Olemme koittaneet pitää aulan siistinä, koska nyt on meneillään siisteyskisa. 6e on näköjään meitä kurinalaisempi tuossa aiheessa. Osallistuimme keskiviikkona ruokalajärjestäjäinfoon. Ruokalassamme otetaan käyttöön ruokalajärjestäjätoiminta, jotta linjasto pysyisi siistimpänä, eivätkä tiskikoneet tukkeutuisi ruuantähteistä. Yläkouluvalinnat ja -tutustuminen ovat puhuttaneet tällä viikolla. Parin viikon päästä on tutustuminen yläkouluun!
Olemme saaneet käytyä läpi 6.luokan oleellisimmat äidinkielen kielioppisisällöt. Jossain vaiheessa pidän vielä päättöarviointikokeen äidinkielestä. Myös uskonnon tärkeimmät sisällöt olemme saaneet opiskeltua, joten jatkamme uskontotunneilla Kompassi-tunteja eli tunnetaitotreenausta ja hyvän elämän valintoja.
Matematiikassa alamme olla jo suhteellisen valaistuneita prosenttilaskujen suhteen. Yhtenä isona asiakokonaisuutena on vielä aika, jonka ehdimme toivottavasti käsitellä ennen leirikoulua. Matematiikan valtakunnallinen koe on 26.4. Samalla viikolla on myös englannin valtakunnallinen koe.
Historiassa opiskelemme aihetta "Suomi Ruotsin vallan aikana" - esitelmien kautta sekä kirjoitamme tiivistelmän Ruotsin suurvalta-ajasta.
Olemme opiskelleet biologiaa, maantietoa ja fysiikka-kemiaa erikseen omina jaksoinaan. Loppukeväällä nämä kaikki aineet yhdistyvät ympäristö- ja luonnontiedon projekteiksi, joissa on kaksi isoa kokonaisuutta käsittelemättä: päihteet ja kierrätys.
Hyvää viikonloppua!
Tänään läksynä:
MATIKKA s. 96 Kt.1
t:Jenni-ope
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti