keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Sauvakävelijöitä liikkeellä

Tänään oli tosi hyvä hiihtosää. Harmi, että Kaurialan kentän latuja ei oltu hoidettu, joten ei päästy niin hyville laduille kun olin unelmoinut. Latujen yllätyskuntoa edesauttoi se, että kahdeksan oppilasta päätti lähteä latua pitkin sauvakävelylenkille juomatauolta.

Ihmettelin kun taukopaikalla on pelkkiä suksia, eikä lapsia näy missään. Yksi oppilaista kertoi, että puolet porukasta olikin mennyt sauvakävelylle kasvattamaan kuntoa. Olin kävleijöitä vastassa lenkin loppupäässä ja sanoin ihan suoraan, ettei latu ole ollenkaan sopiva sauvakävelypaikka. Jossain muualla olisi varmasti tullut vihaista palautetta muilta hiihtäjiltä. No, toivottavasti lapset muistavat jatkossa että latu on tehty vain hiihtämistä varten. Reippaimmat ehtivät hiihtää viisi kierrosta pururadalla ja olisivat kuulemma jaksaneet hiihtää vielä enemmänkin! Huimapäisimmät kokeilivat mäenlaskua useampaan kertaan eri kohdista katsomon vieressä.

Menimme koululle syömään ja kertasimme tosi nopeasti 2:n kertotaulun ja sitten Pingviini-ryhmä pääsikin jo kotiin. Jääkarhujen kanssa saatiin taulupohjat sahattu ja hiottua.

Ei kotitehtäviä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti