perjantai 8. helmikuuta 2013

Hurrjat juhlahulinat!

Tänään oli pari tuntia tiukkaa asiaa ja pari tuntia vähemmän virallista menoa ja meininkiä. Matikassa harjoiteltiin kellonajan merkkaamista pistemerkinnällä. Aamupäivän ajat ovat vielä suht helposti omaksuttavissa, mutta iltapäivä- ja ilta-ajat tuntuivat vaikeilta hahmottaa. Samoin minuutit 30 asti on helppo käsittää, mutta siitä eteenpäin on vaikea muuttaa vailla tasaa olevat minuutit pistemerkintämuotoon esim. 12.45. Näitä kannattaa edelleen harjoitella kotona ja koittaa yhdistää käytäntöön. Myös luokan Moodle-sivuilla on tehtäviä kellonajoista.

Äidinkielen tunnilla kerrattiin ja Johanna teetti lukusujuvuustestejä loppuun. Ruokailun jälkeen päästiin sitten juhlimaan Johannan läksiäisiä. Lapset olivat itse tehneet sketsejä, joissa esiintyi kummallisia (kamalia) opettajia ja villejä oppilaita. Saimme seurata muun muassa opettajien kokousta, venäjäntuntia ja todella autoritääristä liikunnanopettajaa työssään. Huh!

Esitimme Johannalle näytelmän Johannasta, jonka jälkeen lauloimme pari lumista laulua. Johanna oli tehnyt kauniin Kiitos!-taulun koko 2c:lle ja opettaja sai tosi paljon kivoja tarroja ja post it -lappuja! :) Annoimme Johannalle muistoksi pienen kirjan, johon jokainen oli tehnyt oman sivunsa.

Onneksi ei tarvitse sanoa hyvästejä, vaan näkemiin, sillä Johanna tulee tuuraamaan minua keskiviikkona!

Hyvää viikonloppua!

Kotitehtävät:

Matikka s. 205 ja 207 kellotehtävät loppuun
Äidinkieli: s.9 loppuun tai s.8 hiiritehtävät vihkoon

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti