perjantai 1. helmikuuta 2013

Kello

Huhhuijaa! Tänään lähdettiin opiskelemaan kelloa oikein urakalla. Jokaisella oli oma harjoituskello, josta tutkittiin minuuttiviisarin liikkeitä ja sitä paljonko mikäkin minuuttimäärä on suhteessa kokonaiseen tuntiin.Puolen oikealla puolella minuuttiviisari on yli ja vasemmalla puolella vaille. Sitten pelattiin Moodlesta kellopelejä yhdessä. Siellä oli Kellon pysäytys -peli, joka oli tosi vaikea. Sitä voi jokainen koittaa rauhassa pelata kotona uudelleen. Kannattaa laittaa viisarin nopeus tosi pieneksi, sillä kiire tulee. :)

Muutamilla kellonajat ovat todella selvästi mielessä, mutta muutamilla kellon hahmottaminen on tosi hankalaa. Kannattaa siis tehdä kelloläksyt yhdessä vanhemman kanssa ja Moodlesta voi kerrata ja pelata kellopelejä matikka-osiosta.

Johanna teetti kokeen oikeinkirjoituksesta, jonka jälkeen sai jatkaa käsitöitä.

Hyvää viikonloppua!

Kotitehtävä:

Matikka: s.199 loppuun ja monisteesta toinen puoli: Kello1

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti