tiistai 19. maaliskuuta 2013

Aisteja, tanssituomarointia ja maalausta

Tänään oli (ainakin opettajalla) vauhti päällä! Ryhmätunneilla maalattiin puukässäluokassa tauluja ja rairuohopurkkeja. Yllin tunnilla meillä oli aistipajat, joissa testattiin eri aisteja. Jännittävin taisi olla makuaistipiste, jossa piti silmät sidottuna tunnistaa erilaisia makuja. Ikäväkyllä kaikki eivät ehtineet kaikkiin viiteen pisteeseen.

Kymmeneltä 2c pääsi (tai joutui) koeyleisöksi Seminaarin koulun tanssikilpailuiden karsintakisaan. Oppilailla oli kyllä oikeasti todella rakentavaa palautetta ja he saivat äänestää suosikkiaan. Suosikki meni jatkoon! Ruokailun jälkeen kertasimme vähän aistiaihetta ja ädinkielen hölmöläissatuja.

Klo 12 -12.25 oli mahdollisuus käydä pelaamassa sählyä pikkusalissa. Jatkossa  torstaisin on mahdollisuus pelata sählyä 12:n välitunnilla. Ne jotka ovat asiasta innoissaan, voivat ottaa omat mailat mukaan torstaisin.

Kotitehtävät:

Ylli: Lue harjoituskokeeseen torstaiksi s. 62 -73
Äidinkieli: Lue yksi hölmöläistarina ja tee siihen liittyvät tehtävät vihkoon (s. 123-126) Kaikki tarinat kannattaa lukea!

Muista palauttaa uintilapun alaosa maanantaihin mennessä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti