Tänään tapasimme ensimmäistä kertaa pikkukummit. Menimme hakemaan pikkukummeja heidän luokastaan. Pikkukummeja on 11 ja heidän opettajansa on Kaisa Pakkanen. Meillä on oppilaita 22, joten jokainen pikkukummi sai kaksi isoa kummia. Suurin osa sai tyttö- ja poikakummin. Vitosluokkalaisia jännitti etukäteen ainakin kirjan lukeminen. Onneksi pikkukummit olivat valkanneet aika helppolukuisia kirjoja ja lukuhetket sujuivat oikein kivasti. Oli hienoa seurata kuinka hyvin 5.luokkalaiset osasivat jutella ja autella pikkukummeja. Isot kummioppilaat ovat pienille ekaluokkalaisille ihan hurjan tärkeitä! Lopuksi pikkukummit esittelivät meidän luokkalaisille vielä lelunsa, jotka he olivat tuoneet kouluun. Leikkiessä olisi vierähtänyt vielä vaikka kuinka paljon aikaa, mutta meidän piti jo kiirehtiä ulos ja liikuntatunneille Kaurilan kentälle.Jatkamme kummeilua säännöllisesti. Seuraavan kerran ensi viikolla.
Kaurialan kentällä kokeilimme keihään ja kiekon heittoa, juoksimme sukkulavietsiä ja testasimme aitajuoksuakin. Oli kivaa, mutta helteinen sää verotti jaksamista. Silti muutamat jaksoivat hölkätä vielä koulullekin. Olisitteko uskoneet, että matkaan menee hölkäten vain 6 minuuttia?
Hyvää viikonloppua!
LÄKSYT:
MATIKKA: s.16 Kt.1-2 ja s. 15 teht.4 loppuun
ÄIDINKIELI (A-ryhmä): s. 14 teht.1-3
t:Jenni-ope
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti