Tänään aloiteltiin uutta käsityötä. Harjoittelemme pienimuotoista kudontaa pahviseen kudontakehykseen moppilangalla. Ajattelin, että homma olisi erittäin haastava ja aiheuttaisi vähintää kaksi harmaata hiusta opettajalle, mutta kehyksen langoitus ja kudonnan aloittaminen sujuivatkin yllättävän helposti. Toivotaan että matoista tulee onnistuneita!
Äidinkielessä mentiin pitkästä aikaa kirjassa eteenpäin kun tietokoneet eivät olleet vapaina. Tavoitteena on viimeistellä luokkalehteä ensi viikolla. Matikassa ehdittiin vielä kerrata neljän kerotaulua ennen kuin mentiin syömään.
Jaoin oppilaille reissuvihkoihin Kaikki pelissä-tiedotteet ja kävimme vielä läpi tapahtuman ja päivän kulkua. Lisäksi kerroin vanhempainyhdistyksen julistamasta "Omin voimin kouluun"- kilpailusta. Kisa kannustaa arkiliikuntaan. Liikuntaseikkailun ajan yritetään kulkea matkoja mahdollisimman paljon kävellen ja pyöräillen. Jokaisesta hyötyliikuntakilometristä saa merkata oman nimensä perään luokan seinälle rastin.
Muutamat oppilaat kyselivät siitä voivatko he tulla jo pyörillä kouluun. Mikäli vanhemmat anovat poikkeuslupaa, voi 2.luokkalainenkin tulla pyörällä kouluun. Reitti kannattaa tietysti käydä yhdessä läpi. Pyöräilylupaomakkeita saa opettajalta kotiin täytettäväksi.
Lisäksi keskusteltiin sopivasta ulkovaatetuksesta. Annoin ohjeeksi, että vanhempien antamien ohjeiden mukaan mennään. Välttämättä ei enää iltapäivästä tarvitse pukea toppahousuja, vaikka aamulla olisikin ollut pakkasta. Tietysti jotkut kevyemmät ulkohousut on monesti ihan hyvä olla jalassa, varsinkin jos on pihapelejä ja maassa leikkimistä.
Hyvää viikonloppua!
Kotitehtävät:
Äidinkieli:
Lue s. 132-133
Työkirjasta s. 19 loppuun ja s. 63 tehtävä 3.
Matikka:
s. 79 Kotitehtävä 1
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti