Käsityötunneilla jotkut ötökät saivat jo jalkojen lisäksi silmätkin. Valmiista villaötökäistä tuli tosi veikeitä ja tekijänsä näköisiä! Matematiikassa harjoiteltiin symmetria-askelin löytämistä ja symmetrisen kuvan piirtämistä. Kirjastoauto Pietari oli pihassa ja sieltä sai lainata omalla kortilla luettavaa tai kuunneltavaa. Osa oppilaista oli unohtanut kirjastokortin, joten lainasin muutamia toivekirjoja luokan kortilla koululle. Näitä 2c:n kortilla lainattuja kirjoja ei saa viedä kotiin.
Ennen ruokailua oppilaat lukivat ja tutkivat lainattuja kirjoja ja tekivät lukudiplomitehtäviä. Vaikka jotkut hieman keskustelivatkin tietokirjojen oivalluksista keskenään, oli luokassa silti rauhallinen ilmapiiri ja mukavan keskittynyt lukemisen tunnelma. Tällä kertaa muistin kehua ja kiittää oppilaita tästä rauhallisesta viikonlopun aloituksesta. :)
Rentouttavaa viikonloppua!
Kotitehtävä:
Matikka: s. 113 kotitehtävälaatikko (lisäksi s.111 teht. 2 loppuun, jos se jäi kesken)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti