maanantai 31. lokakuuta 2016

Iloista Energiaa :))))

Hei kaikki uskolliset lukijat,

Tänään tässä blogissa me jaamme iloista energiaa. :) (lähetin teille hymynaaman, jotta herrasväen ei tarvitsisi nostaa omia suupieliään.Ole hyvä.)

Tänään tässä ihanassa keltaisessa koulusamme aloitimme maantiedon tunnilla, sitten menimme sipsuttaen pelamaan kivojen kaverien kanssa lenttistä ja korista. Tämäpä mukavaa. :)

Meidän luokalle tuli uusi Tet-opiskelija. Tyttö.

T: Ilopillerit :::))))))))))))))

perjantai 28. lokakuuta 2016

Palohälytysperjantai

Tänään oli hissan koe ja sen jälkeen vähän perehdyttiin Suomen keskiaikaan ja puhuttiin discojärjestelyistä. Ruotsin tunnin jälkeen ruokailun ja kirpparin aikana tapahtui yhtäkkinen palohälytys. Jouduimme siirtymään ulos. Osalla ei ollut kenkiä... mutta kaverit kantoivat ja päästiin hyvin turvaan kentälle. Palohälytyksen aiheutti laitevika.

Hyvää viikonloppua!

Läksyt:

Ruotsi: s. 44 teht. 2 + tekstikirja s. 20 teht. 1
Matikka: s. 98-99 loppuun ja s. 100 Kt. 1-2

torstai 27. lokakuuta 2016

Touhukas torstai

Koulupäivän tänään aloitimme käsitöillä. Kaikki varmaan lopettelevat kohtapuoliin töitään. Sitten oli rupokailu, jossa oli ruokana jauhelihakeittoa. Ruuan jälkeen menimme englantiin, jossa oli uudet istumapaikat. Seuraavaksi on äidinkieltä ja saksa niillä, joilla se on.

LÄKSYT:

EN: teht. 14, 15 ja mustat sanat kpl 4 ja niistä lauseita.
ÄI: ?

keskiviikko 26. lokakuuta 2016

Kalpea keskiviikko

Tänään alkoi uusi jakso uskonnossa. Tästä lähtien tämän jakson ajan meillä on siis uskontoa Raimon luokassa. Sitten oli valinnaiset. Tyttöjen liikunnan valinnaisissa opettelimme itsepuolustusta. Se oli oikeasti opettavaista! Sitten oli ruokailu.Ruokana oli kebab-kiusausta. Seuraavaksi on matikkaa ja musiikkia. Muistakaa perjantaina oleva historian koe!

LÄKSYT:
US: Vastaa Suuri kertomus kirjan sivun 193 tehtäviin ja Raimon esittämiin kysymyksiin.
MA:?

tiistai 25. lokakuuta 2016

Lunta tuprutteleva tiistai

Aloitimme tämä kirpeän tiistain A2-kielillä, jotka siis ovat vain niille, jotka ne ovat ottaneet. A2-kielien jäölkeen koko 6C-luokka tuli kouluun ja yhteisten asioiden läpikäymisen jälkeen klo 9.30 menimme isoon saliin, jossa esiteltiin koko koulumme henkilökunta. Isossa salissa rehtorimme puhui myös tervehtimisestä ja hyvän ensivaikutelman antamisesta. Sen jälkeen oli oppilastiimi-tunnit. Niissä suunnittelimme mm. Halloween-discoa ja semppu-TV:n aiheita. Sitten menimme syömään. Ruokana oli kalapihvejä ja perunamuusia. Ruokailun jälkeen oli koko luokan enkun tunti. Seuraavaksi on matikkaa ja maantietoa sitten pääsemme kotiin.

LÄKSYT:

Englanti: ex.7 p.49   ex.5 p.49 (vihkoon)    ex.6 p.49     ex.12 p.51  

Henkilökunta esittäytyy

Muistakaa tervehtiä!

Semppu-TV-ideointia

Stailattu tietsikkaluokka!

maanantai 24. lokakuuta 2016

Mahdoton maanantai

Hyvää YK-päivää ja koulun alkua loman jälkeen! Tänään aloitimme ensimmäisen koulupäivän syysloman jälkeen lomakuulumisten kertomisilla. Kävime läpi, että mitä kaikki olivat tehneet loman aikana. Sitten oli englantia, jonka jälkeen menimme välkälle. Välkän jälkeen oli liikuntaa, jossa harjoittelimme lentopallon perustekniikoita. Sen jälkeen menimme ruokailuun. Ruokana oli riisiä ja kanakastiketta. Seuraavaksi meille tulee puhumaan Unicefistä Eija Ahvo. Sen jälkeen on ruotsia, jonka jälkeen pääsemme syysmaanantain loppuviettoon. :)

LÄKSYT:

Maantieto: Väritä Aasian kartta. Ja 1.11 mennessä täytyy olla valmiina tietosivut sademetsästä, savannista ja aavikosta.
Ruotsi: ?

torstai 13. lokakuuta 2016

Torstai

Käsityössä jatkoimme töitä ja melken kaikkia sai valmiiksi ja joillakin on vielä itsearviointi. Kässän jälkeen meillä oli ruokailu ja ruuaksi oli jauhenlihaperunasose laatikkoa ja tortillaa. Maantiedon tunnilla teemme esitelmiä.
LÄKSYT: ENKKU: Tee start 4 (kokonaan) YKSI PÄIVÄ SYYSLOMAAN

keskiviikko 12. lokakuuta 2016

keskivikko

Teimme uskonnon kokeen moodleen. Toisella tunnilla teimme historian kuvistyötä pareittain. Matikkaa on seurravaksi ja matikan jälkeen jatkamme musiikin levyraatia. läksyksi ei ole tullut vielä läksyä muta varmaan tulee matikasta.

tiistai 11. lokakuuta 2016

PERUS KOULUPÄIVÄ!!!!!! 11.10

Tänään meillä oli perus koulupäivä. Meillä oli ensimmäisnä a-ryhmällä englantia ja b-ryhmällä matikkaa.
                                                            Ja tänään läksyksi tuli:
                                                               MA:  s.84 kt
                              EN: kerro kpl 3 dinosauruksista aikuiselle ja s.41-42 ei kukka tehtäviä
                                             

maanantai 10. lokakuuta 2016

10.10

Ensiksi oli tämän viikon tiedoitus asioita. Toisella tunnilla oli englantia jossa kerrottiin arvostelusta.
Heti englannin jälkeen menimme laittamaan rasteja ja lähdimme pyöräilemään, kun pääsimme perille niin meidät jaettiin ryhmiin jonka jälkeen menimme suunnistamaan ryhmissä. Pyöräilimme koululle syömään ja ruokana oli salaattia, perunoita ja nakki kastiketta. syömisen jälkeen oli tupla tunti ruotsia.

LÄKSYT:
BG: väritä kulttuurialueet ja tee savanni ja aavikko yhdestä kasvisata ja eläimestä
ENKKU: ei läksyä

perjantai 7. lokakuuta 2016

Perjantai

Tänään oli liikuntaa ekaksi siellä sai tehdä mitä halusi. Sitten oli hissaa. Seuraavaksi oli vain matikkaa ja ruotsia



Matikka: sivu 80 kt 1-2

Hissa: s 42-47 teht 1-3

torstai 6. lokakuuta 2016

Torstai

Tänään kaksi ekaa tuntia oli kässää.Sitten oli englantia ja äikkää.
Ruokana oli herkullista hernekeittoa



Englannista tuli läksyä mustat sanat teht 16 sivu 39 ja niistä 5 lausetta

keskiviikko 5. lokakuuta 2016

Keskiviikko

Tänään ensimäisellä tunnilla oli uskontoa. Sitten meillä oli valinnaisaineita. Sitten meillä oli matikkaa ja musiikkia

tiistai 4. lokakuuta 2016

Lokakuu alkoi

Hei!

Lokakuu alkoi aika kirpsakassa säässä! Eilen suunnistimme Linnalla. Sää oli aurinkoinen, mutt erittäin raikas. Tänään pyöräilimme Bio Rex-elokuvateatteriin ja oli aika vilakkaa.

Kävimme katsomassa Dokkino-elokuvanäytöksen, jossa oli viisi erilaista dokumenttielokuvaa. Mielenkiintoisimmiksi elokuviksi nousivat Leijona ja hiiri (elokuva syyrialaisesta tytöstä), Varicella (elokuva venäläisestä balettiopistosta) ja Giovannin vesibaletti (elokuva hollantilaisesta taitoumaripojasta).

Leffan jälkeen jatkoimme kulttuuripäivää kirjastolla, jossa teimme ryhmittäin elokuva-analyysejä julisteille ja etsimme tietoa tuleviin maantiedon elämyksiin.

Tiistaina ei tullut muuta läksyä, kun perehtyä omaan kohdemaahan.

Maanantaina tuli läksyksi tutustua sademetsään kasvillisuusalueena ja kertoa siitä lyhyesti sekä sen yhdestä kasvilajista ja yhdestä eläinlajista tarkemmin. Tämän voi tehdä Airoon opettajalle jaettuun kansioon tai A4-paperille.

Maanantaina englannista ja ruotsista tuli läksyä.

t:Jenni-ope