Tänään paljastimme salaiset ystävät. Hyvin harva oli arvannut kuka on viikon ajan ollut poikkeuksellisen auttavainen ja ystävällinen salainen ystävä. Johtuuko tämä siitä, että kaikki ovat olleet ystävällisiä toisilleen? Toivottavasti.
Maanantain jälkeen muutamme istumajärjestystä niin, että jokainen istuu entisen salaisen ystävänsä vieressä. Ehkäpä siirräämme pulpetit uusille paikoille vanhempainillassa, joka on maanantaina klo 18.00. Aloitetaan yhteisesti isossa auditoriossa ja sieltä siirrymme katsastamaan oman luokan. Pidetään peukkuja, että maanantaina ei sada (ainakaan paljoa) ja pääsemme viettämään virkistävän liikuntapäivän.
Lapset olivat tänään hieman pettyneitä kun kerroin, ettemme pääsekään joka perjantai kirjastoautolle. Koulussamme on niin paljon luokkia, että meidän kohdallemme osuu vain pari kirjastoautovuoroa tämän sykysyn aikana. Ilmoitan niistä erikseen, sillä ne ovat vasta marraskuussa.
Koulun kirjasto on onneksi avattu ja sinne saimme vuoron parillisen viikon perjantaiksi. Sieltä saa lainata kirjoja omalla nimellä ilman kirjastokorttia. Näitä kirjoja ei kuitenkaan viedä kotiin. Lupailin oppilaille, että voisimme käydä pari kertaa pääkirjastossakin. Laitoin kirjastokorttihakemukset eteenpäin ja saan kortit oppilaille todennäköisesti maanantaina - ehkäpä vanhempainillassa voi jakaa ne.
Kuten lupasin, en antanut viikonlopuksi läksyjä. Rentouttavaa viikonloppua!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti