keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Savessa

Hei!

Open terveiset pitkästä aikaa. Tänään oli mahtavan aurinkoinen päivä ja aamulla keräsimme kevään merkkejä taulukkoon. Oppilaat olivat nähneet jo krookuksia, sinivuokkoja, valkovuokkoja ja kärpäsiäkin ulkona. Lapset taitavat olla parempia havainnoimaan ympäristöä kuin mitä itse olen.

Matikassa jatkettiin desimaalilukujen opiskelua ja äidinkielessä luettiin millaisia satujen tapahtumapaikkoja ja päähenkilöitä oppilaat olivat keksineet. Jaoin oppilaille palautteet IKJ-Moodle-tehtävistä kirjoitelmavihkoihin. Ensi viikolla kirjoitetaan mielettömän upeita satuja!

Kuvistunnin alussa keskusteltiin liikennesäännöistä ja liikkumisesta koulupäivän aikana. Oppilaat ihmettelivät miksei pääsiäiskirkkoon saa mennä itse tai miksi emme mene sinne pyörillä. Rehtori linjasi juuri eilen, että jokainen Seminaarin oppilas kävelee huomenna kirkolle, ettei tule kohellusta pyörien kanssa. Kun oppilaat kulkevat keskenään niin liikennesäännöt tuppaavat unohtumaan.


Kuviksessa teimme makkaratekniikalla astioita. Kuivuvaa savea oli välillä aika vaikea käsitellä, mutta kaikki saivat jonkinlaisen astian muotoiltua kumminkin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti