perjantai 30. syyskuuta 2016

Perjantai maisemassa

Tänään oltiin Kurren luokassa. Siellä oli aamulla äikän koe ja sitten ihmeteltiin keskiaikaisia tapoja. Katsottiin 6e:n Semppu-TV. Se kesti yli 13 minuuttia. Matikassa kerrattiin supistamissäännöt.

Hyvää viikonloppua!

Läksyt:

HI: Lue kappale Keskiajan ilot ja hajut ja tee tehtävistä kaksi valitsemaasi tai kaikki
MA: s. Kotitehtävät s. 72


torstai 29. syyskuuta 2016

Terveiset leirikoulusta

Pekonimakkaraa, vähän auringonpaistetta, metalinpaljastimia, farkku-Raamattu, ja inkkarimelontaa

keskiviikko 28. syyskuuta 2016

Työn täytteinen keskiviikko

Aloitimme koulupäivämme tänään Kaurialan kentällä ja olimme siellä 2h, koska olimme eskareiden, ykkösten, kolmosten ja vitosten liikuntapäivänä toimitsijoina. Nyt olemme tulleet ruokailusta ja seuraavksi on matikka, sitten musiikkia.

tiistai 27. syyskuuta 2016

Olympialaiset

Tiistaina 27.9. vietettiin Seminaarin koulun olympialaisia Kaurialan kentällä. Sää suosi, mutta tekniikka ei. Onneksi saimme äänentoiston loppujen lopuksi toimimaan ja oppilaiden hienot maaesittelyt saatiin pidettyä ja alkulämmittely tanssittua! Sukkulaviestit jäivät väliin tämän tekniikkasäädön vuoksi.

6c oli tosi innokkaana suorittamassa lajeja ja lisäksi hypättiin ihan villinä hyppynaruhaastetta, tehtiin kärrynpyöriä, juostiin portaita, heiteltiin frisbeetä ja kiipeiltiin mäkiä. Täytyy sanoa, että liikettä oli! Osa oppilaista halusi osallistua kutosten väliseen moniotteluun ja sen tuloksia katsotaan sitten ensi viikolla.

Viimeisellä tunnilla oli matikkaa ulkona. Harjoittelimme hieman murtolukuja erikoisilla välineillä, nimittäin jäätelöpakkauksilla. Open synttärien kunniaksi pakkausten sisällöstä 4 x 6/6 eli 24/6 meni oppilaiden (ja omaan) suuhun.

LÄKSY:

Matikka: Kertaamme murtolukuja-aukeama ja kotitehtävät

maanantai 26. syyskuuta 2016

Maanantai

Tänään ekalla tunnilla oli maantietoa ja sitten oli englantia. SItten oli liikuntaa ja vähän loppu tunnista uskontoa. enään oli jäljellä äikkää ja ruotsia.

perjantai 23. syyskuuta 2016

Kylmä perjantai

Ensimmäisenä meillä oli liikuntaa, jossa oli kaupunkisuunnistusta. Liikunnan jälkeen menimme luokkaan ja meillä oli siellä historiaa. Seuraavaksi A-ryhmällä on matikan koe ja B-ryhmällä ruotsia. Sitten on ruokailu ja A ja B vaihtaa paikkaa eli A-ryhmällä matikan koe ja B-ryhmällä ruotsia.

LÄKSYT:

HI: Lue s.34-37 ja teet teht. 1-3
Muistakaa tehdä myös Ruotsin läksyt!

torstai 22. syyskuuta 2016

TORSTAI

Tänään aloitimme käsityöllä.
Sitten oli ruokailu. Ruoaksi oli ohrasuurimopuuroa ja salaattibuffet.
Sitten oli englantia. Englannissa oli kahoot peli.
Sitten oli äidin kieltä.

Läksyt : Englanti Eye culture 2 p. 31 ja ex 10 p. 28
Äidin kieli harjoittele kokeeseen.

Kirjoittajat : Aleksi v. ja Juliana.

keskiviikko 21. syyskuuta 2016

keskiviikko

Ei pidetty kuvista tänään, kun oltiin perjantaina taidemuseolla. Uskonnon tunnilla puhuttiin kirjesalaisuudesta, mielipiteen- ja sananvapaudesta sekä hyvistä/pahoista teoista. Historiassa opiskeltiin erilaisia kirkkojen tyylisuuntia keskiajalta. Pidettiin myös Kahoot!-läksynkuulustelu. Kerrattiin matikan kokeeseen, ennen kuin lähdettiin Liikennepuistoon.

Oli jälleen kerran aurinkoinen päivä ja 3c:n oppilaat pyöräilivät meidän tekemiä liikennetehtävärasteja Liikennepuistossa. Se sujui hyvin.

Läksyt:

Uskonto: Täydennä taulukko hyvistä teoista vihkoon
Historia: Lue s. 28-33 ja tee teht. 2-4
Matikka: harjoittele kokeeseen (pe 23.9.)
Peltipoliisi :)

Kielletty ajosuunta

tiistai 20. syyskuuta 2016

Tänään aloitimme äidinkielen ja englannin ryhmä tunneilla.
Sitten oli äidin kieltä. 
Sen jälkeen oli englannin ja äidinkielen ryhmä tunti.
sitten oli matikkaa ja vielä kaksi tuntia ympäristö oppia.

liikennerata onkin vasta huomenna. 

läksyt : Äikkä monisteen tehtävät, Enkku kirjoita kahdeksan lausetta kpl kahden harmaita sanoja käyttäen ja oma läksy. Matikka s.58-61 harjoittele oma tasoisesi tehtävät.
Maantieto: opettele kpl 9 asiat

kirjoittaja  : Aleksi v.

maanantai 19. syyskuuta 2016

Suunnistus päivä

Ensimmäisellä tunnilla suunnittelimme yhden päivän leirikoulua joka on ensiviikolla Syöksynsuun leirikeskuksessa. Toisella tunnilla oli englantia ja sitten oli välitunti. Välitunnin jälkeen oli liikuntaa. Olimme liikennepuistossa ja sitten lopun aikaa sunnistimme siinä lähistöllä. Ruokana oli perunamuussia ja lihapullia. Ruokailun jälkeen on äidinkiletä ja ruotsia.

perjantai 16. syyskuuta 2016

torstai ja perjantai

Heippa!

Torstaina jatkettiin käsityöprojekteja ja oppilailla oli enkkua. En nähnyt kuin B-ryhmän oppilaita, koska meillä opettajilla oli kehittämistiimi-iltapäivä.

Tänään perjantaina kävimme vähän pihalla keskiaika-aihetta läpi ennen kuin lähdimme taidemuseolle Ester Heleniuksen näyttelyyn ja siellä syntyi tosi hienoja asetelmatöitä, jotka tehtiin öljypastelliliiduilla. Opas kiitteli 6c:n oppilaiden käytöstä ja sitoutumista taiteiluun.

Kun tulimme koululle, katsoimme ensimmäisen Semppu-TV:n, joka oli 6d-luokan tekemä. Se oli hauska. Meidän Semppu-TV vuoromme on viimeisenä eli 2.12.2016. Nyt pitää jo alkaa ideoida.

Ruotsin tunnilla oppilaat tekivät pieniä videointeja ruotsiksi. Jäin katsomaan niitä ja olin tosi ylpeä, koska työt olivat kekseliäitä, hauskoja ja tasokkaita. Näköjään ruotsia oli jo opittu aika monta lausetta. :)

Hyvää viikonloppua!

Läksy:

Historia: Lue s. 24-27 ja tee tehtävät 1-5 niin, että osaat vastata niihin seuraavalla historian tunnilla

tiistai 13. syyskuuta 2016

koulukuvaus

Tänään oli enkkua äikkää matikkaa pikkukummien välkkä ja ruokana oli kalaa ja muusia




LÄksyt: matikka s.48 kt.1-2 ja enkku lue kpl 2 ja tehtävät 4 ja 5


kirjoitti roni

maanantai 12. syyskuuta 2016

perjantai 9. syyskuuta 2016

Keskiaika ja oppilastiimit

Meillä oli tänään hieno keskiaikainen ritarinäytelmä. Lisäksi oppilastiimit saivat loistavia aikaansaannoksia! Olen tosi tyytyväinen!

Hyvää viikonloppua!

t:Jenni

Läksyt:

Hissa: lue s. 22-23 tee teht. 1-5
Matikka: s. 44 Kt.1-2
Ruotsin läksyt

torstai 8. syyskuuta 2016

Kangaskauppa, palohälytys ja tasapeli

Tänään käytiin toisen kässäluokan kanssa kangaskaupassa valitsemassa joustavaa kangasta Näy-kilpailuun. Saimme 25€:lla yhden kilogramman kangasta, josta saadaan 8:lle oppilaalle yläosan asuste.

Enkun tunnin aikana tuli turha palohälytys, mutta silti koko koulu evakuoitiin. Siinä meni melkein kokonaan enkuntunti.

Viimeisellä tunnilla pelattiin futista henkilökuntaa vastaan. Kuulemma peli päätty 4-4 tai rankkareilla 5-5. Itse pelasin vain ensimmäiset 10 minuuttia ja poistuin takavasemmalle ohjelmointikoulutukseen.

Olipa aurinkoinen päivä!

Läksyt: Enkun läksyt


keskiviikko 7. syyskuuta 2016

keskiviikko

Tänään oli uskontoa, matikkaa ja kuvista. Ruokana oli kasvissosekeittoa.

Uskonnon tunnilla osallistuimme muistotilaisuuteen, johon kävelimme hiljaisesti. Kuuntelimme rehtorin pitämän puheen ja menehtyneen oppilaan suosikkikappaleen. Sen jälkeen juttelimme vähän aikaa asiasta vielä luokassa.



Läksyt: ma: s.40 kt.1-2 ja uskonto t. 2-5 moniste

tiistai 6. syyskuuta 2016

pitkä tiistai

Tänään aamulla oli A2-kielet. Sen jälkeen oli enkkua ja äikkää sitten oli välkkä ruokana oli kalaa nyt on vielä matikkaa ja bilsaa.


Andre ja Eero


LÄKSYT: BILSA LUE KOKEESEEN!!!! ja tee Suojelujuliste (A4) valitsemastasi eläimestä loppuun (tietokoneella Airossa tai käsin)
ÄIKKÄ: tee yhdyssanamoniste loppuun ja LUE KIRJA LOPPUUN
MATIKKA: s. 36 Kt.1-2

maanantai 5. syyskuuta 2016

Aurinkoista urheilua

Tänään meillä oli aamulla uusi istumajärjestys ja aloitimme ideoimaan äidinkielen kirjoitelmaa otsikolla Minun juttuni. Rami, Panu ja Kurre pitivät Seminaarisalissa tiedotustilaisuuden Semppu-TV:stä. Ensimmäinen lähetys on perjantaina 16.9. ja toimitus on 6b-luokkalisten järjestämä.

Liikunnassa juostiin ja aidottiin, hypättiin ja heitettiin. Sää suosi!

Biologian tunnilla käytiin läpi suo- ja metsätehtäviä ja opiskeltiin metsätalouteen liittyviä asioita.

Läksyt:

BG: Lue s. 20-21 ja tee teht. 1-3 "Puun kierto talousmetsässä"-paperin yhteyteen.
Ruotsin ja enkun läksyt

t:Jenni

perjantai 2. syyskuuta 2016

Läksyjä torstaista perjantaihin

Viikko on ollut hektinen vanhempainiltoineen ja kahvituksineen. Emme ole juuri välituntisin ehtineet päivitellä blogia.

Tässä tehtäviä tältä viikolta:

Matikka: s. 32 Kt.1-2
Historia: Lue s. 14-19 Tee lyhyt tiivistelmä omasta säädystäsi ja tee teht. 2
Uskonto: Kirjoita vihkoon kolme asiaa, joista saat päättää itse ja kolme asiaa, josta vanhemmat päättävät

Äidinkieli: Liite 4 loppuun (moniste)

Hyvää viikonloppua!