Tänään olikin todellinen hulinapäivä, mutta kaikki sujui kivasti. Ohjelmassa oli ensin runojen lausunnan kuuntelua. Ruokailun jälkeen oppilaat saivat kiertää pienissä ryhmissä koululla moikkaamassa ystäviä ja opettajia toisista luokista ja he saivat kerätä omiin ystävänpäiväsydämiinsä kavereiden nimiä.
Emme ehtineet yhteisiin tansseihin, kun luokkaan tupsahti yllätysvieraita Kaurialan lukiosta. Sisareni ystävineen kävi kertomassa penkkareista ja jakamassa karkkia. Tämän jälkeen jaoimme ystävänpäiväkortit ja veimme niitä myös rehtoreille. Hieman ex tempore -ideana lähdimme pitkän välitunnin ajaksi keskustaan katsomaan penkkariajeluja. Mukaanm lähtivät kaikki jääkarhu-ryhmän oppilaat sekä ne pingviinit, jotka pystyivät soittamaan kotiin ja saivat luvan lähteä koulun jälkeen kanssamme käymään kaupungilla.
Penkkarivierailu oli opettajan näkökulmasta aika jännittävä, mutta kaikki sujui kuitenkin hyvin. Kukaan ei syöksynyt ajoradalle ja kaikki pysyttelivät lähellä opettajaa niinkuin oli ohjeistettu. Emme menneet aivan torille saakka, vaan heiluttelimme abeille Sibeliuksen syntymäkodin edustalta. Paluumatkalla oppilaat ihmettelivät mm. sitä kuka on maksanut kaikki nämä karkit.
Jääkarhuilla oli vielä aikaa kuunnella Sirkka-Liisan kirje ja vastata siihen. Moni laittoi Sirkkikselle terveisenä muutaman penkkarikarkin. :)
Kotitehtävä:
Äidinkieli: kirje loppuun kotona (jos jäi kesken koulussa)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti