Kävelimme ruokailun jälkeen moottoriradan kahviolle asti. Siellä oppilaat etsivät parin, jolla oli paperisydämessä sama numero kuin itsellä. 4d:n oppilaat olivat tehneet tosi kivat ystävänpäiväkirjeet, jotka he antoivat meille. Parin kanssa piti tehdä pieni rusettihiihtolenkki yksillä suksilla, jonka jälkeen me tarjosimme Liinu-anopin avioliittosopimuspikkuleivät.
Ystävyystouhujen jälkeen sai valita lähteekö Kahtoilammen lenkille vai jääkö laskemaan pujottelumäkeä ja pienempää hiihtolenkkiä. Perääni lähti parikymmentä Kahtoilammen lenkkeilijää. Yhdysladun alamäki oli aikas jäinen, mutta sen jälkeen lenkki oli oikein hyvässä hiihtokunnossa ja maisemat olivat mukavan metsäiset. Kahtoilammen lisälenkin pituudeksi on ilmoitettu 2 km, jonka lisäksi suurin osa oppilaista hiihti takalenkin kautta takaisin moottoriradalle. Matkaa tuli kaikille 4-5 km. Itselleni jäi ainakin hyvä mieli hiihtojaksosta ja näytti siltä, että oppilaidenkin hiihtokunto ja -asenne parani kerta kerralta. Loman jälkeen aletaan jo suunnitella sisäliikuntajaksoja.
![]() |
| Moottoriradan takalenkin mutka oli oppilaille jo tuttu näky. |
![]() |
| Jokaiselle oli tehty tällainen kiva ystävänpäiväkirje |


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti