tiistai 1. marraskuuta 2016

Rehtorin kyselytunti

Rehtorin kyselytunti 6-luokkalaisille klo. 10.30 (auditorio)


Rehtori Pasi Rangell toivottaa kaikki 6-luokkalaiset tervetulleeksi tilaisuuteen.


Tilaisuuden alussa jaetaan yleisurheilukilpailuiden palkinnot tyttöjen ja poikien sarjojen kolmelle parhaalle. Poikien sarjassa hopeamitalin kuittasi Kaj Saarinen 6 c-luokalta.


Rehtori aloittaa pitämällä lyhyen esityksen Seminaarin koulusta, koulun toiminnasta sekä toiminnan perusteista ja lähtökohdista.


Kysymyksiä ja vastauksia:


K: Miksi koulun pihalta on leikattu puut pois? Istutetaanko niiden tilalle uusia?
V: Kyseiset puut olivat jo huonokuntoisia ja osittain lahoja, joten turvallisuuskysymysten vuoksi niistä jouduttiin luopumaan.


K: Miksi koulun ruokalasta on poistunut kahvio?
V: Kahvio oli Linnan aterioiden ylläpitämä ja yritys lopetti sen toiminnan koska kokivat sen kannattamattomaksi. Mikään ei estä koululaisia suunnittelemasta ja toteuttamasta kaviota koululle. Ideoita otetaan vastaan.


K: Miksi punainen tupa koulun pihalta on poistettu?
V: Se oli huonokuntoinen ja siellä oli paikkoja rikottu, joten turvallisuussyistä.


K: Miksi kaneli ja sokeri on poistettu tarjonnasta puuropäivinä?
V: Todellisuudessa on syöty mehukeittoa ja sokeria puurolla, eikä toisinpäin, niin kuin oli tarkoitus. Tämän vuoksi terveyssyistä sokeri poistettu tarjonnasta.


K: Voisiko kerran kuukaudessa olla kaikille yksi vapaatunti, milloin ei olisi opetusta?
V: Ideaa voidaan kehittää luokkatasoilla tarkemmin, jotta asia saadaan helpommin toteutettua.


K: D-rakennuksen kellarin käyttöön liittyvä kysymys; voisiko näitä tiloja ottaa oppilaskunnan käyttöön osittain?
V: Idea todella hyvä ja voidaan kehittää eteenpäin. Tällä hetkellä juuri kyseiset tilat varattuja. Etsitään sopiva tila.


K: Miksi rehtorit osaavat aina tehdä asiat niin hyvin?
V: Aina ei tunnu siltä :). Hyvä yhteistyö auttaa yhdessä toimimisessa.


K: Onko mahdollista hankkia uusia teknisen työn välineitä vanhojen tilalle?
V: Jos hankitaan uusia välineitä mihin tahansa, mutta niiden käyttöön kuuluu myös vastuu niiden hyvästä huoltamisesta ja huolehtimisesta.


K: Miksi purkkaa ei saa syödä tunnilla?
V: Asiasta voi sopia luokkakohtaisesti, millä pelisäännöillä purkan syöminen on mahdollista.


K: Miksi karkkia ei saa tuoda kouluun?
V: Tiedät varmasti vastauksen ;)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti