Päivä alkoi vauhdikkaasti pukukenraalilla, johon sainkin oppilaat hyvissä ajoin kun ensimmäisessä paperitiedotteessa oli ollut väärä kellonaika, eivätkä kaikki olleet ehtineet tai muistaneet korjata oikeaa kellonaikaa ylös. Tämä ei ainakaan minua haitannut yhtään, koska oppilaat olivat ajoissa ja pääsimme pukeutumaan ja valmistautumaan kenraaliharjoitukseen. Juhlaan meni kaiken kaikkiaan 58 minuuttia, eli aikataulu näyttäisi olevan kunnossa.
Kenraalista pääsimmekin suoraan syömään ja sitten luokkaan jatkamaan keskeneräisiä töitä ja kertaamaan illan ja huomisen ohjelmaa ja aikataulua. Illalla siis tapaamme klo 16.30 pikkuruokalassa (Erottajakadun puoleinen ruokala), jonne jätämme ulkovaatteet ja josta jakaannumme pukeutumaan ja saliin omille paikoille. Kannattaa etukäteen sopia missä tapaatte juhlan jälkeen, sillä paikalla on paljon väkeä. Pikkuruokalassa voi treffata vanhemmat juhlan jälkeen tai sitten voi tulla vaikka oman luokan naulakoille. Juhlan jälkeen ei siis ole enää mitään yhteistä kokoontumista luokassa.
Perjantaina koulupäivä kestää noin yhden tunnin alkaen klo 8.30 oman luokan edestä, johon jätetään takit. Joululoma alkaa noin klo 9.30 kun todistukset on jaettu. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti