Tänään pääsimme ensimmäisen kerran juhlasalin lavalle harjoittelemaan joulujuhlaesitystä pukujen kanssa. Valaistuksen ja puvustuksen kanssa on vielä vähän säätämistä, mutta kokonaisuus alkaa olla jotakuinkin kasassa. Harjoitusten jälkeen olimme takakentän pulkkamäessä laskemassa mäkeä yhdessä. Se oli tosi hauskaa, vaikkakin lumista puuhaa. Onneksi luokasta löytyi lämmin patteri, jolle sai sukat kuivumaan ainakin hetkeksi.
Matikan tunnin jälkeen nautiskelimme tai totuttelimme jouluruokaan. Tarjolla oli porkkana- ja lanttulaatikkoa, perunoita, kinkkua, rosollia ja rosollikastiketta sekä luumurahkaa. Osa lapsista tykästyi luumurahkaan ja monet tykkäsväti laatikoistakin. Kaikkia ruokia maisteltiin ennakkoluulottomasti joka tapauksessa. Hienoa!
Kotitehtävät:
Matikka: s. 153 kotitehtävälaatikko
Äidinkieli(Pingviinit): Tehtäväkirja s. 46-47 valitse itse kaksi tehtävää aukeamalta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti