Perjantaina oppilaat ompelivat matikkapussukoita käsityön tunneilla. Työt näyttävät valmistuvan hyvää vauhtia. Eilisissä oppilaskuntavaalipuheissa vedottiin äänestäjiin muun muassa sillä, että ehdokkaat halusivat lisätä koulussa käsitöitä, liikuntaa, ruokailua, kirjoja ja tietysti discoja.
Kirjat lisääntyivätkin tänään opettajan toimesta, kun lainasin pääkirjastosta parikymmentä lukudiplomikirjaa. Oppilaat saivat valita yhden kirjan pulpettikirjakseen, jota voi lukea sopivissa väleissä koulussa. Annoin jokaiselle pulpettiin myös punaisen kansion, jonka takakanteen lukupassiin merkitään luetut kirjat. Jokaisesta lukudiplomikirjasta tehdään tehtävä, jonka saa valita luokan vihreästä Lukudiplomi-kansiosta. Opettaja tarkistaa tehdyt tehtävät ja ne kerätään omaan punaiseen kansioon talteen.
Tänään jatkettiin alkukartoituksia Päivin kanssa ma-ke-ko-testillä. Olin leikisti pahoillani, kun jouduin sanomaan oppilaille, etten pysty antamaan tänään läksyä. Kannustin lukemaan viikonloppuna jotain hyvää kirjaa. Maanantaina tarkistetaan matikan läksyt sekä äidinkielen lukuläksy. Yllin lukuläksyyn palataan tiistaina.
Lukurikasta viikonloppua!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti