Rehtorin kyselytunti 6-luokkalaisille klo. 10.30 (auditorio)
Rehtori Pasi Rangell toivottaa kaikki 6-luokkalaiset tervetulleeksi tilaisuuteen.
Tilaisuuden alussa jaetaan yleisurheilukilpailuiden palkinnot tyttöjen ja poikien sarjojen kolmelle parhaalle. Poikien sarjassa hopeamitalin kuittasi Kaj Saarinen 6 c-luokalta.
Rehtori aloittaa pitämällä lyhyen esityksen Seminaarin koulusta, koulun toiminnasta sekä toiminnan perusteista ja lähtökohdista.
Kysymyksiä ja vastauksia:
K: Miksi koulun pihalta on leikattu puut pois? Istutetaanko niiden tilalle uusia?
V: Kyseiset puut olivat jo huonokuntoisia ja osittain lahoja, joten turvallisuuskysymysten vuoksi niistä jouduttiin luopumaan.
K: Miksi koulun ruokalasta on poistunut kahvio?
V: Kahvio oli Linnan aterioiden ylläpitämä ja yritys lopetti sen toiminnan koska kokivat sen kannattamattomaksi. Mikään ei estä koululaisia suunnittelemasta ja toteuttamasta kaviota koululle. Ideoita otetaan vastaan.
K: Miksi punainen tupa koulun pihalta on poistettu?
V: Se oli huonokuntoinen ja siellä oli paikkoja rikottu, joten turvallisuussyistä.
K: Miksi kaneli ja sokeri on poistettu tarjonnasta puuropäivinä?
V: Todellisuudessa on syöty mehukeittoa ja sokeria puurolla, eikä toisinpäin, niin kuin oli tarkoitus. Tämän vuoksi terveyssyistä sokeri poistettu tarjonnasta.
K: Voisiko kerran kuukaudessa olla kaikille yksi vapaatunti, milloin ei olisi opetusta?
V: Ideaa voidaan kehittää luokkatasoilla tarkemmin, jotta asia saadaan helpommin toteutettua.
K: D-rakennuksen kellarin käyttöön liittyvä kysymys; voisiko näitä tiloja ottaa oppilaskunnan käyttöön osittain?
V: Idea todella hyvä ja voidaan kehittää eteenpäin. Tällä hetkellä juuri kyseiset tilat varattuja. Etsitään sopiva tila.
K: Miksi rehtorit osaavat aina tehdä asiat niin hyvin?
V: Aina ei tunnu siltä :). Hyvä yhteistyö auttaa yhdessä toimimisessa.
K: Onko mahdollista hankkia uusia teknisen työn välineitä vanhojen tilalle?
V: Jos hankitaan uusia välineitä mihin tahansa, mutta niiden käyttöön kuuluu myös vastuu niiden hyvästä huoltamisesta ja huolehtimisesta.
K: Miksi purkkaa ei saa syödä tunnilla?
V: Asiasta voi sopia luokkakohtaisesti, millä pelisäännöillä purkan syöminen on mahdollista.
K: Miksi karkkia ei saa tuoda kouluun?
V: Tiedät varmasti vastauksen ;)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti