keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Kiva hiihtolenkki!

Tänään pääsimme kokeilemaan koulun aidan ulkopuolella pikkumetsikössä hiihtämistä. Latu oli kotikutoinen, mutta suksi luisti hyvin ja lapset olivat innoissaan. Metsiköstä löytyi kaksi erilaista lenkkiä, joita sai hiihtää omaan tahtiin. Tämän jälkeen Johanna tuli vastaan kentälle ja lopputunnin sai laskea mäkeä suksilla tai muulla välineellä.

Matikassa  oppilaat tutustuivat kertolaskun käsitteeseen. Sirkka-Liisa oli lähettänyt meidän luokalle kirjeen eilen. Kirjeessä kerrottiin Tampereen kuulumisia. Kirje oli tosi kiva ylläri! Leena olikin vastaillut oppilaiden kirjeisiin henkilökohtaisisesti viime syksynä. Pingviinit kirjoittivat kirjeen valitsemalleen henkilölle.

Kotitehtävät:

Matikka: kotitehtävät luvusta 2
Äidinkieli (pingviinit): kirje loppuun kotona

1 kommentti:

  1. Perustin tänään luokalle sähköpostiosoitteen, joka on maisema.muksut(at)gmail.com. Sähköposti on minun nimissäni, mutta se tulee olemaan luokan yhteisessä käytössä. Katsotaan saataisiinko blogiin jatkossa vierailevia kirjoittajia opettajan lisäksi. Ehkäpä loman jälkeen?

    VastaaPoista