perjantai 6. maaliskuuta 2015

Kulttuurimessut

Hei!

Tänään jatkettiin käsitöissä huovutustauluja ja näppipyyhkeitä. Ihan vielä ei saatu valmista, mutta ehkä ensi viikolla muutama pyyhe on jo käyttövalmiina.

Matikassa pidettiin kertolaskutesti. Yli puolet oppilaista on saavuttanut niin sanotun immuniteetin, eli on päässyt Karkki-portaalle. Tässä on jo aihetta juhlaan, mutta toivottavasti kaikki pääsevät kipuamaan korkeimmalle portaalle tämän kevään aikana!

Kansainvälisyystiimi oli järjestänyt koululle kulttuurimessut. Oppilaat saivat matkapassit ja jaoin heidät hämäläisiin, savolaisiin, pohojalaisiin ja lappalaisiin. Nämä suomalaisryhmät kiersivät mm. Kongossa, Singaporessa, Irakissa, Ruotsissa, Ranskassa, Venäjällä, Saksassa ja Unkarissa. Messuilla sai maistella, haistella, visailla, katsella, kokeilla ja kysellä. Oli tosi hieno reissu! Matkapassit jätettiin arvontalaatikkoon ja muutamille osallistujille jaetaan palkinto hyvin kierretystä reissusta.

Ruokailun jälkeen ehdimme vielä vähän käydä läpi matemaattisia käsitteitä kuten erotus, summa, osamäärä, tulo, jakaja, kertoja, vähenevä jne. Osa oppilaista muisti nämä jo tosi hyvin.




Hyvää viikonloppua!


t:Jenni


Läksy:

Matikka: s. 44-45 (3 tehtävää, jos ei tunnilla ehtinyt tehdä) ja mökki 20

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti