnin jälkeen oli välkkä ja välkän jälkeen oli dodgeball - turnaus ja me päästiin jatkoon ja kohdataan huomenna jotkut kuutosluokkalaiset.
Läksyt: Maantieto lue s. 40 - 41 tee moniste loppuun. Matikka s. 126 - 127 kt. 1 - 3 s. 128




Kirjoittaja : Aleksi.v

keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Keskiviikko

aamulla oli hissaa ja sitten oli ussaa ja bilsaa ja b ryhmällä enkkua

Läksyt:maantieto moniste t2 loppuun katrin hissa t1-3 A-ryhmä matikka S126-127

tiistai 5. huhtikuuta 2016

Tiistai

Tänään aamulla oli kuvista ja ruokailu ruokana oli riisiä ja kanakastiketta välkän jälkeen oli matikkaa ja historiaa

Läksyt:S124 KT laatikko ja sivu s122-123 loppuun.

Kirjoittaja Roni

maanantai 4. huhtikuuta 2016

Hauska päivä

Tänää aamulla oli enkkua kaikilla ja sitten oli matikkaa

Läksyt enkku S:133 T4 Lue sanakokeeseen suomenna kappale mielessään suomeksi

perjantai 1. huhtikuuta 2016

Aprillipäivä

Olen jo eilisestä asti miettinyt, millaisen aprillipilan oppilaat järjestävät minulle kostoksi viimevuotisesta yleistiedon valtaknnallisesta kokeesta. Se oli vaivalla tehty ja kutkuttava aprillipila oppilaille. Tänä vuonna YRITIN huijata, että maanantain matematiikan koe on peruttu ja se tehdään tänään Kahoot!-kyselyllä. Ei mennyt alkuunkaan läpi. Olin kuitenkin tehnyt Kahoot!-visan, jossa oli matikan tehtäviä ja lopuksi aprillikysymys. Osa oppilaista olisi mielellään vaihtanut matikan kokeen arvosanan tähän Kahoot-arvosanaan. Paras tulos oli nimittäin 9-. :)

Aamulla teimme fyke-juttuja TOY-luokassa ja henkilökunnan taukotiloissa. Kokeilimme erilaisilla paperilennokeilla ilmanvastuksen ja mudon vaikutusta tippumisnopeuteen. Se oli kivaa ja meni hyvin.

Liikunnassa pelattiin futsalia Kaikki pelissä-joukkueilla ja sitten treenattiin dodgeball-peliä. Dodgeball sai odotetusti tunteet kuumenemaan. Varsinkin siinä vaiheessa kun pelasimme 5d:tä vastaan. Ensi viikolla pelataan vitos-kutosten turnaus, joten nyt on korkea aika harjoitella ja hioa taktiikkaa.

A-ryhmä kirjoitti vielä dekkareita Katrin kanssa ja sain Katrilta hyvää palautetta:


Läksyt:

Fyke: lue kpl 20 ja tee moniste loppuun
Matikka: harjoittele kokeeseen JAKSO 2