Käsitöissä aloitimme kankaankoristeluprojektia kokeilemalla kankaanpainantaa eristysmenetelmällä kangaspaloille. Ensi viikolla on tarkoituksena painaa kuvioita tyynyliinoihin, jotka laitetaan luokkatyynyjen päälle. Sain "perinnöksi" Norssilta toistakymmentä tyynyä, jotka ovat nyt pesussa. Minä ja ohjaaja ompelemme tyynyihin uudet päälliset ja oppilaat tekevät päällisiin omat kankaanpainantakuvionsa. Oppilaat haaveilevat jo rentouttavista päivänokosista kesken koulupäivän ... itselläni oli kyllä ajatuksena ennemminkin lukuhetkien mukavuustekijä.
Tutustuimme eilen koulun pihakarttaan ja tänään kävimme tutustumassa B- ja D-rakennuksiin, jotka jäivät meiltä välistä ensimmäisinä koulupäivinä. B-rakennuksesta löytyi perusopetuksen luokkien lisäksi maahanmuuttajien aikuisopetusluokka ja Topparien toimisto. D-rakennuksessa vilkaisimme pienluokkiin ja 2a:n kotiluokkaan. Tämän jälkeen piipahdimme vielä koulun kirjastossa, josta jokainen sai lainata yhden tai kaksi kirjaa omalla nimellään luokkaan. Kirjat saavat olla lainassa kuukauden ajan. Kirjastovuoro on joka toinen viikko, joten todennäköisesti palautus tapahtuu parin viikon välein.
Matikassa teetin alkukartoitustestin, joten kotitehtäviä ei ehtinyt kertyä lainkaan viikonlopuksi. Maanantaina on liikuntapäivien palkintojenjakotilaisuudet alasalissa klo 8.45 alkaen. Meidän luokallamme tulee olemaan kolme mitalistia, onnea heille!
Aurinkoista viikonloppua!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti