perjantai 18. tammikuuta 2013

Talvimaisema runoilla

Tänään oli oikein kunnon pakkanen! Kotona mittari näytti -25 astetta. Rehtori kuulutti, että välitunnit ulkoillaan normaalisti, paitsi siinä tapauksessa, jos oma opettaja haluaa valvoa oppilaitaan omassa luokassa välitunnin ajan. Näin ollen halukkaat saivat piipahtaa ulkona, mutta suurin osa jäi luokkaan siivoamaan pulpetteja.

Tänään viimeistelimme talvimaisemaa. Muutamat saivat eilen tulostettua talvirunot taivaalle. "Runotaivas" täydentynee ensi viikolla. Oppilaista oli hauska kiinnittää oma kuva seinällä olevaan maisemaan. Jäällä alkoi olla jo hieman ahdasta, mutta kaikki mahtuvat kyllä mukaan.

Matikassa jatkettiin vähennyslaskua allekkain ja havainnollistin kympeistä vaihtamista satatalon avulla. Nyt vaikuttaa siltä, että suurin osa on ymmärtänyt vaihtamisen idean(ennen puhuttiin lainaamisesta). Jokaisen pitäisi vielä kotona tarkistaa, että on muistanut merkitä tarvittavat muistinumerot näkyviin, jotta lasku menee oikein. Kohta siirrytään uuteen matikan kirjaan ja kertolaskuihin, joten allekkainlasku pitää palauttaa mieliin keväämmällä uudelleen.

Johanna jakoi tänään kauan odotetut uudet äidinkielen tehtäväkirjat. Kirjan voi halutessaan päällystää kontaktimuovilla, niin kannet säilyvät ehjempinä.

Kotitehtävät:

Matikka: kaksi kertausmonistetta loppuun: Moniste 6-7 Allekkain yhteenlaskua muistinumerolla ja moniste 10-11 Allekkain vähennyslaskua vaihtamalla

Äidinkieli: Tehtäväkirja s. 44 teht. (hiirisivu)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti