tiistai 24. maaliskuuta 2015

Perjantaista tiistaihin

Perjantaina olin koulutuksessa ja sain terveisiä, että koululla oli ollut hieman härdelliä auringonpimennyksen vuoksi. Olen pahoillani siitä, etten ehtinyt askarrella neulansilmälaatikkoa tai hankkia hitasauslaseja, jotta oppilaat olisivat voineet tarkastella auringonpimennystä turvallisesti. Se olisi ollut hieno juttu. Nyt apulaisrehtori kielsi oppilaita katsomaan taivaalle paljain silmin ja kuulemma oppilaat olivat olleet välitunnin luokassa ja muutenkin kävelleet käytävillä silmiään suojaten. Englannintuntikin oli pidetty omassa luokassa, ettei oppilaiden tarvinnut siirtyä pihan poikki. :)

Eilen kävimme läpi pääsiäisen tapahtumia ja aloitimme niihin liittyvää vihkoa. Pääsiäisjaksosta ei tule koetta, vaan arvioin nämä Pääsiäsvihot jakson päätteeksi. Katsoimme viimeisellä tunnilla upeat oppilaiden tekemät trailerit. Monet niistä olivat todella mukaansatempaavia!

Tänään menimme monta tärkeää asiaa eteenpäin: verbejä ja substantiiveja, maatilan elämää ja murtolukujen laskutoimituksia. Hauskinta oli lehmästä puhuminen. Katsoimme videolta kuinka lehmää lypsetään ja tutustuimme lehmän ruuansulatukseen. Mietimme olisiko lähitöllä maatila, jonne pääsisimme vierailulle.

Läksyt:

Äidinkieli: s. 101 teht. 1-2
Matikka: mökki 25
Ylli: Lue s. 105 ja tee tehtävät 1-2 (monisteesta)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti