tiistai 20. marraskuuta 2012

Ihan pimeetä

Olimme tänään sähkökatkojen armoilla keskipäivän ajan. Valot sammuivat ja syttyivät yhtenään. Ruokailustakin suurin osa kului hämärissä merkeissä. Kun palasimme luokkaan, valot olivat luokastamme kokonaan palaneet. Akustinen kitara ja piano toimivat ilman sähköä - kuin myös jokaisen lauluääni. Hämärssä oli hyvä laulella "Ma pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan...."Onneksi Juha ja Petri tulivat vaihtamaan sulakkeen, eikä meidän tarvinnut enää pärjätä pelkällä päivänvalolla.

Tänään oli paljon muutakin jännittävää ohjelmaa. Aamuryhmän kanssa harjoittelimme Wordin käyttöä: Clip Art ja Word Art saatiin toimimaan ja tuloksena oli uusia nimilappuja. Iltapäiväryhmässä teimme yhteistyössä 2e:n kanssa lahjapaperia ja pakettikortteja. Laitoin Mopon katsastus 2 -testin koteihin näytettäväksi. Äidinkielen tunnilla kokeilimme kirjoittaa ketjutarinoita pienryhmissä. Tuotoksiin palataan torstaina.

Kotitehtävät:

Musiikki: opettele ulkoa musiikinvihosta sanat: Hoosianna, Nyt sytytämme kynttilän, En etsi valtaa loistoa ja Kun lapsen nään vastasyntyneen.

Äidinkieli: Tehtäväkirja s. 34 teht. 1-3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti