torstai 25. helmikuuta 2016

Mediapajailua

Tänään jatkettiin vähän murrosikäaihetta ja sen jälkeen Viljami Tabell tuli ohjeistamaan 5c:n oppilaita mediapolulle. Oppilaat kiersivät C- ja D-osan käytävillä etsien zappar-kuvakoodeja ja tekivät tehtäviä liittyen mediakasvatukseen. Koodeja oli yhteensä viisi.Suunnistuksen jälkeen keskusteltiin kysymyksistä ja mietittiin niihin vastauksia. Oppilailla oli todella paljon kokemuksia ja he viittailivat innokkaasti.

Puhuimme mm. seuraavista asioista:
- Miten välttää haitaalliseen materiaaliin törmäämisen netissä?
- Mitä pitää tehdä, jos saa kaverilta linkin, jossa on ehkä liian rankkaa materiaalia?
- Millainen on asiallinen selfie?
- Miten voi kerätä todistusaineistoa nettikiusaamisesta?
- Jos haluat tavata ihmisen, johon olet tutustunut netissä, mitä pitää ottaa huomioon?
- Mitä haittaa voi olla, jos näkee raakaa materiaalia netissä?
- Mitä tietoja netissä pitää antaa/mitä ei?
- Mikä on sopiva ruutuaika päivässä?   jne.


Läksyt: ei läksyä (ellei Minna antanut enkusta, koska mediapaja venähti)

Muista huomiseksi! Fyken kirjat, suolaista paistettavaa notskille, muutama euro, ulkoiluvaatteet ja reipasta urheilumieltä.

zapparkoodi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti