keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Liikunta - ja ruokailuhäslinkiä

Koko aamun sää näytti sateiselta, mutta säätiedotus lupasi sateen vähenevän keskipäivällä. Niinpä lähdimme reippaasti kentälle kymppivälkän jälkeen, koska ei satanut enää. Kun olimme saaneet pallot, kartiot ja puoluenauhat varastosta esiin, pisarointi alkoi ja yltyikin aika nopeasti kunnon sateeksi.

Menimme hetkeksi katokseen leikkimään hippaa ja odottelemaan sateen taukoamista. Sade ei loppunut, vaan yltyi entisestään, joten siirryimme alasaliin jatkamaan liikuntatuntia. Onneksi siellä ei ollut toista luokkaa ja pääsimme palloilemaan ihan mukavasti ruokailuun asti.

Ruokailussa olikin seuraava haaste vastassa, kun jonottaminen kesti 20 minuuttia, sillä viimeiseen ruokailuvuoroon oli poikkeuksellisesti tullut retkeläisiä.Viimeiset oppilaat lopettivat ruokailunsa noin klo 12.20. Puhuin keittiöhenkilökunnan kanssa tästä ongelmasta. Meidän pitää nimittäin lopettaa liikuntatunti jo klo 11.20 ja olla syömässä klo 11.30 jos haluamme olla valmiita klo 12:een mennessä. Keittäjä ehdotti, että söisimme eskareiden ruokavuorolla jo klo 10.20 ja menisimme sen jälkeen liikuntatunnille.Maha täynnä saattaa olla epämukava liikkua... Mietin vielä kuinka tämän asian voisi ratkaista. Ja saatamme kokeilla tätä aikaisempaa ruokailuvaihtoehtoa jonain keskiviikkona.

Huomenna ja perjantaina on SPR:n keräys koulun ruokaloiden aulassa. Lapsen mukaan voi laittaa rahaa tuotavaksi keräykseen. Mieluummin vasta perjantaina, jolloin olen itse paikalla.

Huomenna olen sukkulaviestikarnevaaleissa joukkueiden kanssa ja luokassa on Päivi-opettaja pitämässä testejä, äidinkieltä ja kuvista. Palaan koululle 12:een mennessä.

Läksyt:

Matikka: s. 33 kotitehtävälaatikko
Äidinkieli (vain pingviinit): Tehtäväkirja s. 11 teht.1

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti