torstai 7. maaliskuuta 2013

Paljon keskustelua

Tänään juteltiin todella paljon. Aamulla keskustelu siirtyi kuulumisista lemmikkieläimiin. Kerrottiin lemmikeille tapahtuneista onnettomuuksista ja kuinka niistä oli selvitty. Jotkut kertoivat myös että eläimiä on jouduttu lopettamaan jos eläin on ollut sairas tai vanha. Sovimme, että 2c:n sanomiin tulee ainakin yksi lemmikkiartikkeli.

Yllin tunnilla jatkettiin ruuansulatusaihetta. Nyt ruokalassa yhä useampi oppilas yritti saada lautasmallin omalle aterialleen. Tänään se oli helppoa, koska oli hyvää salaattia, jauhelihakastiketta ja täysjyväspagettia. Ruuan jälkeen tutkittiin keuhkojen ja sydämen toimintaa. Mietittiin meneekö verta aivoihin ja miten verisuonet siellä menevät. Pari oppilasta oli käynyt Heurekan näyttelyssä, mikä herätti todella paljon keskustelua. Mietimme myös voiko sydän räjähtää tai mennä rikki liiasta rasituksesta. Ihimisen biologia on kyllä todella mielenkiintoinen ja keskustelua herättävä aihe! Yleensä suurin osa tunnista menee keskustellessa ja kysellessä. Joskus joudutaan tarkistamaan joitain asioita netistäkin.

Kotitehtävät:

Äidinkieli: Käsiala s. 35 loppuun
Ylli: Lue s. 70-71

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti