Kotitehtävänä:
YLLI: lukukirjan päällystys kontaktimuovilla ja lukuläksy s. 6-7
Muutamat oppilaat ovat kotona päällystäneet/päällystyttäneet myös vihkoja, mistä olen ollut tosi ilahtunut. Olisin tilannut vihkoihin kannet, jos olisin itse tehnyt tilaukset, mutta nyt kansia ei ole käytössä. Itse en tykkää suttuisen ruttuisista vihoista, joten suosittelen päällystämään myös vihot, jotta ne kestävät paremmin. Tämä on siis vain minun mieltymykseni - ei pakollinen toimenpide.
Tänään oli liikennetietoutta tarjolla. Ilpo näytti meille miten pyöräilykypärälle voi käydä jos törmää pää edellä seinään ja kuinka kananmuna pysyy ehjänä, jos sille laitetaan kypärä päähän. Tutustuimme erilaisiin heijastimiin ja tärkeimpiin kevyen liikenteen sääntöihin.
Teimme luokalle omat "liikennesäännöt", jotka kaikki oppilaat allekirjoittivat (myös ope). Sääntöjä päivitetään tarpeen mukaan. tänään sovittiin muun muassa että ei tuoda kouluun omia leluja ja/tai pastilleja ilman erillistä sopimusta, koska luokalla on nyt yhteisiä xylitol-pastilleja vielä jaossa. Leluilla voi leikkiä koulun jälkeen.
Aamulla askartelimme naulakkomerkit käytävään ja luokkaan. Muistutan, että kannattaa ehdottomasti nimikoida lasten kaikki vaatteet ja muu omaisuus. Koulu on suuri ja löytötavaraa kertyy aina hirveästi. Ainakin omat tavarat kulkeutuvat helpommin omistajalle, jos niissä on nimi ja luokka.
t:ope
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti