Tänään oli koulujen väliset uintikisat, joissa luotsasin koulun joukkuetta. Saimme melkein joka lajista ainakin jonkun mitalin ja viestijoukkue vei pronssia. Hyvä päivä siis!
Heini valvoi 2c:n oppilaita ja 5e:n oppilaat olivat apuopettajina. Heini kertoi, että päivä meni ihan hyvin. Lukudiplomien kanssa oli kuulemma ollut epäselvyyttä. Olen yrittänyt selittää toiminnan monta kertaa oppilaille, mutta se näyttää olevan edelleen hankalaa.
Tässä vielä lukudiplomiohjeet:
1. Oppilas valitsee sopivan kirjan (opelta tai kirjaston nettisivuilta voi tarkistaa onko tarpeeksi tasokasta luettavaa, ei sarjakuvia) ja lukee sen.
2. Oppilas valitsee vihreästä kansiosta (luokassa) tai HML:n kaupungin kirjaston sivuilta uuden lukudiplomitehtävän ja tekee sen kotona tai koulussa.
3. Jos tehtävä on kesken, sitä säilytetään omassa pulpetissa punaisessa kulmalukkokansiossa.
4. Kun tehtävä on valmis, se palautetaan opettajalle. Jos opettaja hyväksyy tehtävän, se laitetaan omalla nimellä varustettuun valkoiseen kansioon luokan hyllyyn. Opettaja voi antaa tehtävän myös täydennettäväksi.
5. Kun oppilas on lukenut lukuvuoden aikana kahdeksan kirjaa ja tehnyt näistä hyväksytysti tehtävän, hän saa lukudiplomin.
Alla on linkki Hämeenlinnan kaupunginkirjaston lukudiplomiohjeeseen:
https://vanamo.verkkokirjasto.fi/web/arena/diplomi
Oppilailla oli tänään matematiikan koe, josta tosi moni sai hyvän arvosanan, mutta hyvin harva sai erinomaisen.Koe oli siis aika vaativa. :)
Lisäksi harjoiteltiin piirtämään nuottiavaimia. Tämä tehtävä oli kuulemma erittäin haastava 2.luokkalaisille.
Kotitehtävä:
Kirjoita äidinkielen vihkoon päiväkirjaa neljä lausetta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti